Gå til innhold

Windows 7 har feil som hindrer brukere i å slå av PC-en eller starte den på nytt


Anbefalte innlegg

Husker jeg gjorde en oppdatering på en gammel XP-installasjon i en av Retromaskinene. Resultatet var at lyden og Wifi begge sluttet å virke, og den kom heller ikke tilbake når de 2 KB-pakkene var avinstallert. Virker temmelig litt i samme tankegangen som dette problemet. Husker også at et AOPEN hovedkort ble ubrukelig etter en suksessfull BIOS-oppdatering. På nedlastningssiden hadde en kar som sannsynligvis visste hva som kom til å skje skrevet at man ikke burde oppgradere BIOS med mindre man hadde et spesifikt problem.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har faktisk installert en ny retromaskin med Windows 7 SP1 og lurer på om det finnes et oppdaterings-hack for å slippe alle pro-win10 oppdateringene. Hadde vært kjekt å skippe telemetri-pakkene også og også andre ytelsesbaserte nedgraderinger fra Intel f.eks. Det er 171 mandatory oppdateringer og 8 optional i Windows Update, og sikkert over 30-40 en ikke burde legge inn så kjiperen å ordne manuelt.

Et verktøy for å ekskludere automatisere installering av dårlige W7-oppdateringer hadde vært supert, men finner bare manuelle løsninger. Noen som vet ?

(Er klar over det gapende sikkerhetshullet dette er, men det betyr lite i det oppsettet maskinen skal stå i.)

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (4 timer siden):

Har faktisk innstallert en ny retromaskin med Windows 7 SP1 og lurer på om det finnes et oppdaterings-hack for å slippe alle pro-win10 oppdateringene.

Uten at jeg vet behovet ditt, så har jeg også en Windows 7 PC stående til noen spesifikke oppgaver - jeg gadd ikke gjøre noe stort nummer ut av prosjektet mitt, så jeg bare installerte alle oppdateringer jeg fant og så manuelt satte gateway til 127.0.0.1 for å blokkere videre tilgang til internett og Windows 10 "nagging".

Satte også manuell IP så maskinen fortsatt kunne bli funnet på intranettet. Hvis noe slikt kan fungere for deg også.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, PaladinNO said:

Uten at jeg vet behovet ditt, så har jeg også en Windows 7 PC stående til noen spesifikke oppgaver - jeg gadd ikke gjøre noe stort nummer ut av prosjektet mitt, så jeg bare installerte alle oppdateringer jeg fant og så manuelt satte gateway til 127.0.0.1 for å blokkere videre tilgang til internett og Windows 10 "nagging".

Satte også manuell IP så maskinen fortsatt kunne bli funnet på intranettet. Hvis noe slikt kan fungere for deg også.

Takk for svar. Det er jo en måte å gjøre det på som er lite effort. Kan jo gjøre det om jeg ikke finner noe alternativ som er brukbart. Har funnet noen lister som man kan bruke for å gå gjennom listen av oppdateringer manuelt og også en stack-update fra april 2015 som fikser en del uten at jeg har fått gått i dybden på den.

Om noen forresten har bruk for en 64 bit engelsk OEM versjon av Windows 7 Professional kan du bruke denne som er signatur-sjekket ok; https://drive.google.com/file/d/1hyAs_mYKpFPo75Y6l5y_ZHCV92hKu3wr/view

Funker om du trenger å reinstallere OEM fra Dell / HP etc. På mitt maskin-klistremerke stod det Windows 7 Pro OA. Disse filene får du ikke av Microsoft og få maskinleverandører har dem tilgjengelig for kundene lengre heller.

Lenke til kommentar

I de fleste tilfeller er "ren" Windows å foretrekke fremfor leverandør-spesifikke installasjoner - ja, man får stort sett med drivere (som man som bruker plikter å ha en backup av på minnepenn uansett), men man får også "allow Windows to send data to McAfee?" og liknende.

Jeg har lastet ned de fleste Windows .ISOer mens M$ fortsatt tillot dette. Samt for en tid tilbake satt en halv time for å komme rundt M$ regionsperringer og enhetsdeteksjon for å få lastet ned en Windows 10 Norsk of Engelsk .ISO fra de offisielle sidene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...