Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

ElSutrekuk skrev (3 timer siden):

Kommer snart som bilag i VG Helg:

"Hvordan ødelegge et forum på 1-2-3" 

 

Blir vel en plussak på VG.no det. Kommer til å bli minst like populært som artiklene  Slik lever du med liten penis og Du vil ikke tro hvordan Anne (39) gikk ned 86 kilo på en uke. 

Endret av Sjølvaste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i tenkeboksen, og har derfor ennå ikke opprettet bruker på det nye "alternativet til VGD".

Har dog sett meg litt rundt, og ser at det i enkelte tråder er publisert innhold som ser ut til å være hentet/kopiert fra VGD. 

Ifølge VGD's regelverk, så er det ikke tillatt å kopiere materiale fra VGD - for å bruke på annet sted uten avtale.

Etter hva jeg har fått med meg, så er VGD veldig på hugget med å slette henvisninger/hint om hva det nye forumet heter, samt utestenger brukere som har publisert slike.

Kan jo godt være at VGD gir beng i at det er kopiert enkelte ting fra dem, og publisert på dette nye forumet - men hvorfor risikere en "copyright sak" fra VG når man kan og bør unngå dette.

Foreslår derfor at de av dere som også måtte ha en brukerkonto på det nye forumet, løfter denne mulige problemstillingen før det er for sent.

 

 

 

Lenke til kommentar
poffer skrev (1 time siden):

Er i tenkeboksen, og har derfor ennå ikke opprettet bruker på det nye "alternativet til VGD".

Har dog sett meg litt rundt, og ser at det i enkelte tråder er publisert innhold som ser ut til å være hentet/kopiert fra VGD. 

Ifølge VGD's regelverk, så er det ikke tillatt å kopiere materiale fra VGD - for å bruke på annet sted uten avtale.

Etter hva jeg har fått med meg, så er VGD veldig på hugget med å slette henvisninger/hint om hva det nye forumet heter, samt utestenger brukere som har publisert slike.

Kan jo godt være at VGD gir beng i at det er kopiert enkelte ting fra dem, og publisert på dette nye forumet - men hvorfor risikere en "copyright sak" fra VG når man kan og bør unngå dette.

Foreslår derfor at de av dere som også måtte ha en brukerkonto på det nye forumet, løfter denne mulige problemstillingen før det er for sent.

 

 

 

Hvem tror du at du skremmer? 

Kommer her med trusler som knappest hadde fungert på barnehagebarn. Skjerp deg.

Jeg tror forøvrig ikke VG kommer til å løfte en finger. Jeg som har frekventert VGD i 20 år, de 10 siste som aktiv bruker har sett mange eksempler på at VGD har tillatt nøyaktig det samme på sitt forum. 

Men det hadde vært morsomt å se om de gjorde et forsøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjølvaste skrev (19 minutter siden):

Men det hadde vært morsomt å se om de gjorde et forsøk. 

Det ville vært hysterisk morsomt. Ved å lansere det de gjorde har de jo egentlig kastet gamle brukere på båten og bedt dem finne seg noe annet å gjøre. Og det har man gjort.

Endret av Stormoen33
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sjølvaste skrev (30 minutter siden):

Hvem tror du at du skremmer? 

Kommer her med trusler som knappest hadde fungert på barnehagebarn. Skjerp deg.

Jeg tror forøvrig ikke VG kommer til å løfte en finger. Jeg som har frekventert VGD i 20 år, de 10 siste som aktiv bruker har sett mange eksempler på at VGD har tillatt nøyaktig det samme på sitt forum. 

Men det hadde vært morsomt å se om de gjorde et forsøk. 

Skremmer? Trusler? Ta å pust med magen, og slapp helt av. Kom bare med et velmenende råd.

At VGD har tillatt at det ble publisert "kopiert" materiale på deres forum, trenger jo ikke nødvendigvis å bety at de ikke kommer til å reagere på at noen poster innhold som er kopiert fra dem.

Dette er hva som står skrevet om dette tema på VGD: "Kopiering av materiale fra VGD for bruk annet sted er ikke tillat uten avtale".

