Gå til innhold

Gears of War-sjefen går til Blizzard for å lage Diablo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Avean said:

Syns vi har fått vår dose med isometriske slashers. Jeg vil se Diablo serien ta samme steget som God of War gjorde. Fullverdig 3D, avansert kampsystem, alt i sanntid og store åpne verdener som er 100x mer skumler enn Dark Souls.

Det krever innovasjon, kompetanse og penger. Dette er Blizzard vi snakker om, drøm videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke særlig stor tro på Blizzard etter deres påfunn de siste årene. Classic wow er vel en ok launch, men ellers har det vært nedtur etter nedtur de siste årene, og bare de siste 6mnd har de jo rota seg bort i fiasko etterfulgt av fiasko.

Èn ting er i alle fall sikkert, nå begynner folk å skjønne at forhåndsbestilling ikke er så lurt.

 

Lenke til kommentar

-----

+barezell

-----

- Jeg hadde faktisk tenkt å si det samme.

Så jeg kunne ikke ha vært mer enig.

-----

Det er med "Isometrisk" som med "Manga" og "Anime".

Det er en kunstform som svært mange liker, men ikke alle liker alt av kunst som er basert på disse kunstformene.

-----

Hoved spillene i "Diablo"-serien har siden den offisielle lanseringen av "Diablo Nr.1." vært basert på "Isometrisk".

Akkurat som hoved spillene i "The Elder Scrolls"-serien var i bunn og grunn like i så måte.

-----

Det har dog blitt lansert som du sier spin-offs basert på lore fra "TES"-universet.

Spillet "Redguard" var f.eks. et "Adventure"-spill.

Et ganske underholdene spill i så måte, men hoved spillene i serien som er basert på "RPG" er det som jeg liker aller best.

-----

"Diablo"-universet på sin side har på lik linje som med bl.a. "WarCraft"-universet sluppet bøker basert på lore fra universet sitt.

Noe som har gjort at det er enda lettere å leve seg inn i verdenen når man setter seg ned for å spille disse spillene.

-----

Så spin-offs hadde kanskje ikke vært så dumt i spill-form for "Diablo"-universet.

Men bare så lenge det ikke går på bekostning av hoved spillene i så måte.

-----

De orginale planene for "Diablo Nr.4." var å bringe det tilbake til sine grufulle, mørke og dystre røtter.

Noe jeg virkelig håper at dem holder seg tro til.

-----

Da siden "Diablo Nr.3." i mine øyne minnet mer om filmen "Fantasia" fra Disney enn Diablo.

-----

Men det er som du sier, en smaksak.

-----

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-----

+Tåka

-----

- Om det går etter samme oppskrift som med "Diablo Nr.3." så er jeg 100% enig.

Lore-biten var grei nok, men looks and feel(s), not so much.

-----

Hele fundamentet til "Diablo"-universet var/er "Heaven vs Hell".

Som resulterte i "Helvete på jord".

Men det føltes ikke slik i "Diablo Nr.3."

-----

Det føles til tider litt hektisk, men det er alt...

I motsetning til "Diablo Nr.1." og "Diablo Nr.2.".

Der først nevnte hadde best grunnleggende atmosfære.

Dog sist nevntes "cinematic"-fordelte hendelsesforløp satte sitt preg på handlingen.

At det du gjor/måtte gjøre hadde preg av at det virkelig betydde noe og at det sto om tid.

Akkurat som i den generelle atmosfæren til og interaksjonene med NPC'ene gave samme grunnleggende inntrykk i "Diablo Nr.1."

-----

Et merkbart ankepunkt ved "Diablo Nr.1." var/er at det i stor grad lidde/lider av "Paint by Numbers"-syndrom, mye på samme måte som i spillet "The 7th Guest".

Som tilsier at man må gjøre ting i en spesiell rekkefølge for at handlingsforløpet skal gi mening.

-----

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se på legion, se på shadowlands.

Ctrl a

Ctrl c

Ctrl v

For ikke minst å nevte at wow serverene har jo daglige lag scenarios og sliter med å holde seg drivende med bare en patch som launcha lol. Og pvp bgs er jo 100% umulig. Serverene sliter når 30 man møtes på samme plass, da er det insta 3 sek delay på skills...

Char customization er det eneste jeg gleder meg til i shadowlands for jeg er ganske sikker på at resten blir fløpp

Lenke til kommentar

-----

+Peteguy

-----

- Enig...

Personlig så liker jeg enten "Single-Player" eller alternativt "LAN".

-----

"Co-Op" høres digg ut, men i motsettning til bare 4 så bør maks antallet players være lik maks antall classes.

-----

Kommer "Diablo Nr.4." med 6 eller 8 typer basis-karakterer så er det som bør være maks.

Man kommer nok ikke unna "WAN", så da gjelder samme maks også der.

-----

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...