Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Kan fort komme til å vippe Hearthstone av tronen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har foreløpig kun spilt gjennom tutorial (som ikke er obligatorisk - men kanskje lurt), men sitter igjen med et veldig positivt inntrykk. Det er mye likt med f.eks Hearthstone og Magic, men også mye nye mekaniker som gjør det nytt og spennende.

Jeg ser på absolutt alle tegninger, fordi mange av de er utrolig godt laget.

Det var litt irriterende når jeg måtte laste ned og installere LoL for å få satt region riktig, etter instruks fra support, men det var ikke så mange GB. Så kan det jo tenkes jeg skal teste noen runder LoL igjen også. Det er mange år siden sist.

Lenke til kommentar
tankbug skrev (31 minutter siden):

Er det noen historie og sammenheng i LoL-universet? Det jeg har sett gir meg inntrykket at man blander alt mulig rart, fordi hvem bryr seg i et moba, liksom?

For eksempel, du har en klassisk ridder, men plutselig dukker det opp en slags sopp-skapning med en rakettkaster, eller noe.

Riot har jobbet en del for å etablere universet de siste årene, men det begynte nok rimelig som en gumbo av masse rart, ja. Det kommer en TV-serie, et historiedrevet actionrollespill (tenk Diablo) og det finnes mange tegneserier og sånt. De prøver å bygge en lore rundt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (45 minutter siden):

-----

+barezell

-----

- Crap...!!! Der sprakk forventningene mine.

Har aldri vært fan av gamle "League of Legends", men dette gav et glimt av håp om at Multiplayer hadde blitt rettferdig igjen. *Sukk*

-----

Mulig det er noe jeg misforstår, men ser jo at coins kan kjøpes for penger og ligger starter pack og wild cards som er mulig og kjøpe for coins. 

Jeg har unlocket en wild card selv, men vet ikke hvordan det funker. Ser det står jeg har en, men vet ikke hvordan jeg åpner den :p 

Jeg har også fått noen shards som virker være currency man tjener, men ser ikke noe i spillet de kan brukes til atm.  

edit: wild cards og shards brukes i collection til å unlocke flere kort. 

 

edit2: Det er ikke mulig å kjøpe "lootboxer" med random kort, men man kan bruke ekte penger på wild cards av forskjellige typer. Med wild cardet kan du da låse opp et valgfritt kort av samme type.  Det er en max på hvor mange du kan kjøpe hver uke, men det er absolutt pay 2 win muligheter her. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

-----

+barezell

-----

- Det er som en alkoholiker...

"En liten drink nå og da kan da vel ikke skade?"

-----

Uttrykket "Cold-Turkey" er noe som jeg skulle ønsket at dem hadde hatt i bakhodet når dem lager spill.

-----

Det hjelper ikke stort om dem bare kutter ned på mengden.

For er muligheten der fortsatt så kan du banne på at folk bli utnytte seg av det.

-----

Synes det er virkelig synd at folk har blitt så hjernevasket til å tro at dem ikke kan vinne eller rangere høyt på ranking-lister

uten slike "Pay-to-Win"-løsninger.

-----

Det som heter "In-game"-currency, helt ok, no problem.

Desto bedre man gjør det desto mer "In-game"-currency får man for strevet.

-----

Greit nok at folk flest "strever" på job ellers i det virkelige livet, men det er urettferdig at dem med dypest lommebok skal komme ut på topp i en spill-verden.

-----

Men spill-produsentene har blitt så penge griske etter at "Digital-Download" kom på banen som et (bedre) alternativ til "Hard-Copy" at det er skremmende.

-----

Misforstå meg rett her...

En av de virkelig store fordelene med "Digital-Download" er at dem ikke er begrenset av DVD-kapasiteten.

En annen ting som sikkert mange vil argumentere for er at spill har jevnt over blitt langt billigere i så måte.

