Gå til innhold

Det er høyresiden som er «snowflakes»


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (13 minutter siden):

Uhyre tragikomisk at personer som skriker høyt om at muslimer må finne seg i karikaturer, at Resett og andre brune blogger må få skrive hva de vil, blir såpass krenket av denne reklamefilmen. Igjen kommer beviset om at evnen til selvinnsikt og refleksjon er like manglende som hatet er stort. 

Det er klart at pressen skal stå fritt fra sensur.
Selvfølgelig skal vi ikke akseptere at Muslimer bomber og slakter pga en fornærmelse.
Her er vi ''fornærmede'', i en sivil diskusjon.

Alle skal få være krenket, men ingen skal bøtes for å si ''ingenting er skandinavisk''.
Ingen skal bøte verken økonomisk eller med livet for å krenke Muslimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alexander4840 skrev (6 minutter siden):

Det er klart at pressen skal stå fritt fra sensur.
Selvfølgelig skal vi ikke akseptere at Muslimer bomber og slakter pga en fornærmelse.
Her er vi ''fornærmede'', i en sivil diskusjon.

Alle skal få være krenket, men ingen skal bøtes for å si ''ingenting er skandinavisk''.
Ingen skal bøte verken økonomisk eller med livet for å krenke Muslimer.

Uhyre tragikomisk at personer som mener at alle muslimer, også de som reagerer uten å ty til vold, burde tåle karikaturer av profeten, er de som blir mest krenket og skriker høyest pga av denne reklamefilmen. 

Desto mer tragikomisk at denne typen mennesker er de som har tatt patent på ordet "krenket" og benytter merkelappen på alle som er uenige i deres kontroversielle uttalelser. 

 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (7 minutter siden):

Uhyre tragikomisk at personer som mener at alle muslimer, også de som reagerer uten å ty til vold, burde tåle karikaturer av profeten, er de som blir mest krenket og skriker høyest pga av denne reklamefilmen. 

Alle skal få være krenket.
Krenking skal ikke være straffbart.

Å mene at Krenking skal være straffbart, står libtards og SJWs stort sett alene om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (8 minutter siden):

Alle skal få være krenket.
Krenking skal ikke være straffbart.

Å mene at Krenking skal være straffbart, står libtards og SJWs stort sett alene om.

Hva er det du mener? Tolker du det jeg skrev som at jeg mener det burde være straffbart å være krenket? 

Jeg sier det er tragikomisk og at det beviser hvor lite selvinnsikt denne typen personer har. 

Du vet. Dobbeltmoralsk. Selvmotsigende.

Det viser et helt grunnleggende psykologisk fenomen. At egenskapene de misliker i andre personer, er egenskaper de selv innehar.

Noe som sier at evnen til å kunne reflektere utover egen situasjon og tankesyn er totalt fraværende. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (15 minutter siden):

Hva er det du mener? Tolker du det jeg skrev som at jeg mener det burde være straffbart å være krenket? 
Jeg sier det er tragikomisk og at det beviser hvor lite selvinnsikt denne typen personer har. 
Du vet. Dobbeltmoralsk. Selvmotsigende. Osv

<<< (OFF TOPIC) Eksempelet ditt med Karikatur av profeten, krenkelse av Muslimer, resulterer nesten alltid i Vold. 
Det som er virkelig ille er at folk forsvarer Muslimer som var voldelige da Koranen brann i Kristiansand(Inkl politikere), DET er dobbeltmoral av ett sykt nivå. (OPP TOPIC) >>>

Folk som meg mener at Muslimer ikke burde svare med Vold.
Føler du at mange blir voldelige av denne reklamen?
Hvor er Selvmotsigelsen?
Muslimer kan være akkurat så krenket de vil over karikatur av profeten, og jeg kan være akkurat så krenket jeg vil over påstanden ''ingenting er skandinavisk''. Det er ikke noe galt i å være krenket.
Alle skal få være krenket, og ens krenkelser skal ikke gå utover andre. 
 

Endret av Alexander4840
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (1 minutt siden):

Eksempelet ditt med Karikatur av profeten, resulterer i Vold.
Folk som meg mener at Muslimer ikke burde svare med Vold.
Føler du at mange blir voldelige av denne reklamen?
Hvor er Selvmotsigelsen?
Muslimer kan være akkurat så krenket de vil over karikatur av profeten, og jeg kan være akkurat så krenket jeg vil over påstanden ''ingenting er skandinavisk''. Det er ikke noe galt i å være krenket.
Alle skal få være krenket, og ens krenkelser skal ikke gå utover andre. 
 

 

Jeg forstår at du helst vil diskutere detaljer som ikke har noe med hovedbudskapet mitt å gjøre. Hvis ikke du forsto hva jeg mente med å trekke inn karikaturer,  får det være. 

 

Jeg repeterer. Dette handler om personer som mener at alle som er uenige i deres syn er lettkrenkede, men som gnåler, skriker og setter i gang boikott pga en reklamefilm. Jeg har ikke nevnt noe om vold. 

 

 

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Psykake said:

Uhyre tragikomisk at personer som skriker høyt om at muslimer må finne seg i karikaturer, at Resett og andre brune blogger må få skrive hva de vil, blir såpass krenket av denne reklamefilmen. 

Igjen kommer beviset om at evnen til selvinnsikt og refleksjon er like manglende som hatet er stort. 

