Gå til innhold

Førerkort-app problem


Maxma

Anbefalte innlegg

Hei.

Det går bare ann å flytte førerkortet mellom enheter 5 ganger i ett år. 
Vil høre om noen andre har fått til å "nullstilt" denne. "Ditt førerkort er aktivt på en annen enhet."
Jeg har hatt noe problemer med mobilen min så den har vært sendt på service og jeg har aktivert appen på forskjellige enheter som på lånetlf osv.
Er jo litt irriterende å faktisk vente ett helt år for å få brukt førerkort-appen igjen om det er tilfellet...
Kan jeg ringe Statens Vegvesen og høre?

 

image.thumb.png.3cfcc11d6aefab4807f39fd751b28243.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
agvg skrev (På 5.3.2020 den 11.47):

Hva er egentlig argumentet at man ikke kan flytte det som man vil? Kan da vel ikke være noen som helst teknisk grunn til dette.

Det er som Dubious seier, for å redusere faren for at fleire personar kan nytte det same førarkortet.

Alternativet hadde vært å lage appen slik at det må lastast ned oppdaterte opplysningar kvar gong appen blir brukt. Då hadde ein ikkje hatt offline støtte, og ein ville då kunne risikere bot for å ikkje ha med seg førarkort dersom ein blir stoppa ein stad med dårleg mobildekning.

Lenke til kommentar
On 2/11/2020 at 7:45 PM, Inge Rognmo said:

Det gjør ikke jeg. Jeg har også førerkortet "på mobilen" (les: kortlomme i mobiletuiet), og da er det i tillegg gyldig i utlandet. ?

Beklager tregt svar... Jeg har også det fysiske førerkortet sammen med mobilen. Men noen ganger bruker jeg en enklere beskyttelse på mobilen. Da har jeg tidligere lagt førerkort og ett bankkort mellom etuiet og telefonen. Nå slipper jeg det, og synes muligheten for førerkort på mobilen er et veldig godt tilbud. Man blir jo ikke "avhengig", men mye blir bare veldig mye enklere. Derfor har jeg stor forståelse for at det ikke føles bra å få benytte denne gode tjenesten. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...