Gå til innhold

SK26

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp med hvordan jeg kan komme unna forsvaret. Er innkalt i april 2020, mens fristen for å søke utsettelse/fritak er 15 februar.

 

Jeg er litt usikker på hva som er den smarteste fremgangsmåten, så lurer på om det er noen som har erfaringer med dette. Basert på det jeg har hørt fra venner og bekjente er det beste å komme seg unna før du må reise inn. Å komme på innrykksdagen og bare si at du ikke er motivert, holder ikke. 

 

Hvilke alternativer er best, og hvilke andre har jeg?

1) Sende inn søknad om fritak basert pasifisme. Noen som har erfaringer med dette, og som vet om man da blir overført til Sivilforsvaret?

2) Ringe inn og si at jeg har prøvd diverse rusmidler. Er det noen som vet om dette blir loggført på helseattester eller lignende til senere?

3) Møte opp på innrykksdagen med papirer på at jeg sliter med fysiske eller psykiske skader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville inn, men fikk ikke lov grunnet nøtteallergi.

Måtte ikke dokumentere noe. Nevnte det til legen etter jeg hadde vært i militæret i 24 timer og satt på ett fly hjem to timer senere (passelig forvirra)

Litt rart at de aldri spurte meg om allergi på sesjonen for da hadde jeg kansje sluppet å fly ned til Madla for å få vite at jeg ikke var tjenestedyktig.

Det er vel over 10 år siden så kan være helt annerledes i dag da.

(Å ikke ha lyst/være motivert hjalp ikke den gangen iallefall. Satt folk å gråt i gangene for at de måtte inn, og vil ikke tro de hadde mye lyst da)

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...