Gå til innhold

Teknologiutviklingen stopper opp mens fylker og stat spiller Svarteper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En viktig debatt, men jeg ønsker meg en mer faktabasert debatt.

TU har ressurser til å innhente tallmateriale fra fergeforbindelsene i landet.

Fullpris billett for de forskjellige fergestrekningene, og antall biler pr. år er denne type nøkkeltall. Hvor store lån kan innbetalingen betjene, og kanskje vil en broløsning være nedbetalt før det er gått 20 år?

Hva med utgiftene vi i distriktene har til ferger, sett i forhold til bompengeutgifter for en familie i Oslo?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er slik fokus på "forsprang" og "lederstilling" når det gjelder miljø. Er det bare for å ha noe å smykke seg med(?) Det er så lite praktisk.

Er det ikke realiteter og fakta som skal stå i sentrum? Alt ligner snart en "missekonkuranse".

Det blir alt for overfladisk for meg.

Det eneste det ellers går på er penger, våre og mine penger.

Er det på tide at oljefondet/pensjonsfondet for fremtidige generasjoner, blir til miljøfondet?

For uten finansiering av det som skal til trenger vi ikke noe pensjonsfond, da vi får en fremtid hvor

fondet ikke kan hjelpe oss allikevel...(?)

Vi er blitt så gjennomsnittelig "fete" her i landet at vi kommer til å "kanibalisere" på de magreste

og svakeste i samfunnet for å holde oss fete en stund til.

Det er ingen sak og finne pene ord å pakke det inn i slik at det blir spiselig denne gangen også...

Sentraliserte verdier stiger, og periferien taper i verdi, for der må det "melkes", tilsvarende.

 

Endret av KjeRogJør
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...