Gå til innhold

Er det mulig å skru av automatisk formatering?


Anbefalte innlegg

Hei

Tidligere kunne man skrive i "råkode", slik at man kunne endre formattering manuelt, ved å bruke tags som firkantparantes, eksempelvis (quote)(/quote), bare med [ og ]. Jeg finner ikke denne muligheten nå lenger. Er denne funksjonen fjernet?

 

I mange tilfeller er formatteringen helt horribelt ødelagt, som i dette eksempelet. Jeg kopierer inn følgende tekst (lagt i kodebrakett for å hindre formattering):


  [quote]Vakum saken ja. Hvilken høyde er det komplette vakumet i gang? dvs slutt på vår atmosfære ?[/quote]
 Du skrev at trykket vil utjevne seg, og vil strømme til der det er lavt trykk. Dette er feil. 


 [quote]Chicago skyline viser såpass mye av bygget som skulle vært skjult av kurvaturen. Sjekker du kurve kalkulatoren så skal hele være skjult. Det hjelper ikke med "forklaringen" som løfter bildet opp i view finderen til kameramannen 90 km unna som står meget lavt, som gjør det veldog vanskelig å ta dette bildet. Tror ikke du har så mye forståelse for hva som skjer her.[/quote] 

Nei det gjør de ikke. Det er jo helt sinnsykt at du fortsetter å fornekte det, når bildene viser nøyaktig så mye som skal være skjult av kurven. 

Dere kan ikke løpe rundt og si "Jorden ser flat ut, derfor er den flat", og så samtidig komme med bortforklaringer på hvorfor jorden ser rundt ut.  

  

[quote]Fake bilder av rommet..hehe! Det er ingen som har vært i rommet, så problemet ligger der at det er made by hollywood.Dette er en sak for hver enkelt mann kvinne å vurdere hva man tror på . 

Space X dukken og bilen var en reklame , laget på bakken i et studio. Det er billig og mange synes det så kult ut.[/quote] 

Uansett hvor mange ganger du sier det, så endrer det ikke fakta. De ser ikke fake ut, og de er ikke fake. 

Den eneste grunnen til at du sier de ser fake ut, er fordi de viser kurven og rommet. 

  

[quote]Høydemåleren til et fly følger luft trykket, ja...og følger den flate jorden Flyet trenger ikke jorden som en ball for å fungere.[/quote] 

Det var du som sa at flyets høydemåler ikke hadde fungert på en rund jord. Dette er feil, og jeg har forklart dette til deg før. Da skrev jeg også at hvis du gjentar denne løgnen etter du har blitt fortalt hvorfor det er feil, så er du en løgner. Nå gjør du det igjen. Du er en løgner.  


 [quote]hvor mye flyet skulle kurve per sekund. Jeg svarte litt kjapt på min egen greie. 

970 km per time = 970 000 meter per time... 1 time = 60 minutter. 970 000 / 60= 1616 meter per minutt. 

1616 / 60= 26,93 meter per sekund 

Flyet flyr 26,93 meter per sekund. 

Jeg skulle egentlig sende en greie på den. Må sjekke opp igjen.[/quote] 

Jeg er skremt over hvor dårlig forståelse du har. Først og fremst har du regnet feil. 970 000 / 60 = 16166 meter per minutt. 16166 /60 = 269 meter per sekund. Men dette er jo flyets hastighet fremover! Flyet flyr 269 meter fremover på 1 sekund. 

Hvor mye kurver Jorden på 270 meter? Dere pleier å skrive 8 tommer per mile. 270 meter er ca. 1/6 mile, som vil si at Jorden kurver ca. 1,3 tommer per sekund under flyet. Eller ca. 3 cm. 

 

Dette resulterer i følgende ødelagte sitat-oppbygning:


 

Sitat

Vakum saken ja. Hvilken høyde er det komplette vakumet i gang? dvs slutt på vår atmosfære ?


 Du skrev at trykket vil utjevne seg, og vil strømme til der det er lavt trykk. Dette er feil.


 

Sitat

Chicago skyline viser såpass mye av bygget som skulle vært skjult av kurvaturen. Sjekker du kurve kalkulatoren så skal hele være skjult. Det hjelper ikke med "forklaringen" som løfter bildet opp i view finderen til kameramannen 90 km unna som står meget lavt, som gjør det veldog vanskelig å ta dette bildet. Tror ikke du har så mye forståelse for hva som skjer her.

Nei det gjør de ikke. Det er jo helt sinnsykt at du fortsetter å fornekte det, når bildene viser nøyaktig så mye som skal være skjult av kurven.

