Gå til innhold

Fortvilte hydrogenbileiere med bønn til Rotevatn


Anbefalte innlegg

oophus3do skrev (2 minutter siden):

Har du hørt om Clearstream før? Kan du forklare resultatet i undersøkelsen mot det man ser på børsen fra Tyske instanser? Det er tusenvis av folk som kjøper aksjer gjennom den instansen, og hydrogen-relaterte aksjer er i enorm omsetning pga Tyskerne. 

Samt kan det lønne seg å  åpne ei Tysk nettside, og lese nyhetene som florerer fra landet angående hydrogen, fra hydrogen-strategien og hva folk mener er fremtiden for landet. Ut må gammel bilproduksjon, inn skal hydrogen og de skal bli eksperter på alt som rører det. 

Stålindustrien deres må avkarboniseres, og gjett hva som er løsningen. 

Nok en gang bare *pøser* du på med irrelevante 'hva med'. Det er *ingenting* i disse irrelevante påstandene som beviser noe som helst. Alt de sier er 'noen mener at'. Penger å tjene på å selge luftslott åpenbart.

Kan du ikke heller forklare hvorfor du viser til en undersøkelse som åpenlyst er bestilt av en av aktørene i naturgassbransjen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kahuna skrev (5 minutter siden):

Nok en gang bare *pøser* du på med irrelevante 'hva med'. Det er *ingenting* i disse irrelevante påstandene som beviser noe som helst. Alt de sier er 'noen mener at'. Penger å tjene på å selge luftslott åpenbart.

Kan du ikke heller forklare hvorfor du viser til en undersøkelse som åpenlyst er bestilt av en av aktørene i naturgassbransjen?

Nok en gang kaster du undersøkelser fordi de er bestilt og betalt av noen. Du får gå dypere til verks enn det, for skal vi som sagt kaste alle undersøkelser som er bestillingsverk, så er det 0% av dem igjen mer eller mindre. 

Du får bevise at resultatet er feil, at menneskene som er brukt er instruert i å svare utenfor egne interesser i et land som har falske nyheter om hvilken vei de går i om dagen. 

Lykke til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (8 minutter siden):

Nok en gang kaster du undersøkelser fordi de er bestilt og betalt av noen. Du får gå dypere til verks enn det, for skal vi som sagt kaste alle undersøkelser som er bestillingsverk, så er det 0% av dem igjen mer eller mindre. 

Du får bevise at resultatet er feil, at menneskene som er brukt er instruert i å svare utenfor egne interesser i et land som har falske nyheter om hvilken vei de går i om dagen. 

Lykke til. 

Her er det *du* som må forsvare deg. Du slenger som vanlig ut en irrelevant referanse, *uten* å nevne hvor den kommer fra, *uten* noen som helst kritisk vurdering av påstanden. Forklar hvordan gjennomsnittstyskeren skal ha noen realistisk vurdering av hydrogenbiler når det er så vanvittig få av dem.

Du er tatt med buksa nede her. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 time siden):

Her er det *du* som må forsvare deg. Du slenger som vanlig ut en irrelevant referanse, *uten* å nevne hvor den kommer fra, *uten* noen som helst kritisk vurdering av påstanden. Forklar hvordan gjennomsnittstyskeren skal ha noen realistisk vurdering av hydrogenbiler når det er så vanvittig få av dem.

Du er tatt med buksa nede her. 

Jeg trenger jo ikke nevne hvor den kommer ifra, når jeg referer til ei link jeg gir deg? Jeg siterte en del av kilden og argumenterte ut ifra det, og ikke hele undersøkelsen. Der overskriften vitterlig lyder: Tyskere tar til orde for investeringer i hydrogenteknologi

70% av Tyskere ser for seg Hydrogen som en løsning inn i fremtiden i det å kunne avkarbonisere deres land. 

  • Hvordan dekarbonisere stålindustrien i Tyskland uten hydrogen? 
  • Hvordan dekarbonisere lang og tungtransporten i Tyskland uten Hydrogen? 
  • Hvordan dekarbonisere naturgass nettverket i Tyskland uten hydrogen? 
  • Hvordan dekarbonisere metallurgisk industri i sin helhet uten hydrogen? 
  • Hvordan få alle over til elektrisk mobilitet uten hydrogen i et land som sier at majoriteten av dem hadde kjøpt en hydrogen-elektrisk bil om prisen var god nok ? 
  • Hvordan erstatte kull og gasskraft uten hydrogen, som må støtte fornybar kraftproduksjon? 

Alle disse svarene finner du om du faktisk leser Tysklands hydrogen-strategi. Når du ikke engang gidder lese deg opp i det du forsøker å diskutere, så sier det litt om nivået du er fornøyd med å ligge på. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (6 minutter siden):

Jeg trenger jo ikke nevne hvor den kommer ifra, når jeg referer til ei link jeg gir deg? Jeg siterte en del av kilden og argumenterte ut ifra det, og ikke hele undersøkelsen. 

