Gå til innhold

Hvordan koble Yale Doorman til hjemmenettet? Med Yale sin egen modul, eller den fra Verisure?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser det er to alternativer for å koble Yale Doorman til hjemmenettverket. Er det noen som kjenner til forskjellene mellom de to alternative måtene å koble til? Hvis jeg benytter Yale sin egen gateway, så bruker jeg også deres app. Hvis jeg bruker Verisure sin, som koster ca. halvparten, så må jeg bruke Verisure-appen. Er det forskjell i funksjonalitet mellom disse? Jeg har ikke Verisure alarm fra før.

Det jeg har behov for er:

* Å kunne endre brukerkoder (de sekssifrede), og eventuelt sette hvilke tidsrom disse er gyldige for.

* Å kunne sette døgnkode.

* Å kunne sette et tidsrom som døren står ulåst, før den automatisk vil låses (hvis den er lukket).

Jeg vet at begge appene kan åpne døren. Det har jeg ikke behov for, men det er jo kjekt å ha muligheten. ?

Noen som har erfaringer med begge disse appene og løsningene?

Hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

Jeg har verisure-alarm med yale-modulen deres og all funksjonalitet du spør etter kan gjøres der. Du kan også integrere verisure mot andre systemer, som feks Home Assistant. Da kan du feks sette opp alarm armert —> alle lys skrus av. Hvordan det fungerer hvis du ikke har alarmabonnement vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Fleskefjeset skrev (På 13.2.2020 den 20.04):

Jeg har verisure-alarm med yale-modulen deres og all funksjonalitet du spør etter kan gjøres der. Du kan også integrere verisure mot andre systemer, som feks Home Assistant. Da kan du feks sette opp alarm armert —> alle lys skrus av. Hvordan det fungerer hvis du ikke har alarmabonnement vet jeg dessverre ikke.

Jeg skal få alarm fra Verisure installert i tillegg til en kodelås. Heller mot Yale Doorman V2 da Verisure kan levere, montere og integrere den med alarmen.

For å følge opp det du skriver: er det mulig å koble Yale Doorman V2 med Verisure sin «hub» opp mot andre Smart Home løsninger, f.eks. Samsung, Google, Apple eller andre?

Endret av indahla
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
indahla skrev (11 timer siden):

Jeg skal få alarm fra Verisure installert i tillegg til en kodelås. Heller mot Yale Doorman V2 da Verisure kan levere, montere og integrere den med alarmen.

For å følge opp det du skriver: er det mulig å koble Yale Doorman V2 med Verisure sin «hub» opp mot andre Smart Home løsninger, f.eks. Samsung, Google, Apple eller andre?

Jeg bruker Home Assistant og det er ikke noe problem å få den integrert der. Hvordan det er med andre løsninger kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...