Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer med Lenovo Ideapad laptop


Anbefalte innlegg

Sliter litt med en eldre Lenovo Ideapad her. Windows (10) starter, logger inn, og så ... skjer det fint lite. Skrivebordet vises, men om jeg klikker på noe går det stort sett i sirup.

Nettverkstilkobling (wifi) funker ikke. Klikker jeg på det ikonet får jeg en liten boks "bredbåndstilkobling" og link til innstillinger for nettverk. På den innstillingsmenyen er det en feilsøkingsveiviser, men den feiler. :wee:

Jeg klarte å komme meg inn på Windows Update. Det ligger en del store filer i kø der, så jeg satte oppdateringene på pause i håp om at det var noe der som fikk hele maskina til å knele. Men det hadde ingen effekt.

Hva gjør jeg nå? Jeg kan som sagt ikke gjøre noe som helst på maskina, bare det å åpne Filutforsker tar fem minutter ... ctrl-alt-del for å finne oppgavebehandling pleier også å få maskina til å fryse. Kom inn der en gang og så egentlig ikke noe spesielt.

Maskina er helt lydløs også.. pleier å bråke litt (HDD), men det er knyst. Bare vifta som høres her.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Hadde nå tenkt å beholde Windows. 

Etter den sjette omstarten så lastet faktisk nettverksdriveren og jeg kom meg på nett. Tenkte å ta fatt på de Windowsoppdateringene som lå i kø, men jeg fikk 'installasjonsfeil' på alle sammen. Da slo jeg av. Får se om maskina oppfører seg bedre neste gang jeg starter den. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...