Men personlig så vil jeg mye heller ha en "Hard-Copy" på "CD", "DVD" og/eller "Blu-Ray", selv om at det øker prisen på spill.

-----

Dem trenger ikke som produsenter velge det ene eller det andre.

Bare så lenge at kundene får velge det som passer dem best.

Om det øker prisen fra la oss si Kr299,- til Kr599,-.

Det hadde passet meg helt fint.

For det var det PC-spill på "Hard-Copy" kostet på 1990-tallet vs spill til Console som oftest lå på rundt Kr699,-.

-----

Jeg har bygget meg opp en relativt stor samling av spill opp gjennom årene.

Og fleste parten kostet som sagt Kr599,- for hoved-spillet, mens en expansion-pack lå på rundt Kr299,- til Kr399,- avhengig av hvor stor og omfattende den var.

-----

Fra 2000 og oppover så begynte spill å falle i pris, selv på "Hard-Copy".

Og det var før "Digital-Download" ble et lovlig alternativ til "Hard-Copy".

-----

Spill-produsentene sparte/sparer en del på å kun tilby "Digital-Download", men det er tydeligvis ikke godt nok.

Dem må jo fortsette å melke kundene så mye dem kan.

Men det er kun dem selv som får lov til dette, og slår hardt ned på andre som legger til rette for at folk skal kunne kjøpe langt mer "In-Game"-currency for langt mindre penger andre steder.

-----

En svært enkel løsning på dette problemet er å kutte helt ut muligheten til å kunne bruke ekte valuta for å påvirke fremgangen og potensielle fordeler i spill.

-----

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

35 USD gir 3650 mynter. Det meste man kan bruke første dag er 3475 mynter:

  • Every wildcard: 1,800 coins
    • Champion wildcard: 300 coins each with a limit of three per week.
    • Epic wildcard: 120 coins each with a limit of three per week.
    • Rare wildcard: 30 coins each with a limit of six per week.
    • Common wildcard: 10 coins each with a limit of six per week.
  • Three expeditions: 1,200 coins
  • Startup bundle: 475 coins

Kilde: https://dotesports.com/lor/news/best-ways-to-spend-money-playing-legends-of-runeterra-for-new-players

Etter første uke kan man dermed bruke 2000 mynter per uke antar jeg. Med en begrensing på 40 kort i en deck er det begrenset hvor mye P2W det kan bli, men ja - en liten fordel i form av valgfrihet får man kanskje helt i starten. Jeg er ihvertfall langt positiv til denne modellen fremfor f.eks Magic, Hearthstone og de fleste andre jeg har testet som nærmest krever en kontinuerlig investering for å holde seg relevant i meta.

Av det lille jeg har lest meg frem til kan man ganske fort skaffe de kortene man ønsker via wildcards, som kan tjenes ingame eller kjøpes for mynter. Ettersom kort relativt greit kan skaffes via wildcards og ikke random via booster packs, som i f.eks Magic, er det begrenset hvor mye fordel man får ved å betale.

Kort er videre delt opp i sjeldenhet - common, rare, epic og champion. Ettersom wildcards av en grad kan lage hvilket som helst kort av samme grad er det ikke sånn at enkelte kort er verdt mer enn andre (så lenge de er av samme grad).

Mye av incentivet for å bruke penger i spillet ligger på kosmetiske ting, fremfor booster packs. Så blir det spennende å se hvordan de klarer seg på sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
XmasB skrev (14 timer siden):

Jeg er ihvertfall langt positiv til denne modellen fremfor f.eks Magic, Hearthstone og de fleste andre jeg har testet som nærmest krever en kontinuerlig investering for å holde seg relevant i meta.

Man kan helt fint holde seg på toppen i Hearthstone uten å bruke en eneste krone, og uten at det tar lang tid i form av grinding.

Flere av Hearthstone streamerne har prøvd dette, og havnet på toppnivå etter noen timers spilletid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...