Gå til innhold

Hvilket spill har du brukt mest til på og hva gjør det så bra?


Anbefalte innlegg

Hvilket spill har du brukt mest tid på, hvor mye tid har du brukt, og hva gjør spillet såpass bra? 

Selv har jeg over 1000 timer i trackmania. Det er et veldig artig spill man kan spille online og delta i turneringer. Spillet er lett å lære men vanskelig å mestre. Det er uendelig mange baner fordi man kan lage dem selv. Anbefales på det sterkeste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jagged Alliance 2. Man lærer lederskap. Veldig detaljrikt spill. Spill på det vanskeligste. Dessverre er alle oppfølgerspillene skuffelser.

Warcraft 3, Frozen Throne. Lettspilt. Hadde jeg kunne spilt Wc1 og 2 så hadde jeg gjort det også, men nymotens pc'er klarer det ikke.

Diablo 2. Igjen detaljrikt, stort nok til å være underholdende men ikke så stort at det er umulig å bli kjent med alt. Men har mista litt interesse de siste åra. Det tar lang tid å finne bra ting, særlig uten å handle for det via nettsider (jeg selger bare items, kjøper ikke forum gull, ALDRI bruk penger på forum gull).

Civilization 2, og Civilization Alpha Centauri. AC er så lettspilt, og på det vanskeligste er det små marginer som gjør om du "vinner" eller ikke .. å vinne er variabelt, det kan bety diplomatisk, militær seier eller andre måter. Jeg er en "builder", så å bygge seg stor nok fortest mulig er alltid vanskelig. Derfor jeg synes det er spennende. Og de informative og detaljrike beskrivelsene er morsomme. Det begynner å bli litt gammelt nå da ^^ 20 år eller noe.

Settlers 3. Viktigheten av systematisk planlegging gjør det morsomt å spille flere ganger.

Transport Tycoon. Spilte mye når jeg var yngre. Igjen, planlegging er morsomt. Og hvis man spiller lenge nok, begynner vedlikeholds- og driftskostnader å bli så hinsides dyrt at det blir vanskelig å tjene nok. Som igjen gjør det mer morsomt.

Er jo andre spill også, som Starcraft, Mechcommander, Death Rally (fant bare på nett), emulatorer. Command and Conquer var vel ett av de første strategispillene og er veldig bra.

Kan nevne Guild Wars for seg selv. Grafikken med det er veldig tiltalende. Liker det bedre enn World of Warcraft, som jeg synes har for tegneserie-aktig grafikk. Pluss at alt "smelter" liksom sammen. GW har mer "kantete" grafikk, som med Diablo 2, når du treffer noe, så -føles- det som at du treffer. I WoW så glir liksom alt som på skinner .. for mye, etter min smak. Og jeg synes det er for stort.

Siste årene har jeg begynt å like å spille ett spill ferdig og ferdig med dét, liksom.. ikke disse evigvarende spillene som aldri blir ferdig.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Myth og Myth 2 for veldig lenge siden. Warcraft3 Frozen Throne lenge. Nå er det PUBG.

 

Hva som gjør de bra er i hvert fall at alle er online mot andre spillere, ikke mot kunstig intelligens. Meget bra spill, mange spennende oppgjør!

Endret av TheNewbie
Lenke til kommentar

Battlefield serien er nok spillene som har tatt opp mest tid for min del. Visst jeg skal slå sammen total tid over hele serien så er jeg nok på 6000+ timer. Det jeg har spilt mest tror jeg må være Bad Company 2 som jeg har i nærheten av 2000 timer i. Det som gjorde spillene så bra var teamplay og at det alltids var noe man kunne bli bedre i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som jeg har brukt mest tid på er EVE Online. Aner ikke hvor mange timer som gikk med til det men spilte det i ca 10 år som helt avhengig. Utrolig å tenke på!  Et spill som passet med utrolig bra og som det var mange kule folk med i. Bra grafikk og mye artig å gjøre.

I de siste årene så har det vært mye Factorio. Nok et vanedannende spill der man bare skal gjøre litt til?

Lenke til kommentar

Championship Manager 01/02

Kjøp noen spillere, ta ut et lag, spill en match, repeat. All moroa med å være fotballtrener, og ikke noe av alt stæsjet som har blitt introdusert i de nyere spillene (pressekonferanser, sosiale grupper blant spillerne, trening på mikronivå blablabla...). Cut the crap. Tre poeng. Ferdig. 

Jeg har spilt det siden det kom ut, så antall timer tør jeg ikke tenke på engang. 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
MrVilla skrev (På 8.4.2020 den 20.27):

Det som jeg har brukt mest tid på er EVE Online. Aner ikke hvor mange timer som gikk med til det men spilte det i ca 10 år som helt avhengig. Utrolig å tenke på!  Et spill som passet med utrolig bra og som det var mange kule folk med i. Bra grafikk og mye artig å gjøre.

I de siste årene så har det vært mye Factorio. Nok et vanedannende spill der man bare skal gjøre litt til?

Jeg har spilt EVE Online i mange år. Spiller det fortsatt.

Endret av Zeno Puzzle
Lenke til kommentar
On 4/8/2020 at 8:27 PM, MrVilla said:

Det som jeg har brukt mest tid på er EVE Online. Aner ikke hvor mange timer som gikk med til det men spilte det i ca 10 år som helt avhengig. Utrolig å tenke på!  Et spill som passet med utrolig bra og som det var mange kule folk med i. Bra grafikk og mye artig å gjøre.

Det vinner nok også for meg. Det eneste mmo spillet som faktisk utnyttet mulighetene i et mmo. Det ble for tidkrevende til slutt, men det er nok kanskje det beste spillet jeg har spilt. Det var vel noe slikt utviklerne håpet at fallout76 skulle bli, før de gav opp ideen.

Utenom det er det nok civ serien, CM/football manager serien, EU4 , Stellaris og Total war serien som har krevd mest timer fra meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Path of Exile: 2000+ timer. PoE er vel det som skulle vært Diablo 3. Kanskje det beste ARPG spillet jeg har spilt. Hadde ikke PC rundt Diablo 2 tiden, men har spilt det en god del timer og selv om det er bra foretrekker jeg PoE.

Diablo 3: 1500+ timer. Jeg likte det når det ble gitt ut, men ble lei. Fant det igjen etter RoS oppdateringen og fant det underholdene, men etter hvert så fikk jeg smakt på overnevnte og har ikke sett tilbake.. Det var uansett bra for hva det var og var vel det som ledet meg skikkelig inn i ARPG verden så det kommer nok til å være på list mi over gode spill.

Civ4: 1500+ timer. Det absolutt beste civ spillet (Spesielt etter "Beyond the Sword"). Vi LAN'et dette så og si hver helg i et par år og dette er kanskje også litt edvirkende til hvorfor jeg synes det er så bra.

Dirty bomb: 1500 timer. Jeg spilte aldri ET som dette er den "åndelige oppfølgeren" til. Dessverre slet det med en utdatert spillmotor som kanskje var litt feil valg samt utviklere som kanskje ikke hadde klare mål for de ville med det. Dette kombinert med et forferdelig mikrotransaksjons system førte desverre til at det ble lagt dødt når det kom ut i 1.0 versjon. Selv med alle disse problemene er dette det klart beste FPS spillet jeg har spilt. De holder fortsatt liv i spillet ("Maintenance mode") og det finnes folk som har leid servere så jeg fyrer det fortsatt opp en gang i blant og spiller et par timer.

 

Endret av Gulrotsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...