Gå til innhold

Ny skjerm


grotte rotte

Anbefalte innlegg

Hei bestilte denne her idag. 

https://www.komplett.no/product/1150729/datautstyr/skjermer/skjermer/aoc-27-curved-gamingskjerm-cq27g2ubk?noredirect=true?noredirect=true

Er den god? Sto melllom den og Acer sin predator til 7000, men det er jo, dobbel pris.. Så trakk det korte strået i guess, men lurer bare på om dette er en skjerm som faktisk kan måle seg med acer sin predator til 7000? 

Eller om det er noe dårlig kvalitet?

Hatt acer sin før, kjempegod skjerm. Solgte den dessverre for å kjøpe en mye større skjerm som jeg nå hater ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg være helt ærlig med deg så nei, den kan ikke måle seg med Acer predatorskjermen til 7000, er en grunn til at den koster det dobbelte.

Antar at du sikter til PG271HU, og den er nok bedre på samtlige områder. AOCen kan ikke måle seg.

Her er det som trekker ned på AOC:

- 8-bit

- ingen g-sync

- vesentlig lavere nits
- billig VA panel, som antageligvus vil ha noe ghosting og black crush.

Videre, så har AOCen ganske dårlig bakgrunnsbelysning, og har mye dårligere edge-lit enn PH271HU, AOC CQ27G2UBK er ingen god monitor. 

Det som er bra med Predatoren:

- sRGB er bedre

-  har et bedre IPS panel enn AOC som kjører et billig VA panel

- vesentlig høyere nits

- bedre edge lit (iværtfall av de skjermene jeg har testet/prøvd

- har g-sync

- kan overklokkes til 165 hz

Kort oppsummert, AOC skjermen kan ikke måle seg på noen områder med predator til dobbelte prisen, ikke i nærheten engang. Jeg vil gå så langt som å si at AOCen er dyrt priset i forhold til den dårlige kvaliteten man får sammenlignet med Acer’en. 

Mitt beste råd er, om du er villig til å betale 7000, og har åpent kjøp, bytt til predatoren. Jeg finner ingen gode grunner for å anbefale AOC skjermen til 3500, annet enn at den er «billig».

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...