Jump to content
CommanderKeen

Det er høyresiden som er «snowflakes»

Recommended Posts

Det er egentlig mye som burde kritiseres på begge sider. Jeg følger verken sosialisme eller liberalisme. Jeg mener disse ideologiene er utdaterte måter å styre et nasjon på. Jeg har i det siste sett mye på videoer fra Andrew Yang. Ikke venstre eller høyre. Ikke sosialisme eller liberalisme, men fremover til framtiden. Sosialisme vs liberalisme. En evig kamp som aldri tar slutt. Det ligner veldig mye på. I 8 år velger folket liberalist politikk. I nye 8 år velger folk sosialist politikk. Deretter skifter man til liberalisme og sosialisme hvert 4 eller 8 år. Det er en idiotisk måte å styre samfunnet på.

Jeg starter først med å kritisere høyresiden og jøder.
Høyresiden er en gjeng zionister. Zionisme betyr at jødene er et hellig folk og skal beskyttes for enhver pris. Alle som kritisere jøder er antisemitter. Organisasjoner som Sian (stopp islamifisering av Norge) mener at jødene er et hellig folk. Alle som kritisere jøder er antisemittisk. Nettaviser som Document, Resett og Rights. Hyller jødene hele tiden og fremmer kun jødenes sak. Jeg har lest disse nettsider i flere år. Disse alternative nettsider later som om de kjemper for norsk nasjonalisme, men i realiteten fremmer de kun jødenes sak. Jødene blir hele tiden skrevet i positivt lys og de blir aldri kritisert av alt-media. Hans Lysglimt som kritiserte jøder. Ble umiddelbart fryst ut og kalt nazist, antisemitt og jødehater av høyresiden. Hans Lysglimt tilhører høyresiden, men han er anti sionist. Tilhører du høyresiden er det ulovlig å kritisere jøder. Alt kritikk av jøder er jødehat.

Oppfinnelser - høyresiden.
Det var Kina som oppfant toalettpapir. Ifølge høyresiden har Kina stjålet alt fra Europa. Det var hvite mennesker som oppfant alt. Kineserne oppfant ingenting ifølge høyresiden. I mange artikler hos alt-media. Så kommer de med påstander at det var jødene som oppfant alle oppfinnelse vi bruker idag. Europa tok papir oppfinnelsen til Kina og gjorde det til sitt eget. Når Kina tar oppfinnelser fra Europa og gjør det til sitt eget. Da oppstår det masse propaganda som at Kina hele tiden stjeler fra Europa. Demokratiet i Norge er gresk, men vi hører aldri høyresiden si at Norge stjal demokrati fra grekerne. Når Kina lager en bil. Så kommer høyresiden alltid med påstander som at Kina stjeler ideer fra Europa. Det jeg ikke liker med høyresiden. Hvite mennesker oppfant alt og jødene er de mest intelligente mennesker på jorden.

Kolonialisme - høyresiden.
Mange folk på høyresiden har blitt hjernevasket av Youtube kanaler som Daily Wire (Ben Shapiro), Rubin Report (Dave Rubin) og Prager U. Disse youtube kanaler hjernevasker folk til å tilbe og beskytte jøder. Jødene sprer propaganda at Europeisk kolonisering av Asia og Afrika var kun positivt. Hvite mennesker gjorde disse nasjoner siviliserte. Høyresiden forsvarer kolonialisme for å beskytte Israelsk annektering av islamske nasjoner. Hvis kolonialisme er så fantastisk. Hvorfor kjemper høyresiden imot islamsk kolonisering av Europa? Høyresiden burde hylle og heiet fram islamsk kolonisering av Europa. Fordi europeisk kolonisering av Asia og Afrika var fantastisk.

Kapitalisme og globalisme.
Jeg forstår ikke hvorfor han Max Hermansen forsvarer kapitalisme. Hvis kapitalisme er så fantastisk. Hvorfor har ikke Max Hermansen fra Sian fått jobb hos kapitalistene eller startet en bedrift? Han er jo en tidligere skolelærer så dette burde være null og niks problem. Kapitalisme er et stort problem i Norge. Fordi kapitalisme handler om fri markedskraft og frie grenser. Frie grenser betyr fri flyt av mennesker. Kapitalisme er grunnlaget for dagens globalisme. Kapitalister sier hele tiden at de skaper arbeidsplasser. Hva hjelper det når kapitalister kun ansetter arbeidere fra andre nasjoner. La meg forklare det veldig enkelt.