Dere kan ikke løpe rundt og si "Jorden ser flat ut, derfor er den flat", og så samtidig komme med bortforklaringer på hvorfor jorden ser rundt ut. 

 

Sitat

Fake bilder av rommet..hehe! Det er ingen som har vært i rommet, så problemet ligger der at det er made by hollywood.Dette er en sak for hver enkelt mann kvinne å vurdere hva man tror på .

Space X dukken og bilen var en reklame , laget på bakken i et studio. Det er billig og mange synes det så kult ut.

Uansett hvor mange ganger du sier det, så endrer det ikke fakta. De ser ikke fake ut, og de er ikke fake.

Den eneste grunnen til at du sier de ser fake ut, er fordi de viser kurven og rommet.

 

 

Høydemåleren til et fly følger luft trykket, ja...og følger den flate jorden Flyet trenger ikke jorden som en ball for å fungere.

Det var du som sa at flyets høydemåler ikke hadde fungert på en rund jord. Dette er feil, og jeg har forklart dette til deg før. Da skrev jeg også at hvis du gjentar denne løgnen etter du har blitt fortalt hvorfor det er feil, så er du en løgner. Nå gjør du det igjen. Du er en løgner. 


 

 

hvor mye flyet skulle kurve per sekund. Jeg svarte litt kjapt på min egen greie.

970 km per time = 970 000 meter per time... 1 time = 60 minutter. 970 000 / 60= 1616 meter per minutt.

1616 / 60= 26,93 meter per sekund

Flyet flyr 26,93 meter per sekund.

Jeg skulle egentlig sende en greie på den. Må sjekke opp igjen.

Jeg er skremt over hvor dårlig forståelse du har. Først og fremst har du regnet feil. 970 000 / 60 = 16166 meter per minutt. 16166 /60 = 269 meter per sekund. Men dette er jo flyets hastighet fremover! Flyet flyr 269 meter fremover på 1 sekund.

Hvor mye kurver Jorden på 270 meter? Dere pleier å skrive 8 tommer per mile. 270 meter er ca. 1/6 mile, som vil si at Jorden kurver ca. 1,3 tommer per sekund under flyet. Eller ca. 3 cm.

Endret av Reeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (19 minutter siden):

Bare å glemme å legge inn tags. Jeg skrev inn "Test" etter avsluttende qoute-tag. Det ser ut til å fungere bare når taggene skrives inn på samme linje og ikke takler linjeskift.

Ja okei. Det er jo helt idiotisk, og burde kunne fikses på en rimelig enkel måte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Det er gjerne enklere å bruke siteringsverktøyet. Jeg testet for øvrig koden du la inn, og fikk følgende resultat:

mobile999 skrev (15 timer siden):

Jeg tror det havner litt i samme kategori som at det f.eks. ikke er mulig med LaTeX taggen lenger.

Dette innlegget har ikke engang fått et svar annå:

https://www.diskusjon.no/topic/1859854-tilbakemeldinger-hva-synes-du/?do=findComment&comment=25208549

Spørsmålet har blitt besvart her:

 

Kort fortalt er BBCode-modus i hovedsak satt bort av utviklerne av forumprogramvaren (IPB). Hvis du er interessert i å deres begrunnelse, så finner du den her: 
https://invisioncommunity.com/forums/topic/453380-complete-bbcode-support/?do=findComment&comment=2795482

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
mobile999 skrev (20 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor det virker for deg. Det virker ikke for meg. Se mitt svar i testtråden.

Problemet skjer, slik jeg ser det, dersom du plasserer siste [ /quote] på eget avsnitt (enter), eller dersom det er avsnitt i sitatet, eller begynner neste linje på eget avsnitt.

Gir feil:

[quote]Hei

Test[/quote]

Hei

Hvis du bruker shift+enter for linjeskift etter [ /quote], så fungerer det som det skal.

Fungerer:

[quote]Blabla

Blabla2[/quote]
Test

 

Lenke til kommentar

At utvikleren av forumprogramvaren har valgt å gå bort fra BB kode er i og for seg greit nok, det som ikke er heldig er at dere har valgt et programvare med en så dårlig editor som dere har. Oppgraderingen har fjernet mange nyttige funksjoner, som jeg er sikker på at flere enn meg savner. 

Det har også blitt lagt til en del snedige ting, men jeg synes det er rart at dere har valgt den løsningen der har. Dessverre blir det vel ingen endring, vi må bare venne oss til at diskusjon.no har blitt litt dårligere. Et permanent steg i feil retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...