Nettopp. Du plukker bevisst ut den biten du mener støtter ditt syn og utelater like bevisst alt som kan stille spørsmål ved det du legger ved. 

Du er med andre ord tatt med buksene nede. 

At du desperat prøver å dra diskusjonen langt ut på viddene ved å dra inn Tysklands hydrogenstrategi hjelper ikke det minste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

HY10291 vart avregistrert i går etter å ha gått på vegen i knapt to år. Då er det berre 150 HY-registrerte personbilar att i landet. Kjem vi ned i 100 i løpet av året?

Eg trur ikkje mange som er ved sine fulle fem kjem til å kjøpe seg ein bil som er avhengig av ein so sårbar infrastruktur etter dette. Tippar dei fortvilte hydrogenbileigarane står i kø for å saksøkje NEL for økonomisk tap straks politietterforskninga av det livsfarlege slurvet til NEL er ferdig. Hydrogenbransjen er dessverre full av kjeltringar som berre er på jakt etter subsidiar og dumme "grøne" pengar, og då kuttar dei alle dei hjørna dei kan kutte. Det kjem dei til å halde fram med so lenge pengane sit laust og det ikkje får konsekvensar.

Endret av Sturle S
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (22 minutter siden):

dumme "grøne" pengar

Det er "dumme grønne penger" som nå finansierer ei haug av land i Vest-Afrika for å elektrifisere der. 

Det er "dumme grønne penger" som gjør at Tyskland kanskje vil klare å nå sine pariseravtale-mål. I mellomtiden så ligger flere og flere andre land langt bak. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 timer siden):

https://www.naob.no/ordbok/dobbeltmoral

Når AP inkluderer en hydrogen-satsning i sitt partiprogram frem mot 2021 så kan det kanskje være en fordel å lese hvorfor. Jeg har prøvd å skolere folk her inne, men folk liker helst å holde for øyne og ører.

Som jeg har sagt før, så er det håpløst snevert og tanketomt å fokusere på personbiler i et marked som ønsker å løse flere problemer med drahjelp fra flere områder samtidig. Bare det å erstatte grå hydrogen til grønn hydrogen i industrien vil som sagt fjerne 700 - 100 millioner ton CO2 i året. Da har man ikke tatt med alle andre segmenter som idag ser for seg å erstatte fossile kilder. 

 

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (3 timer siden):

https://www.naob.no/ordbok/dobbeltmoral

Når AP inkluderer en hydrogen-satsning i sitt partiprogram frem mot 2021 så kan det kanskje være en fordel å lese hvorfor. Jeg har prøvd å skolere folk her inne, men folk liker helst å holde for øyne og ører.

Som jeg har sagt før, så er det håpløst snevert og tanketomt å fokusere på personbiler i et marked som ønsker å løse flere problemer med drahjelp fra flere områder samtidig. Bare det å erstatte grå hydrogen til grønn hydrogen i industrien vil som sagt fjerne 700, 1,100 millioner ton CO2 i året. Da har man ikke tatt med alle andre segmenter som idag ser for seg å erstatte fossile kilder. 

 

Kor mykje er 700,1,100 millioner tonn co2? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (12 timer siden):

Enda en brutt rød tråd, med beviselig feil konklusjon. Overskriften til kilden du har fått åpner med: Tyskere tar til orde for investeringer i hydrogenteknologi. Noe jeg snakket om. 

Snakker? Nok en avledning kaller jeg det. Du bytter tema oftere enn en 5-åring med sukkersjokk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (4 timer siden):

Kommer fra rett "ræv". ?

Du siterer nok en gang en post uten å ta for deg hva du siterer. Godt gjort! 

Du kan godt ta det personlig siden det jeg klager over er at du hele tiden slenger inn et irrelevant 'hva med'. Blir hydrogenbiler bedre biler av at et utvalg tyskere som garantert ikke har sett bilene selv tror at de kanskje kommer til å kjøpe hydrogenbiler i fremtiden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (2 timer siden):

Blir hydrogenbiler bedre biler av at et utvalg tyskere som garantert ikke har sett bilene selv tror at de kanskje kommer til å kjøpe hydrogenbiler i fremtiden?

Det er ikke noe galt med bilene? Les en hvilken som helst test av dem, så er det jo ikke noen "bunn-score" der slik du later til at det er. 

https://www.topgear.com/car-reviews/hyundai/nexo/verdict

"Hydrogen fuel cell technology is near-enough ready. What’s holding it back is the infrastructure, which is still woefully inadequate. And this is a shame because the Nexo is a proper thing, an impressive feat of engineering and technology"

Samme kritikk som ellers, som altså ikke faller på produktene og bilene, men heller infrastruktur og pris. Noe som er helt forståelig. Så igjen, som Tyskerne viser så vil det være et marked for disse så kjapt de to utfordringene er løst. Det vil dem være nærmere 2025. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...