Gå til innhold

– Amazon og Google blir våre hovedkonkurrenter fremover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
56 minutes ago, Iki said:

Hvorfor lager de en konsoll da, om de ikke har tenkt å konkurrere innen konsollmarkedet?

Fordi det ikke gikk så bra med Xbox one?

Fordi det er forskjell på "hovedkonkurrent" og "ikke konkurrent" :) 

Microsoft er selvfølgelig interessert i å ha deres egen boks i stua til folk. Hvis de kan rebrande Xbox til å bli synonymt med spill (digitalt, fysisk og streaming) + streaming (dvs film og serier). Alle vil ha sin boks i stua di. Stemmeopptak, hva du ser på, hva du spiller. Mye deilig brukerdata å hente.

Dessuten er ikke streaming av spill på et nivå hvor det faktisk kommer til å erstatte fysisk hardware enda. Og du må ha en enhet å streame spillet til. Microsoft vil nok heller streame til en Xbox TV enn en Chromecast eller Apple TV.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, jmalmin said:

Stadia har alt druknet. så de blir neppe noen konkurent med noen.

Tror streaming av spill i stor grad er litt som 3D-TV: Interessant stort sett kun for industrien selv, og et knippe "teknologientusiaster" av typen som synes varmeovner med Wifi er bevis på at fremtiden er her allerede (ofte 50+ år gammel).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke jeg, tror nett slik vi har det i dag så kan ikke streaming av spill konkurrere med en ps4 engang (PS Now er jo et godt eksempel på det). Men om bransjen vil dit så har teknologibransjen vist at vi forbrukere ofte dilter etter.

Og når 5G kommer, ja da kan evnen til våre hjemmenett plutselig bli kapable til å streame med like god kvalitet som min svært sterke spill-pc. Og, mens vi venter spent på 5G snakkes det allerede om 6G (https://www.gsmarena.com/6g_is_already_in_development_experts_say_theoretical_speeds_can_go_up_to_1tb_s-news-41319.php) som definitivt vil klare å streame spill sømløst.

Tror egentlig den største utfordringen med streaming av spill ikke blir teknologien eller utviklingen av den, men de store spørsmålene rundt personvern, transparens, og det helt store spørsmålet: kan de jeg streamer fra følge med på hva jeg driver med i stua mi?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 hour ago, Iki said:

Hvorfor lager de en konsoll da, om de ikke har tenkt å konkurrere innen konsollmarkedet?

Tør jeg minne om at de første "consoles" var akkurat det de forespeiler nye xbox å være: En maskin som lot deg gi input til en større maskin i bakgrunnen ;) Altså er dette den første ekte gamingconsolen fra de tre store.

Lenke til kommentar

Ja, Stadia var et prakteksemplar på hvor mye de skryter av sin teknologi, og når alt kommer til alt så var ikke denne boksen, evnt serverparken kraftig nok til å levere lovnadene likevel. Da syns jeg prisen man betaler ikke står i stil til det man får. Jeg kommer ikke til å velge en streamingløsning med det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (3 timer siden):

Tør jeg minne om at de første "consoles" var akkurat det de forespeiler nye xbox å være: En maskin som lot deg gi input til en større maskin i bakgrunnen ;) 

 

Hmm, nei, de første spillkonsollene var ikke slik i det hele tatt, men du sammenligner kanskje mainframes og spillkonsoller, som fremstår rimelig irrelevant ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
38 minutes ago, 0laf said:

 

Hmm, nei, de første spillkonsollene var ikke slik i det hele tatt, men du sammenligner kanskje mainframes og spillkonsoller, som fremstår rimelig irrelevant ?

Sa aldri spillkonsoll, jeg sa konsoll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
20 minutes ago, 0laf said:

cons.jpg

Vitsen går fortsatt langt over hodet ditt ser jeg.

 

Håper du vet at ! er fakultet. Du leter etter ikke-lik-symbolet. != Bruker en kun i programmeringsspråk.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (3 minutter siden):

Vitsen går fortsatt langt over hodet ditt ser jeg.


Ja, jeg tok den ikke i det hele tatt, forstår ikke at systemkonsoll og spillkonsoll har noe med hverandre å gjøre?
Kunne jo like gjerne sammenlignet med orgelkonsoll eller midtkonsollen i en bil, det er omtrent like relevant?

Det er vel flere i dag som forstår != enn ≠, men lykke til med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, henrikwl said:

Det korrekte begrepet for den enheten som man i hine hårde dager brukte for å kommunisere med stormaskinen er vel en terminal, ikke en konsoll?

Begge deler kan bli brukt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...