Gå til innhold

Butikken ødela mitt produkt


phraze

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg står litt fast nå i hva jeg skal gjøre, og trenger litt hjelp kjenner jeg.

2 februar så leverte jeg min Nintendo Switch maskin til Gamestop på Tveita. Den ble innlevert grunnet en ulyd fra høyre joystick og tikking i viften. Jeg møtte opp der kl 20 på kvelden, hvor en deltid stod å kjedet seg på jobb. Jeg hadde allerede ringt inn til butikken på dagtid å fortalt om problemet. Hvor jeg fikk beskjed om å komme innom. Personen bak kassen virket veldig usikker på hva han skulle gjøre og måtte ringe det jeg antar var butikksjefen for å be om veiledning. Han styret litt og jeg tuslet litt rundt i butikken for å gi han arbeidsro.

Etter en liten stund ba han meg skrive navn og telefonnummer på et ark han hadde der. Det var et veldig enkelt utfyllingsskjema, men han ba meg ikke om å signere eller noe sånt. 

Jeg dro og tenkte ikke mer over det.

I dag fikk jeg sms om at produktet mitt var ferdig og kommet tilbake, og at jeg bare kunne komme å hente det.

Jeg kastet meg i bilen med min 11 mnd gamle datter og gledet meg til å få den hjem igjen.

Når jeg kommer til butikken så leser ekspeditøren opp arbeidsbeskrivelsen fra verkstedet (Bergsala). Kort summert: 'Byttet joystick på begge kontrollene. Fant ingen tikkelyd under testing. NB! Maskinen har en skade som ikke dekkes av garanti/reklamasjonsrett'

Jeg blir overrasket, og ekspeditøren viser meg skaden som er rett ved siden av power-knappen. Skaden er rett og slett et hull i plastikken. Ungen begynner å sutre på armene mine, og jeg bare tar den og går. Når jeg kommer hjem så studerer jeg maskinen grundig. Jeg vet med 100% sikkerhet at maskinen ikke hadde denne skaden før innlevering. Og skaden gjør sånn at plasten "buler" litt ut og er kjennes veldig tydelig med fingeren. Dette ville jeg ikke bare sett, men også kjent hver gang jeg brukte maskinen. Jeg legger også merke til at skjermbeskytteren (dette satt på ved innlevering) også har fått seg et kakk. Jeg kontakter en kamerat som jeg sendte et videoklipp til hvor jeg demonstrerte tikkelyden i viften, han sendte meg videoen og på videoen så er ikke maskinen skadet. Videoen ble også filmet noen timer før jeg leverte den inn til Gamestop. Jeg blir frustrert og ringer Gamestop igjen. Heldigvis svarer personen som utleverte den til meg. 

Først nekter han å sier at maskinen var sånn når jeg leverte den inn. Så spør jeg om de har skrevet ned dette noe sted hvor jeg også har signert på at jeg er klar over skaden. Han sier at dette bare står skrevet ned fra verkstedet sin side. Jeg er høflig og rolig, men bestemt ovenfor han. Jeg forteller han at jeg selv har jobbet hos både Power og Elkjøp og sendte daglig inn produkter på service. Og at det må skrives ned hvordan stand produktet er i og kunden må signere og være enig i eventuelle skader eller slitasjer. Og at om jeg hadde skadet mitt produkt så ville jeg aldri sendt det inn for jeg vet at sånt ikke dekkes av garanti. Han nekter fortsatt, og sier at rutinene deres ikke er slik. Da kontrer jeg med at jeg har et bildet av dette området på maskinen som ble tatt noen få timer før den ble levert inni han sin butikk. Da skifter han taktikk og begynner å skylde på verkstedet. Hvor han da ber meg ringe de.

Jeg ringer Bergsala, hvor de forteller meg at alle maskiner blir kontrollert nøye ved utpakking og at skaden var tydelig med en gang. Samtidig kunne de informere om at maskinen var ganske bra pakket, så det ville vært omtrent umulig at posten kunne skadet den på denne måten. Samtidig fliret han litt når jeg sa at Gamestop skyldte på dem, og fortalte meg at det var ikke første gangen han hadde hørt den. 

 

Nå sitter jeg her og er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem. Gamestop er jo også kjent konkurs, og forsvinner nå i løpet av 2020. Så jeg tror neppe omdømme deres er spesielt viktig for dem. Gamestop Norge har heller ingen måte jeg kan kontakte de på. De har en svensk telefonnummer hvor man bare får summetone.

Noen som har noe tips her? Jeg blir egentlig bare lei meg av hele situasjonen. 

Vedlagt ligger tre bilder. To av de er skadene jeg fant på maskinen i dag etter utlevering. Ett er screenshot fra filmen som ble filmet bare noen timer før jeg møtte opp i butikken.

 

PS. Før noen spør om det. Min datter kan ikke ha vært borti maskinen. Den står i docken sin for høyt for at hun skal kunne nå den. Og jeg husker selv at jeg satt i bilen og vurderte å ta av skjermbeskytteren før innlevering, og da studerte jeg maskinen nøye før jeg gikk inn på senteret hvor butikken er lokalisert.

84652712_891996927886570_4763801235927072768_n.jpg

85049207_504201356948081_5603105551429926912_n.jpg

84599290_191032468937478_4802917895388528640_n.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en sjanse til å fikse dette med gamestop før dem forsvinner helt? Stikke innom butikken med video, bilder og uttalelsen fra verkstedet. Kanskje det er verdt et forsøk? (Uten å levere produktet til dem. Når gamestop forsvinner, så leveres nok ikke switchen tilbake). Enkelte butikker, og dermed gamestop norge, er jo aktiv uti i april.

Alternativt så ville jeg sjekket om gamestop norge lever videre etterpå. Isåfall kan du fortsette reklamasjonen med dem, f.eks ved hjelp av forbrukerrådet.

Om ikke, så tror jeg du er screwed. Du kan reklamere på feil ved produktet til f.eks gamestop europa, nintendo norge, evt kredittkortselskapet/banken din, siden de er tidligere salgsledd, men jeg tror ikke du har får medhold siden dette ikke er en feil med produktet.

Du kan fortelle historien til nintendo norge, kanskje de kan ta saken for god PR?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...