Gå til innhold

Hva er din drømme IT-jobb?


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer litt ann på hva man definerer som IT, men jeg har vurdert å bytte til en av disse.

  • Sikkerhetstester og sikkerhetsrådgiver, ie pentester.
  • Software developer for et eller annet selskap som driver med R&D (Det er kanskje det alternativet som er nærmest min nåværende jobb).
  • Bigdata, spesielt innen finanssektoren.

Pentesting virker veldig spennene. Jeg har begynt å lære meg noen grunnleggende hacke-teknikker på fritiden. Det er veldig artig, jeg liker å løse problemer. Man har også mulighet til å jobbe ute i felten. Det å komme seg inn der man ikke skal må jo være artig. Jeg tror også det er et stort marked for dette og mulighet for å jobbe mye og tjene gode penger. Det er også muligheter for å starte sitt eget firma og være egen sjef.

En mer tradisjonell software developer jobb for et respektabelt konsern har en del andre fordeler. Gode og fastsatte rammer, mulighet for god lønn og forutsigbarhet. Muligheten til å jobbe med forskning og utvikling av produkter, samtidig som man får godt betalt, er attraktivt.

Finanssektoren er også attraktiv på grunn av at man kan få veldig godt betalt. Big-data og machine learning teknikkene vil ofte være de samme uansett hvilken bransje man jobber for, hvorfor ikke jobbe noen år for en investeringsbank? 

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...