Lenke til kommentar
29 minutes ago, poffer said:

At VGD har tillatt at det ble publisert "kopiert" materiale på deres forum, trenger jo ikke nødvendigvis å bety at de ikke kommer til å reagere på at noen poster innhold som er kopiert fra dem.

Hva slags innhold fra VGD refererer du til her? Har du et eks?

Lenke til kommentar
SirOwen™ skrev (27 minutter siden):

Hva slags innhold fra VGD refererer du til her? Har du et eks?

Eks trådstart i "Baneheiadrapene" + "Biden-administrasjonen" 

(Jeg driver ikke og leker forum-politi for vgd, men tenker at det hadde vært kjedelig for et nystartet forum å få problemer med VG pga brudd på "copyright")

Mvh

Endret av poffer
Lenke til kommentar
poffer skrev (8 minutter siden):

(Jeg driver ikke og leker forum-politi for vgd, men tenker at det hadde vært kjedelig for et nystartet forum å få problemer med VG pga brudd på "copyright")

Nå kan vel "copyrighten" til VGD utfordres av opphavsretten til brukerne tenker jeg.

Opphavsretten bør stå sterkere en en "copyright" regel VGD egentlig ikke kan påberope seg å ha.

Endret av Stormoen33
Lenke til kommentar
poffer skrev (15 minutter siden):

Eks trådstart i "Baneheiadrapene" + "Biden-administrasjonen" 

(Jeg driver ikke og leker forum-politi for vgd, men tenker at det hadde vært kjedelig for et nystartet forum å få problemer med VG pga brudd på "copyright")

Mvh

Dette høres ikke ut som noen ekte juss. Hva slags copyright har VG på innlegg som skrives på deres debattforum? Det er jo ikke innhold de har skapt selv. De har skapt plattformen, men jeg ser ikke at det gir den opphavsrett på innholdet som brukerne har skapt.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (10 minutter siden):

Nå kan vel "copyrighten" til VGD utfordres av opphavsretten til brukerne tenker jeg.

Opphavsretten bør stå sterkere en en "copyright" regel VGD egentlig ikke kan påberope seg å ha.

Spørs vel helt hva som stod i vilkårene, og som man aksepterte når man opprettet bruker på vgd?

 

 

Lenke til kommentar
solvgutt2 skrev (2 minutter siden):

Dette høres ikke ut som noen ekte juss. Hva slags copyright har VG på innlegg som skrives på deres debattforum? Det er jo ikke innhold de har skapt selv. De har skapt plattformen, men jeg ser ikke at det gir den opphavsrett på innholdet som brukerne har skapt.

Aner ikke, men hvem husker hva man "aksepterte" for mange år siden når man opprettet bruker på vgd.

Lenke til kommentar
poffer skrev (3 minutter siden):

Spørs vel helt hva som stod i vilkårene, og som man aksepterte når man opprettet bruker på vgd?

 

 

Nå er jo egentlig Copyright og opphavsrett akkurat det samme, men tviler på at VGD hadde fått igjennom at innhold skrevet av deres brukere omfattes av copyright reglene. det ville uansett vært et svært tåpelig valg å forfølge noe slikt.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Stormoen33 said:

Nå er jo egentlig Copyright og opphavsrett akkurat det samme, men tviler på at VGD hadde fått igjennom at innhold skrevet av deres brukere omfattes av copyright reglene. det ville uansett vært et svært tåpelig valg å forfølge noe slikt.

Det eneste jeg husker fra en gang jeg skumleste noen vilkår, var at VG kunne uten vederlag bruke innhold som vi postet. Leste vel aldri noe om at det vi postet senere ikke kunne bli delt på andre plattformer.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (4 minutter siden):

Nå er jo egentlig Copyright og opphavsrett akkurat det samme, men tviler på at VGD hadde fått igjennom at innhold skrevet av deres brukere omfattes av copyright reglene. det ville uansett vært et svært tåpelig valg å forfølge noe slikt.

Enig at det ville vært tåpelig å forfølge noe slikt, men det betyr jo ikke at vgd ikke kan komme til å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...