Gå til innhold

Ny gaming-PC (Cyberpunk og HL: Alyx)


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg vurdert å anskaffe meg en ny stasjonær lenge. Og med kommende Cyberpunk samt Half Life: Alyx har jeg virkelig fått blod på tann. Er dog helt ute av gamet når det kommer til stasjonær PC, men er forberedt til å punge ut når Half Life kommer med sin VR-satsing. 

Er det overkill å vurdere denne fra Elkjøp? Finnes det langt rimeligere alternativer, eventuelt har jeg mye å spare på å bygge selv?

Takk på forhånd. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GimleSag skrev (2 timer siden):

Hei!

Nå har jeg vurdert å anskaffe meg en ny stasjonær lenge. Og med kommende Cyberpunk samt Half Life: Alyx har jeg virkelig fått blod på tann. Er dog helt ute av gamet når det kommer til stasjonær PC, men er forberedt til å punge ut når Half Life kommer med sin VR-satsing. 

Er det overkill å vurdere denne fra Elkjøp? Finnes det langt rimeligere alternativer, eventuelt har jeg mye å spare på å bygge selv?

Takk på forhånd. 

Langt fra overkill, Cyber Punk kommer til å ta rotta på de fleste PCer.

Ser man på Red Dead Redemption 2 så krever det ganske mye, og Cyber Punk blir neppe noe enklere å dra, om ikke ennå mer krevende.

Jeg tror ikke du sparer så mye ved å bygge selv, for å være ærlig virker den PCen ganske godt balansert og greit priset.

Når det er sagt, er det ventet nye skjermkort i løpet av året. Om det er verdt å vente kommer an på lommeboka, og om du trenger/må ha PC nå, eller kan vente.

Men med det sagt, ville jeg ikke gått for noe billigere om Cyber Punk er ett av målene.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Emile the rat said:

Når det er sagt, er det ventet nye skjermkort i løpet av året. Om det er verdt å vente kommer an på lommeboka, og om du trenger/må ha PC nå, eller kan vente.

Takk for svar! ?

Vet du hva "i løpet av året" vil si sånn ca?
Har ikke planer om å investere med det første, men hadde tenkt en gang i løpet av våren. 

Lenke til kommentar

Er det en ting du ikke bør skippe på er det GPU hvis du vil ha mest mulig ytelse til cyberpunk spillet.Du bør helst sikkert kjøpe 3080 ti når det dukker opp. Hvis det blir lansert samtidig som 3080 da.Det blir helt sikkert ikke billigere enn 15k,muligens 13k hvis ikke nvidia er helt nazi på Ampere.

Dessuten så tipper jeg komplett oppdaterer slike PC pakker med 3080 ti før cyberpunk kommer i September var det vel?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GimleSag skrev (31 minutter siden):

Takk for svar! ?

Vet du hva "i løpet av året" vil si sånn ca?
Har ikke planer om å investere med det første, men hadde tenkt en gang i løpet av våren. 

GTC er i mars, og da vil trolig ampere bli vist frem, om det da er snakk om konsumerkort gjenstår å se. Men blir ikke overrasket om de blir sluppet rundt August/September slik som forrige generasjon :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Noiz said:

2080 klarer neppe Cyberpunk, da det ikkje klarer The Witcher 3 på 1440p eingang. Man må ned på FPSer som er rundt 110 for å spille The Witcher 3 på ultra @1440p.

Så hadde heller ventet på et mirakel fra Nvidias nye kort.

Hvordan er det med Half-Life: Alyx da, tror du? Blir det like krevende grafisk, eller går det mer på maskinkraft siden det er VR? Er helt blå når det kommer til VR og hva det faktisk krever.

Lenke til kommentar
1 minute ago, GimleSag said:

Hvordan er det med Half-Life: Alyx da, tror du? Blir det like krevende grafisk, eller går det mer på maskinkraft siden det er VR? Er helt blå når det kommer til VR og hva det faktisk krever.

Har null erfaringer med VR, så det kan eg ikkje svare på.

Lenke til kommentar
Just now, Noiz said:

Har null erfaringer med VR, så det kan eg ikkje svare på.

Ser ut som minimumskravene skal være greit overkommelige i hvert fall.

Litt off topic her, men om jeg kjøper denne PC'en som jeg linket til, hva bruker folk i året for å "vedlikeholde" komponentene til å klare nye spill som kommer? Eller hva bruker den gjennomsnittlige gamer på ny hardware i året?

Lenke til kommentar
GimleSag skrev (25 minutter siden):

Ser ut som minimumskravene skal være greit overkommelige i hvert fall.

Litt off topic her, men om jeg kjøper denne PC'en som jeg linket til, hva bruker folk i året for å "vedlikeholde" komponentene til å klare nye spill som kommer? Eller hva bruker den gjennomsnittlige gamer på ny hardware i året?

For min del er nytt skjermkort det jeg bruker penger på. Resten tar jeg vare på, også skifter jeg ut hovedkort, CPU og minne når det kommer ny teknologi, så det byttes nok ikke før DDR5 minne kommer på markedet, som antageligvis er en veldig god stund til.

Med nytt skjermkort hvert 2-3 år, oppgradere lagringsplass / harddisk, og vanlig vedlikehold bruker jeg vel i snitt 10 000 per år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...