Hvis en kapitalist ansetter 90000 snekkere fra Poland. Da betyr det at Norge får 90000 arbeidsledige snekkere.
Hvis en kapitalist ansetter 12000 butikkarbeidere fra Sverige. Da betyr det at Norge får 12000 arbeidsledige butikkarbeidere.
Hvis en kapitalist ansetter 9000 kokker fra Frankrike. Da betyr det at Norge får 9000 arbeidsledige kokker.
Hvis en kapitalist ansetter 16000 data teknikere fra India. Da betyr det at Norge fra 16000 arbeidsledige teknikere.

Kapitalisme handler om tap og vinn. Vinnere i Norge er utenlandske arbeidere. Taperne er norske borgere som mister jobben sin til utenlandske arbeidere. Allikevel insistere høyresiden på å forsvare kapitalisme til enhver pris.

Kapitalisme og Flyktninger
Olav Thon og andre hotell kapitalister som Petter Stordalen elsker flyktninger. Fordi staten må leie hotellrom til flyktninger og da blir hotell kapitalistene veldig rike. Coop, Kiwi og Rema1000 elsker også flyktninger. Hvis Norge tar imot 300 000 flyktninger. Så betyr det jo at Kapitalisne hos Coop, Kiwi og Rema1000 får 300 000 nye kunder. Det er jo kapitalistene som står bak immigrasjonen til Norge. Kapitalistene ønsker jo bare å tjene mer penger. For en kapitalist har ingen lojalitet til Norge som nasjon. Kapitalister bryr seg bare om lønnsomhet og profitt. Mennesket betyr ingenting for en kapitalist. Når en kapitalist ser på et menneske. Så ser kapitalisten kun penger. Flyktninger gjør kapitalister rikere. Fordi kapitalister får flere kunder til sin business.

Venstresiden og Islam
Når det gjelder venstresiden. Venstresiden er like drittsekker som høyresiden. Alle som kritisere muslimer er islamofobisk. Høyresiden tilber jøder. Venstresiden tilber muslimer. Begge sider er idiotiske. De nye gudene hos Venstresiden er Islam. Islam er hellig for sosialister og venstresiden. Gudene hos høyresiden er jøder. Høyresiden og venstresiden deltar i et religionskonflikt. Begge sider hevder at de kjemper for et sekulært samfunn, men hyller judaismen/zionismen og Islam/jihad. Helt idiotisk.

• Innsiktsfullt 1

Tåkefyrste skrev (På 13.2.2020 den 21.32):

Nei føler meg faktisk mer normal enn folk som har et dysfunksjonelt hat til Trump og alle som skulle våge og støtte han.
Det er faktisk ikke normalt å hate en person som aldri har gjort deg noe som helst.

Da regner jeg med du ikke hater Hitler eller Soleimani. 

• Like 2

10 minutes ago, CommanderKeen said:

Da regner jeg med du ikke hater Hitler eller Soleimani. 

Sakligheten selv ja.

La oss sammenligne en person som har såret folk med ord og meninger med udyr som er direkte ansvarlig for massedrap.

• Like 4

Annonse
CommanderKeen skrev (På 13.2.2020 den 10.51):

Jeg trodde det var vi på venstresiden som visstnok skulle være hårsåre snowflakes, så hvorfor i alle dager griner nasjonalister på høyresiden over en reklamefilm fra SAS som utelukkende inneholder fakta? Her er et eksempel på reaksjonene.

BC7555F6-736F-4689-98F0-BDDA9198C605.thumb.png.3ad5e6438baffb39be60aa5c3c4facc2.png

Ærlig takt Andreas Møller & co, dette blir for dumt. Hver eneste gang noen på høyresiden anklager andre for å være «snowflakes», så er det bare å henvise til dette.

Har du funnet tre helt tilfeldige mennesker i et kommentarfelt, hvis politiske ståsted du ikke kjenner, og bruker dette som bevis på at en side av politikken er "snowflakes"? 😛

• Like 4

Tåkefyrste skrev (21 timer siden):

Sakligheten selv ja.

La oss sammenligne en person som har såret folk med ord og meninger med udyr som er direkte ansvarlig for massedrap.

Men de har jo ikke gjort deg noe?

Så, Skandinaviske land har ikke oppfunnet noe som helst
Ikke-skandinaviske land har oppfunnet ting som Binders, Danish og Kjøttboller.
Skandinaviere er ikke bedre enn vikingene

kritisere reklamen = snowflake
Gå ut i media og hevde at russere står bak kritikk av reklame = ikke snowflake

Har jeg forstått deg riktig TS?

• Like 4

1 hour ago, Camlon said:

Gå ut i media og hevde at russere står bak kritikk av reklame = ikke snowflake

Det er fordi mange på venstresiden, spesielt venstrevridd media, er så høye på seg selv, og så bastant på at deres meninger er de eneste riktige, at alle som faktisk er uenige enten lyver eller bare enkelt og greit er russiske bots.

• Like 4

Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Bare snowflakes tar alt bokstavelig.

