Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Win 10 musepil hakker


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (2 timer siden):

Strømsparing var aktivert, tipper jeg.

 

Høyreklikk på startknappen>strømalternativer>Tilleggsinnstillinger for strøm


Test om det var det der.

Har gjort den om til "Anbefalt av HP". Mulig jeg gjorde det etter første gangen dette skjedde, da prøvde jeg en del løsninger, men da jeg lagde denne tråden gjorde jeg ingen endringer .. det bare gav seg etter 1-2 døgn.

Det er mulig det har en påvirkning. Takk for råd.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Hvilken mus er det du har? Jeg har også slitt med spilling og massivt FPS-tap hver gang jeg flytter på musepekeren - desto raskere jeg flytter på den, desto mer FPS mister jeg.

Løsningen for meg var å redusere musens "polling rate" (vet ikke hva dette kalles på norsk) fra 1000 Hz (standard) til 250 Hz. Jeg har en Steelseries Sensei 310 og kunne gjøre denne endringen i medfølgende programvare (Steelseries Engine 3) og problemet har permanent gått bort for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
PaladinNO skrev (På 18.2.2020 den 11.14):

Hvilken mus er det du har? Jeg har også slitt med spilling og massivt FPS-tap hver gang jeg flytter på musepekeren - desto raskere jeg flytter på den, desto mer FPS mister jeg.

Løsningen for meg var å redusere musens "polling rate" (vet ikke hva dette kalles på norsk) fra 1000 Hz (standard) til 250 Hz. Jeg har en Steelseries Sensei 310 og kunne gjøre denne endringen i medfølgende programvare (Steelseries Engine 3) og problemet har permanent gått bort for meg.

Har ikke slike problemer under spilling. Det er en mus som fulgte med et tastatur + mus i en pakke, det er ingen dyre greier, grunnen til at jeg bruker'n er fordi den er liten og lett å kontrollere. Kan ikke bytte fps-rate på den som med spillmus. Må inn og gjøre det på pc'en

 

Har hatt det litt igjen nå, i dag. Det virker som det er knyttet opp mot hvis jeg har veldig mange faner åpne. Nå har det gitt seg igjen såvidt jeg klarer å se. Merkelige greier. Kan hende jeg tar det opp med elkjøp kundeservice neste gang jeg er der. Så oppdaterer jeg hvis jeg finner konkluderende svar.

Takker igjen for råd.

Lenke til kommentar

Kan lønne seg og starte pcen på nytt, deaktivere strømsparing osv (aktivere maks ytelse) og ha færre faner og programmer oppe. Eventuelt kan du for eksempel oppgradere ram hvis du har 8gb eller mindre (selv om 8gb i de fleste tilfeller fungerer helt fint). Men også viktig at det er god tilgang på luft, så maskinen ikke må kjøre tregere for å ikke overopphete. 

Lenke til kommentar
L/-R~ skrev (30 minutter siden):

Kan lønne seg og starte pcen på nytt, deaktivere strømsparing osv (aktivere maks ytelse) og ha færre faner og programmer oppe. Eventuelt kan du for eksempel oppgradere ram hvis du har 8gb eller mindre (selv om 8gb i de fleste tilfeller fungerer helt fint). Men også viktig at det er god tilgang på luft, så maskinen ikke må kjøre tregere for å ikke overopphete. 

Det er en ny pc, har 8 gb ram. Problemet er bare at den gamle pc'en jeg hadde, hadde kanskje 2 gb ram, og hadde aldri dette problemet på den. Den var bare naturlig treg ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Søppelprogrammer er antivirus (Windows defender + common sense fungerer bra nok), medfølgende spill, og andre apper som gjør ditt og datt, som var innstallert fra før men som du ikke bruker. Deaktiver alt utenom f.eks. programmer som styrer hvilken kanal lyden skal sendes ut. Men prøv å google. ;) 

Endret av L/-R~
Presisering
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...