Gå til innhold

Hvor lenge etter utgått dato kan jeg drikke brus på boks?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Var nylig i Sverige og kjøpte noen brett med Cola-Light Exotic Mango. De var på tilbud pga utgått dato så det ble jo 2-3 brett til prisen av 1-1 + 1/2 så jeg kjøpte en del. Det eneste som står under boksene er 29.11.2019. Ikke best før eller noe annet. Så hvor lenge etter kan jeg drikke denne brusen? har 3 brett igjen nå og regner med at det er mer igjen i butikken så jeg tenkte å kjøpe mer om en uke eller to hvis det ikke er farlig å drikke mer av det siden det er såpass billig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+234981
[email protected] skrev (På 10.2.2020 den 12.37):

Var nylig i Sverige og kjøpte noen brett med Cola-Light Exotic Mango. De var på tilbud pga utgått dato så det ble jo 2-3 brett til prisen av 1-1 + 1/2 så jeg kjøpte en del. Det eneste som står under boksene er 29.11.2019. Ikke best før eller noe annet. Så hvor lenge etter kan jeg drikke denne brusen? har 3 brett igjen nå og regner med at det er mer igjen i butikken så jeg tenkte å kjøpe mer om en uke eller to hvis det ikke er farlig å drikke mer av det siden det er såpass billig?

Det tar mange år før den eventuelt blir farlig men den begynner å bli tam/tammere i smaken etter "best før".  

Lenke til kommentar

ERFARINGSMESSIG så mister søtningsmidlet sin effekt ganske fort, gjerne FØR siste dato! Så å kjøpe sukkerfri brus som har gått ut på dato er regelrett DUMT. Jeg har selv kjøpt hundrevis med brett fra Sverige opp igjennom tiden og har funnet ut at flaske / boks med sukkeinnhold lett holder flere år over dato, men derimot sukkerfri drikk på flaske eller boks blir fort vond etter best før dato har gått ut. Det er det kunstige søtningsmiddelet som ikke tåler lang lagring! Har måtte kaste flere brett som ble lagret over dato, Du kan selvsagt drikke dette etter dato, men GODT blir det ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, RRhoads said:

Coca Cola begynner å smake rart lenge før "best før" dato. 3-4 måneder på 1,5 l og 4-5 mnd på halvliter. Dette gjelder ikke bare sukkerfri cola, men også med sukker. Jeg tror det har mye med hvor ømfintelig væsken er for lys.

Bokser er vel bedre sånn?

Lenke til kommentar
kremt skrev (5 minutter siden):

Bokser er vel bedre sånn?

Ja, det er min erfaring. Spesielt hvis jeg er i syden, kjøper jeg kun bokser. Der smaker aldri colaen noe godt på flaske. Sprite fungerer påbflaske, men den er blank og tar ikke opp så mye lys. Nå er ikke jeg så god på Sprite-smak heller da, men colaen klarer jeg å lukte er dårlig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...