Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan ytre mansjett gjøre storeskader


Luakon

Anbefalte innlegg

Jeg ser nå i det siste at det spryter olje på forskjermen fra ytre mansjetten. Selve ytredrivledd er bra, det vil si ikke noe lyd, mne kun dårlig ytre mansjett på begge sider. Kjører hele tiden små kjøring og lurer på om jeg kan gjøre store skader på bilen over lenger tid?

Har planer om å bytte på sommertid da det ikke er snø, fordi har liten garasje som jeg parkere bilen hvor jeg mekker selv der av og til

 

Endret av Luakon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om mansjetten lekker eller er sprukket så vil det lønne seg å skifte dem med det samme. Alternativet er å kjøre videre og da vil dem tørke ut, og det vil komme sand inn til drivknutene. Det vil gradvis bli mer og mer lyd fra disse og du blir nødt il å skifte både mansjettene og drivknutene etter relativt kort tid. Ikke allverdens med ekstrakostnad da jobben med å skifte kun mansjett eller mansjett og drivknuter blir sånn ca det samme. 

Lenke til kommentar
Professor Balthazar skrev (1 minutt siden):

Om mansjetten lekker eller er sprukket så vil det lønne seg å skifte dem med det samme. Alternativet er å kjøre videre og da vil dem tørke ut, og det vil komme sand inn til drivknutene. Det vil gradvis bli mer og mer lyd fra disse og du blir nødt il å skifte både mansjettene og drivknutene etter relativt kort tid. Ikke allverdens med ekstrakostnad da jobben med å skifte kun mansjett eller mansjett og drivknuter blir sånn ca det samme. 

Drivledd ytre og drivknute er det samme vell?

Jeg skal skifte ytre drivledd da jeg får både mansjett og drivleddet fra samme leverandør, fordi jeg har skiftet før mansjettet men blitt ødelagt. Da skifter jeg gjerne sette

image.png.626f8c0364ad028fa344f9b346ff29ef.png

Lenke til kommentar
Professor Balthazar skrev (1 minutt siden):

Ja det er det samme. Dersom du kjører lite, samt tåler å høre litt ulyder, så kan du sikkert vente til sommeren og heller bytte alt samtidig.

Ja det tenker jeg. Mekonomen vil ha 8000 kr for å skifte begge siden foran ink deler. Jeg får kjøpt drivledd ytre for begge siden til 2000 kr da jeg får litt ekstre rabatt for butikk "bildeler" og skifter selv.

Får håpe på å klare det hhha:)

Takk for hjelpen

 

Lenke til kommentar
Cocola skrev (18 timer siden):

Veldig enkel jobb så det burde gå bra. Jeg har gjort det på en Audi a3 og det er ganske likt som på passat ?

Bor du i nærheten av Oslo området så kan jeg sikkert hjelpe til også hvis du skulle trenge 

Har du eget garasje hvor du heiser bilen?
 

Lenke til kommentar
Cocola skrev (1 minutt siden):

Nei det har jeg ikke. For denne jobben er det heller ikke nødvendig. Det gjør det selvfølgelig lettere men det er ikke nødvendig.

Ja. Stemmer. Har du facebook eller hvor vi kan snakke tilfeldig jeg trenger hjelp under bytting av ytre mansjett

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...