Gå til innhold

LG V60


nor50

Anbefalte innlegg

 

 
V60thinq-1024x908.jpg Foto: Evan Blass/LG

Smartphones-flagskibe fra LG har altid heddet noget med G. Men det kan snart være slut.

LG kan være på vej til at droppe deres G-serie og i stedet satse på V-serien, som normalt kommer om efteråret. V-serien er muligvis på vej til at blive hovedsatsningen, når det gælder smartphones, og vil fremover blive lanceret om foråret, hvis man skal tro rygterne.

Allerede i sidste måned skrev Android Police om at dette kunne blive tilfældet, men nu er der sket en udvikling, der lægger yderligere brænde på bålet. Evan Blass, der er kendt for sine mange lækager af spionfotos med mere, har gravet noget op, der passer ind i den ovenstående strategi.

Blass har netop publiceret screenshots fra en video af den næste flagskibstelefon fra LG. De viser ikke telefonens design, men derimod dens indmad via en gennemsitg rendering af telefon. Men der er ikke tale om en LG G9, sådan som det ellers var forventet. Der er derimod tale om V60 ThinQ, den næste model i V-serien, der ellers først var forventet til efteråret.

Det ser altså ud som om, LG gør klar til at lancere en V-telefon omkring MWC-messen. Når ordet ”omkring” bruges her, er det fordi LG, ligesom Sony, Amazon og en hel del andre firmaer, har trukket sig ud af årets Mobile World Congress-messe i Barcelona på grund af coronavirus-udbruddet.

Kraftig phablet

Hvis LG præsenterer telefonen, bliver det altså ikke på selve messen, men formentlig i tiden omkring MWC, der officielt kører fra 24. til 27. februar. Og der er tale om lidt af et monster – og ikke kun størrelsesmæssigt.

lgv60.jpg LG V60 ThinQ ser ud til at blive en af de sidste telefoner, der fastholder et hovedtelefon-stik (Foto: Evan Blass/LG)

V-telefonerne ligger allerede i phablet-kategorien, og hvis rygterne taler sandt, skrues skærmstørrelsen op fra 6,7 til 6,9 tommer. Det kraftige Snapdragon 865-chipset forventes at være ombord, der vil være fire kameraer bagpå, samt et batteri på hele 5.000 mAh. Selfiekameraet foran sidder i et lille dråbe-hak i toppen.

LGs V-serie har altid forsøgt at gøre musikelskerne glade ved blandt andet at sætte en dedikeret DAC i telefonen. Det ser også ud til at være tilfældet på V60 ThinQ, der således også er en af de få telefoner tilbage, der har et minijack-stik ombord til hovedtelefoner.

Hvis LG virkelig dropper G-serien er det en anelse historisk. LGs G-serie var den første, der prioriterede skærm-til-krop-forholdet længe før alle de andre. Det gjorde de ved allerede på 2013-modellen G2 at droppe knappen på fronten og flytte fingeraftrykslæseren om bagpå – noget, der siden blev standard for de fleste Android-telefoner for en tid.

 

https://www.recordere.dk/2020/02/lg-rygte-satser-paa-v-serien-med-et-monster-af-en-2020-telefon/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Fælt å si det, men det virker som om LG har utspilt sin rolle i mobilmarkedet. De har som regel laget ganske gode telefoner, men aldri heeelt der oppe blant de beste. Så derfor er det blitt oversett av flaggskipslystne nordmenn i alle fall.

Har selv hatt LG G3-G7 og de har alle vært bra. Men Alikevel ikke bra nok til at jeg ikke ønsket meg noe litt bedre.

 

Trist egentlig, for de er absolutt ikke dårlige.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (10 minutter siden):

Fælt å si det, men det virker som om LG har utspilt sin rolle i mobilmarkedet. De har som regel laget ganske gode telefoner, men aldri heeelt der oppe blant de beste. Så derfor er det blitt oversett av flaggskipslystne nordmenn i alle fall.

Har selv hatt LG G3-G7 og de har alle vært bra. Men Alikevel ikke bra nok til at jeg ikke ønsket meg noe litt bedre.

 

Trist egentlig, for de er absolutt ikke dårlige.

LG var min favoritt ei stund ja.

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (1 time siden):

Har enda LG som favoritt. veldig inovative folk, og at mye av det vi ser i mobilene i dag var dem først ute med.

Skjønner ikke at folk vil bruke en iphone når man får en LG som da er like god til halv pris. lg g8 ar da nettop nede i 4400,-

 

Folk vil gjerne ha noe som er enda litt bedre, selv om det koster for mye. Og Apple ligger fortsatt litt foran på en del ting.

Lenke til kommentar

LG G2 er vel fremdeles den telefonen jeg syns har vært beste telefon jeg har hatt. Ut ifra konkurrentene som var på den tiden.

Jeg var på nippet til å kjøpe G6 som også var ok i forhold til pris (langt lavere enn konkurrentene, men med forrige generasjon CPU), men det ble aldri.

Ellers har jeg aldri vurdert LG dessverre - som folk flest.

Lenke til kommentar
Sitat

Og Apple ligger fortsatt litt foran på en del ting.

Hva tenkte du spesifikt på da?

Sitat

LG G4 var et høydepunkt for meg.

Har v30 nå og den er gull.  jeg liker god lyd :) det er en youtuber " John Darko " som har lagd noen videoer hvor han bruker V30 og V40 til å strømme musikk, ganske snedig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

https://9to5google.com/2020/04/10/lg-v60-thinq-review/

Blir virkelig spennende å se om det er denne mobilen jeg ender opp med. Første tanken, Galaxy S20 Ultra ble for dyr og for mange tvilsomme erfaringer så langt. Huawei er totalt uten interesse for meg med fraværet av mange av mine apper. Xiaomi Mi10Pro blir og mye dyrere enn forhåpninge. One+ 8 Pro usikker enda, men denne ser lovende ut. Mangler 90 eller 120 hZ skjerm, men ellers er vel at lovende med den. Denne har vel og flat skjerm, og det er bra!

https://www.lg.com/us/mobile-phones/v60-thinq-dual-screen

 

 

Endret av nor50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...