Åja, sånn som folk som tror reklamen hevder at absolutt ingenting er skandinavisk?

Det var liksom mitt poeng. 

• Like 3

Tåkefyrste skrev (17 timer siden):

Det er fordi mange på venstresiden, spesielt venstrevridd media, er så høye på seg selv, og så bastant på at deres meninger er de eneste riktige, at alle som faktisk er uenige enten lyver eller bare enkelt og greit er russiske bots.

Hva er venstrevridd media, og hvorfor mener du at det er venstrevridd..?

Ja -- media er generelt sett mer enige i den politiske sentrum-venstresiden, enn de er den politiske høyresiden -- spesielt i sosiale spørsmål.
Men hva innebærer det -- og hvorfor tror du det er slik at de fleste som er motiverte nok og som klarer å fullføre en høyere utdannelse som handler om å formidle hva som skjer i verden, og som har kildekritikk, kildehåndtering og etikk som noen av sine spesialfelt, sitter med en helt annen forståelse av verden enn alt-right som hører på menn som Trump og horer som Ben Shapiro?

• Like 1

Her kommer det barnslige hatet igjen blandet med den tidligere nevnte selvforhøyelsen."Våre meninger er overlegne fordi vi er smartere enn dere".

Kom deg av den høye hesten din.

Ben Shapiro er ei hore? Voksent.

• Like 5

Snakk om forhøyelse av journalistyrket til nær gudestatus. Mange av journalistene er fungerer som klikk-produsenter med misledende titler og uten kildekritikk. 

Det er høyt intelligente mennesker på begge siden av politikken, og plenty av dem på begge sider. 

• Like 3

Jeg forstår ikke problemet for å være ærlig..

Før i tiden da små-samfunn var nesten helt isolert så hadde plassene en mye mer definert kultur. De hadde det de var gode på men hadde ekstreme glepper i kunnskap, ting de ikke var gode på.

Helt siden folk oppfant kjerre til hestene sine i Mesopotamia så har sivilisasjoner hatt en kulturell påvirkning på andre sivilisasjoner.. på godt og vondt. Vi i Skandinavia hadde en stor kulturell påvirkning når vikingene var kongene på havet men tok også med seg mye tilbake fra sine handels og plyndretokter. 

Videre så hadde religion en ekstremt stor kulturell innflytelse.
Når kolonitiden startet så hadde de fleste nasjoner med store flåter en ekstrem innflytelse på verden.

Nå i dag med telefonlinjer, internet, biler, tog, båter og fly så begynner vi bli strake motsatsen av det vi var da de første samfunnene oppsto. Vi kan mye om alt, vi henter, leverer og deler informasjon og kulturelle unike ting som aldri før, vi er ikke lenger kun spesialiserte i noen få og snevre kunnskapsområder, vi har hele verden tilgjengelig med kun noen timers reise for å nå andre siden kloden. 

Unike kulturelle trekk har sin sjarm, men det har også sine svakheter..
Jeg er ganske så enig med deler av reklamen, i det minste den som påpeker at Skandinavia ikke har igjen mye av sin kulturell identitet sammenlignet med andre mindre teknologisk utviklede steder. Vi har reist så mye, hentet og lært oss så mye at det vi en gang hadde, en helt unike kultur med vikinger, småkonger og tradisjoner nesten har blitt helt utvannet med en salig blanding av det vi anser som (for det meste) det beste ifra alle verdens kulturer.

Vår nåværende kultur er en blanding av alt men med noen få tradisjoner som vi vedlikeholder for å føle en nasjonal stolthet.. for å huske hvem vi var.

• Like 2

Noxhaven skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke problemet for å være ærlig..

Jeg er ganske så enig med deler av reklamen, i det minste den som påpeker at Skandinavia ikke har igjen mye av sin kulturell identitet sammenlignet med andre mindre teknologisk utviklede steder. 

Reklamen konkluderer at vi ikke har noenting unikt i Skandinavia - men plukker fra andre. 

At kulturer påvirker hverandre vet alle - ingen lever i vakuum. 

I tillegg forteller de om noen "oppfinnelser" som jeg ikke vet helt om folk regner som skandinaviske? Sykkel? Vindmøller? Har aldri jeg tenkt på som skandinaviske. Derimot tenker jeg på propellen, kunstgjødsel osv.

Man har åpenbart valgt å prate ned noe - enn å være nøytral eller positiv.

Og jeg synes ikke man skal snakke ned seg selv - det er en dårlig egenskap, å snakke ned andre er enda verre.

Edited by Mr_Spock
  • Like 2

Mr_Spock skrev (3 minutter siden):

Reklamen konkluderer at vi ikke har noenting unikt i Skandinavia - men plukker fra andre. 

