Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brendrup 3251stb boggi - innvendinger?


Anbefalte innlegg

Har nå landet på en Brenderup 3251stb 1300kg.

 

Noen innvendinger mot et slikt kjøp som kan få meg til å endre mening?

 

 

  • Kan få hengeren til ca 18000kr
  • Grinder til ca 3100kr
  • Kan ta av alle karmer separat
  • 1300kg er nok, bil kan trekke 1350kg (har BE lappen)
  • Hengeren er lett med sine ca 250kg som gir høyere nyttelast
  • Innvendig lengde 250cm (mot gaupen som har 242cm, som er nok for mange produkter og veggplater, men allikevel ikke nok for de på 2440mm lengde som også finnes eller IKEA PAX pakker (245cm))
  • Kraftige (?) innvendige kroker
 
Hvordan er hjørnestolpene på denne? Gode? Leser om andre hengere som har dårlige hjørnestolper, hva enn dette betyr.
 
Innvendige kroker, er det god patent mtp rusting?
 
Utvendige kroker mangler, men er det vanskelig å sette på?
 
Draget, er det "langt nok"?
 
Noen typiske svakheter med Brenderup hengere jeg bør vite om?
 
-Daniel
 
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

 Kjøpte selv 6301 for 4år siden og er fornøyd med Tysse. Solide hengere med gode løsninger. Jeg har bare vanlige karmer og høye netting karmer og angrer nok litt på at jeg ikke kjøpte med 50cm karmer først som sist. Nå er modellen fornyet så det spørs om jeg får tak i noe tilbehør nå. Kunne velge om jeg ville ha totalvekt 1600 eller 2000kg i vognkortet og gikk for 2t på tross av at bil ikke kan trekke mer enn 1,2t. Var så heldig å få på 1500kg sand pga idiot med traktor. Henger tok det fint i motsetning til bilen. Forhjul var nesten ikke nedi bakken så det ble å gå løs med spade for å få det lovlig.

Lenke til kommentar

Nja, de har jo vekt på dumperen så det er ingen unnskyldning der jeg henter. Selvfølgelig heter det dumper og ikke traktor. Jeg tenkte ikke noe over problemstillingen med overlast da jeg hadde hentet der mange ganger, men av samme mann på dumperen. Da sa jeg bare 900kg og fikk det +-20kg. Så var det ny mann bak spakene og da fikk man visst det skuffa tok uansett.. Det er strengt forbudt å bruke spade der, men tror han skjønte at jeg var forbanna for han kom ikke bort å sa noe mens jeg skuffet. De tar privatkunder og da må de ta hensyn til det. Jeg betaler også vesentlig mer for kubikken når jeg henter med henger pga fast minimumspris. Må tilbake snart, men da skal jeg jaggu sjekke hvem som er på jobb først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...