Gå til innhold

Ubisoft har fem storspill på vei, men et nytt Splinter Cell er trolig ikke blant dem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel den typiske formelen som ubi har brukt i open world som får kritikk. alt for mange asscreed, far cry og wildlands/breakpoint som følger samme suppa og blir ekstremt repetetive og kjedelige. Noe ubisoft har "innrømt" selv og er vel også mye grunnen til at de har utsatt en rekke titler nå. 

fra artikkelen "De tre spillene skulle opprinnelig ut før, men ble utsatt i oktober. Den gang ytret Ubisoft et ønske om å variere spillene sine mer, som krevde noe mer tid ved tegnebrettet."

Lenke til kommentar
barezell skrev (6 timer siden):

Enig. Alt blir for likt. Synes de er inne på noe spennende med siste 2 asscreed, men det er generelt for dårlig voice acting og for mye dill dall for at jeg klarer bli skikkelig revet med. 

Jeg er litt enig. Jeg liker godt de to nyeste AC men blir alltid lei før jeg får spillt gjennom de. Jeg gleder meg til det nye "Ragnarok" 
Håper de har endret litt på formelen og ikke bare bytter kart, story og karakterer. Og håper de kutter ut hele animus-tullet. Vet det kødder med hele kjernen av AC men likevel. Vi er mange som mener det. Håper også at de kan korte ned litt på kartstørrelsen osv, spillene KAN blir for store og for repeterende. Det er gøy å gå inn i leirer osv men man blir mett etter man har gjort det ca 100 ganger.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 8.2.2020 den 10.09):

5 storspill, eller 1 storspill med 5 varianter? 

Sort spørsmål dette. Enig med alle at Ubisoft er i en særklasse når det gjelder gjenbruk. Spørsmålet er vel om dette skyldes to ting:

1. I en tid da det lages færre AAA titler fordi færre softwarehus har øknomien som kreves, er det ikke ikke lett å forsvare for direktører at man skal bruke årevis på utvikle ting med de kostnandene det innebærer for så å legge det skuffen etter en gangs bruk.

2. Konsoller viser at det de er noen ting de er svært bra til, mens andre ting ikke. Bra til: gjemme/snike seg bak ting (kasser, biler med mer) og i halvhøy vegetasjon (gress,siv,korn osv), klatre, reppellere og trykke komboer. Dårlig til: førsteperson skyting, micromangement som rts og turnbased osv. Det er en grunn til at så godt som alle titler på PS has disse elementene i seg (Last of Us, Uncharted, Horizon, AC osv)

Basert på 1. og 2. ser jeg vanskelig hva som skal gjøre at det hjelper å  benytte tettere skott mellom de ulike avdelingene... Hva skal de finne på da?  Kanskje mer ala Last of Us, det er vel ikke en mettet sjanger enda...

Guybrush 3pwood skrev (På 8.2.2020 den 18.20):

[klipp]Jeg gleder meg til det nye "Ragnarok" 
Håper de har endret litt på formelen og ikke bare bytter kart, story og karakterer. Og håper de kutter ut hele animus-tullet. [klipp] Vi er mange som mener det. Håper også at de kan korte ned litt på kartstørrelsen osv, spillene KAN blir for store og for repeterende. Det er gøy å gå inn i leirer osv men man blir mett etter man har gjort det ca 100 ganger.

La meg bare si +1 til å fjerne "animus-tullet". Få det vekk! Er det en underskriftskampanje her? :)

Så tenker jeg at  hvis det skal bli viking-setting:

1. Må de ha ny engine (den gamle er "brukt opp" med Origin og Odyssey)

2. Formelen må endres mye ja. Jeg ser at det er fristende med en viking-setting å kjøre hardt på det navale-systemet fra Odyssey og pusse på "battle-systemet" til å bli et "strandhogg-system" og resten som du beskriver er inne på med ny scenery, skins, karakterer og kart. Stor hære her for at det blir for likt de to foregående titlene.

3. Fjerne de merkelige konsekvensene og delvis umulig å forutse konsekvensene av valg i MQ. Ubisoft misforstår open-world her mener jeg. Ta litt voksenopplæring hos Bioware eller Bethesda G. S. .

Dette med leiere er veldig repeterende i de siste AC-titlene. I Far Cry Primal synes jeg det dog var spennende så godt som hver gang. Igjen gjenbruk av kode, men et eller annet gjorde det mer spennende i Primal.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...