Gå til innhold

Synge foran mennesker


Anonymsoldat

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er er 22 år og har hele livet hatt gleden av å synge. Har egentlig veldig lyst til å synge foran folk, men sliter med å gjøre dette. Problemet er nok at jeg er redd for å høre at jeg er dårlig etc. For noen år siden så ble jeg ganske full på en fest å begynte å synge med en kamerat som hadde gitar. Fikk høre at jeg var veldig flink, men får meg ikke til å synge i edru tilstand haha. Noen som har tips til åssen jeg kan gå fram med å kunne klare å synge foran folk? Eller som har hatt lignende problem før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om du fikk 1 000 000 kr for én låt? Hva ville du gjort for å få det til å skje da? Da ville du øvd hele dagen hver eneste dag i månedsvis til du var 100% sikker, så ville du gjort det.

Så målet blir da å øve, øve, øve og øve enda mer, helt til du er 100% sikker.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! 
 

Jeg vil foreslå at du tar deg noen timer med en sanglærer eller begynn i kor. Kanskje finne noen andre å synge med? Band? 
Ingen skal stoppe deg i å synge om du vil uansett. Har du prøvd å spille deg inn? Om du er usikker og vil ha en dønn ærlig tilbakemeldig fra en ukjent så legg gjerne ut noe her. 

 

Lenke til kommentar

Dersom du har en decent mic og et headset, så kunne du prøvd å ta opp deg selv mens du synger.

Finnes programmer og apper som gir feedback slik at du hører din egen stemme i sanntid. Da er det lettere å justere stemmen sin til det høres bra ut.

Dersom du ikke har slikt utstyr kan man få til dette med mobil og ørepropper. Iphone har en innebygd funksjon som heter direktelytting, hvor man kan bruke mobilen som mikrofon og headset eller ørepropper som feedback, slik at man kan høre stemmen sin i sanntid. 

Sistenevnte er ikke optimalt, men funker greit nok dersom man ikke har PC med ekstern minrofon og headset.

Rådet mitt er derfor veldig klart, for å tørre å synge trenger man først å få kontroll på stemmen sin. Noe som er mye lettere om man kan høre stemmen sin mens man synger.

Om du har sett på live opptredener har de som regel alltid propper i ørene slik at de kan høre stemmen sin når de synger. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg støtter forslaget om å begynne i kor. Det er utrolig sosialt og man får øve seg på å bruke stemmen rundt andre (uten å måtte ty til alkohol). 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...