 

Det er forskjell på
1. Klage på at man ikke liker en reklame på ett forum
2. Se karikaturer og storme ambassader, Charlie Hebdo, vold og drap, gå fysisk til angrep på en person som brenner Koranen

Image result for charlie hebdo attack

vs 

Image result for typing on keyboard angry

Håper du har nok selvinnsikt og refleksjonsevne som du påstår andre ikke har, til å se forskjellen på disse to typer reaksjoner. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis du oppriktig tror at jeg ikke ser forskjellen på disse to tingene og bruker tid på å utforme et innlegg for å illustrere dette, så ja. 

Ikke heng dere opp i at noen gale og ekstreme muslimer er så skadet at de svarer med vold, med tanke på mitt innlegg og bruk av karikatur som eksempel. Hvis det er det som tar fokuset deres, bare se bort fra den kommentaren. 

 

Og takk. Som vanlig stepper du inn og bekrefter det jeg tror. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, debattklovn said:

Det er forskjell på
1. Klage på at man ikke liker en reklame på ett forum
2. Se karikaturer og storme ambassader, Charlie Hebdo, vold og drap, gå fysisk til angrep på en person som brenner Koranen
 

De har så mangel på selvinnsikt at de mener at å si at man ikke liker at en reklamefilm håner sin egen kultur (eller mangel derav) er det samme som å flytte til et nytt land og kreve at det nye landet tilpasser seg deg, og ikke omvendt. 

Å prøve å få et logisk poeng over til disse folka er vanskeligere enn å pisse i motvind.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Simkin skrev (6 minutter siden):

Kokkovenstregjengen skal nå prøve å overbevise seg selv og andre at det ikke er de som er snowflakes ved å begynne å kalle andre, det?

Hysterisk morsomt :D

Det er vel heller at man påpeker at det å reagere så kraftig på en reklamefilm er noe som vanligvis forbindes med snowflakes. 

Forstår at det er et komplisert tema for deg ? Det blir altså påpekt at det er noe ironisk. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Det er forskjell på
1. Klage på at man ikke liker en reklame på ett forum
2. Se karikaturer og storme ambassader, Charlie Hebdo, vold og drap, gå fysisk til angrep på en person som brenner Koranen

Image result for charlie hebdo attack

vs 

Image result for typing on keyboard angry

Håper du har nok selvinnsikt og refleksjonsevne som du påstår andre ikke har, til å se forskjellen på disse to typer reaksjoner. 

Men nå tegnet faktisk de profeten.

SAS sier ikke engang hva dere tror de sa.

Og høyreekstremister har her i Norge drept over hundre mennesker fordi de støttet multikulturalisme.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 timer siden):

Det er vel heller at man påpeker at det å reagere så kraftig på en reklamefilm er noe som vanligvis forbindes med snowflakes. 
Forstår at det er et komplisert tema for deg ? Det blir altså påpekt at det er noe ironisk. 

Du kan godt synes vi er snowflakes for å kritisere SAS, helt ok.
For meg er en snowflake en person som blir oppriktig fornærmet eller rystet nærmest daglig, av ganske banale ting.
Nå syns jeg det er ganske rett å kritisere SAS sin reklame, når den tar både skammelig feil, og er så åpenbart politisk.
Spesielt når noe er politisk, så er det helt OK å kritisere.
Personlig ser jeg ikke likheten i verken reaksjon, eller materialet det reageres til, vi kan godt være uenig.

Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Og høyreekstremister har her i Norge drept over hundre mennesker fordi de støttet multikulturalisme.

ABB drepte ikke folk som støttet multikultur, han drepte barn, for effekt.... for å sende en beskjed til AP.
Han er en syk og tragisk gutt i voksen kropp, som oppnådde akkurat det motsatte av det, og satte kjepper i hjulene til folk som fredelig er mot Globalisme og Mangfold.
Å Nevne han for å unnskylde Terror og Vold, er den sykeste form for whataboutism.
En høyreekstrem terrorist betyr ikke at politikken automatisk må styres i stikk motsatt retning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Psykake skrev (8 timer siden):

Jeg repeterer. Dette handler om personer som mener at alle som er uenige i deres syn er lettkrenkede, men som gnåler, skriker og setter i gang boikott pga en reklamefilm. Jeg har ikke nevnt noe om vold.

Da tar du feil i din analyse, for det er ingen som har kritisert at muslimer blir krenket av karikaturer og koranbrenning, men hvordan de reagerer på krenkelser. Det er jo hele poenget. Krenkelser er en nødvendig del av det politiske ordskiftet i et demokrati, å reagere med vold, uansett hvor krenket man blir, er derfor uforenelig med en demokratisk samfunnsform. Enten må muslimer i Norge lære å bite i seg krenkelser, slik alle andre gjør, eller så må demokratiet vike.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Miri said:

Da tar du feil i din analyse, for det er ingen som har kritisert at muslimer blir krenket av karikaturer og koranbrenning, men hvordan de reagerer på krenkelser. Det er jo hele poenget. Krenkelser er en nødvendig del av det politiske ordskiftet i et demokrati, å reagere med vold, uansett hvor krenket man blir, er derfor uforenelig med en demokratisk samfunnsform. Enten må muslimer i Norge lære å bite i seg krenkelser, slik alle andre gjør, eller så må demokratiet vike.

Alle muslimer i Norge reagerte med vold eller ble de fleste bare krenket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
jjkoggan skrev (9 minutter siden):

Alle muslimer i Norge reagerte med vold eller ble de fleste bare krenket?

Det vet du jo svaret på. ;) Faktisk finnes det også nordmenn som reagerer voldelig på krenkelser. Men debatter blir ødelagt om man hele tiden skal være nødt til å ta åpenbare forbehold. Dette skjønner du og da er det unødvendig å spørre. La oss ikke avspore debatten ved å behandle hverandre som idioter.

Det er et problem i alle land som har muslimer, at det reageres med vold på krenkelser.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...