At kulturer påvirker hverandre vet alle - ingen lever i vakuum. 

I tillegg forteller de om noen "oppfinnelser" som jeg ikke vet helt om folk regner som skandinaviske? Sykkel? Vindmøller? Har aldri jeg tenkt på som skandinaviske. Derimot tenker jeg på propellen, kunstgjødsel osv.

Man har åpenbart valgt å prate ned noe - enn å være nøytral eller positiv.

Og jeg synes ikke man skal snakke ned seg selv - det er en dårlig egenskap, å snakke ned andre er enda verre.

Alt har oppstått/blitt oppfunnet for første gang på et eneste sted, og verden er ekstremt stor og ekstremt gammel.

Det kan godt være at det er overdrevet i reklamen, at de sier at Skandinavia ikke har noe som er unikt ved seg i det hele tatt, men poenget med reklamen er vel å prissette hvor lett der er å reise nå i dag samt å finne/ta med seg/dele kultur med andre? Og kanskje overdrevent men sant, at den ekstreme majoriteten av den Skandinaviske kulturen kommer fra diverse plasser rundt kloden, at det vi har er adopsjoner og videreutvikling.

Som sagt så forstår jeg ikke alt ståheiet rundt denne reklamen. Det virker som en stor del av oss faktisk lever i et vakuum, at de tror vi er så unike her oppe med våre spesielle kultur at det er helt uhørt å fortelle dem at ikke alt vi har og er stolte over, faktisk kommer fra Norge. Jeg klarer iallefall være veldig stolt over mange av tingene som vi står for og gjør, alt vi har videreutviklet og fått til, selv om opprinnelsen til disse tingene ikke oppsto her til lands.

Ps. Propelleren ble oppfunnet i antikkens Hellas og kunstgjødselen kommer fra Tyskland.

• Like 1

14 minutes ago, Noxhaven said:

Det kan godt være at det er overdrevet i reklamen, at de sier at Skandinavia ikke har noe som er unikt ved seg i det hele tatt, men poenget med reklamen er vel å prissette hvor lett der er å reise nå i dag samt å finne/ta med seg/dele kultur med andre? Og kanskje overdrevent men sant, at den ekstreme majoriteten av den Skandinaviske kulturen kommer fra diverse plasser rundt kloden, at det vi har er adopsjoner og videreutvikling.

Hvis det var poenget så kunne de sagt det istedenfor å si "there is nothing scandinavian" og "we are no better than our viking ancestors".

Tenk deg hvis SAS hadde laget en reklame som sa "Kvinner har ikke oppfunnet noe som helst, alt er oppfunnet av menn. Kvinner har ikke utviklet seg på flere hundre år. Disse oppfinnelsene som mange tror er laget av kvinner er egentlig laget av menn." Tror du man da kunne bruke unnskyldningen at man bare overdrev litt.

Om målet var å overdrive for å provosere så fortjener de all kritikken de får.

Edited by Camlon
  • Like 2

Noxhaven skrev (21 minutter siden):

Ps. Propelleren ble oppfunnet i antikkens Hellas og kunstgjødselen kommer fra Tyskland.

Hehe, jeg regnet med et slikt svar. Da er det liten vits i å diskutere videre.

Mr_Spock skrev (3 minutter siden):

Hehe, jeg regnet med et slikt svar. Da er det liten vits i å diskutere videre.

Er det feil?

• Like 1

Camlon skrev (24 minutter siden):

Tenk deg hvis SAS hadde laget en reklame som sa "Kvinner har ikke oppfunnet noe som helst, alt er oppfunnet av menn. Kvinner har ikke utviklet seg på flere hundre år. Disse oppfinnelsene som mange tror er laget av kvinner er egentlig laget av menn." Tror du man da kunne bruke unnskyldningen at man bare overdrev litt.

Historisk sett så er det så tilnærmet korrekt at det ikke blir feil å generalisere på den måten (angående oppfinnelsene).
Angående at kvinner ikke har utviklet seg på flere hundre år må du nesten forklare litt nærmere.
Oppfinnelser som man tror er laget av kvinner men egentlig er oppfunnet av menn kan sikkert også være tilfellet men da må man nesten som i reklamen ta case for case der dette gjelder.

Og ja, joda, jeg tipper feminister hadde slått seg like vrang som den fornærmede gruppen ble av SAS sin reklamefilm. Begge gruppene virker ha en trang til å overbeskytte sitt spesielle felt så til de grader at det går ut over fornuft of objektivitet. Det grenser mot hysteri.

• Like 1

Noxhaven skrev (14 minutter siden):

Er det feil?

Eeh, jeg gidder ikke. Skjønner man ikke at denne "reklamen" er laber - da er det nok ikke noen argumenter som hjelper.

Edited by Mr_Spock
  • Like 1