Gå til innhold

Elbilsalget skyter fart igjen


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er elbiloptimist, men dersom nokon hadde fortald meg for fem år sidan at delen av nybilsalet som berre har bensinmotor eller berre har dieselmotor kunne ende på under 10% i 2020, hadde sjølv eg meint at det var veldig optimistisk. I mars kjem Tesla-leveransane i gong att, og det kjem mange nye modellar frå fleire produsentar i år. Dette vert moro. :-)

Slutt på sal av eksosbilar frå 2025 er absolutt innan rekkjevidde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (12 minutter siden):

Eg er elbiloptimist, men dersom nokon hadde fortald meg for fem år sidan at delen av nybilsalet som berre har bensinmotor eller berre har dieselmotor kunne ende på under 10% i 2020, hadde sjølv eg meint at det var veldig optimistisk. I mars kjem Tesla-leveransane i gong att, og det kjem mange nye modellar frå fleire produsentar i år. Dette vert moro. ?

Slutt på sal av eksosbilar frå 2025 er absolutt innan rekkjevidde.

Det har rett og slett med avgiftspolitikk å gjøre. I EU er salget av elbiler nede i 2-3%. Det koster ofte betraktelig meir å kjøpe el/hybrid enn "vanleg" bil, så ikkje rart folk velger vanlege biler.
Så lenge staten ikkje forandrer systemet, kommer folk til å kjøpe el/hybrid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, aomt said:

Det har rett og slett med avgiftspolitikk å gjøre. I EU er salget av elbiler nede i 2-3%. Det koster ofte betraktelig meir å kjøpe el/hybrid enn "vanleg" bil, så ikkje rart folk velger vanlege biler.

"Nede i?"  Høyrest ut som du trur det går nedover, men det er ingen grunn til å dikte opp tal.  I desember 2019 var 6,1% av alle nyregistrerte bilar i EU ladbare.  4,1% var utan eksosmotor.  For 2019 under eitt var 3,6% ladbare.  2,2% var utan eksosmotor.  I 2018 var berre 2,5% ladbare.  I 2020 kan so mykje som 10% av nybilsalet i EU vere ladbare bilar, og merk at ein stadig større del av dei ladbare bilane er reine elbilar, ikkje lade-hybridar.  Det er berre avhengig av kor mange elbilar produsentane klarer å produsere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
8 minutes ago, olemars said:

Er en del annen statistikk som også kunne vært interessant. F.eks hvor mange biler som blir levert inn til vraking, siden det sier noe om farten på utskiftingen av bilparken. Også tallene for næringskjøretøy, bruktimport, etc.

Alt dette finn du på sidene til OFV og SSB.  Lenkja til OFV sine tal frå januar finn du i artikkelen, og derifrå finn du lett tidlegare månadar og år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
aomt skrev (45 minutter siden):

Det har rett og slett med avgiftspolitikk å gjøre. I EU er salget av elbiler nede i 2-3%. Det koster ofte betraktelig meir å kjøpe el/hybrid enn "vanleg" bil, så ikkje rart folk velger vanlege biler.
Så lenge staten ikkje forandrer systemet, kommer folk til å kjøpe el/hybrid.

I Sverige var over 30% av alle nye biler i januar ladbare, litt over andelen i desember.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
olemars skrev (1 time siden):

Fant tallene: https://www.ssb.no/bilreg

Det vrakes omtrent like mange biler som det kjøpes hvert år, så det vil ta ca 20 år å sirkulere bilparken.

Kanskje det kunne vært et tiltak å gi bedre vrakpant, f.eks 10-15000 hvis du bytter den inn i en elbil, enten ny eller brukt.

Det er vel ikke bra for miljøet å vrake en brukbar bil og lage en ny. 

Lenke til kommentar
Sturle S skrev (20 timer siden):

"Nede i?"  Høyrest ut som du trur det går nedover, men det er ingen grunn til å dikte opp tal.  I desember 2019 var 6,1% av alle nyregistrerte bilar i EU ladbare.  4,1% var utan eksosmotor.  For 2019 under eitt var 3,6% ladbare.  2,2% var utan eksosmotor.  I 2018 var berre 2,5% ladbare.  I 2020 kan so mykje som 10% av nybilsalet i EU vere ladbare bilar, og merk at ein stadig større del av dei ladbare bilane er reine elbilar, ikkje lade-hybridar.  Det er berre avhengig av kor mange elbilar produsentane klarer å produsere.

"Nede i" - "så lave som". Det går oppover, men meeeget sakte. Som du ser, kun 2.2% nye registrerte biler i EU var elbil. Ikkje mye å skryte av. De fleste eg snakket med har ingen planer å kjøpe elbil som koster 10-15.000euro meir enn vanleg bil. Interesse for elbiler i EU er så pass lav, av neste år blir det kanskje 3% elbiler. Året etter 4-5%. Kanskje. Ja, tall ER lave.

Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (20 timer siden):

I Sverige var over 30% av alle nye biler i januar ladbare, litt over andelen i desember.

Ladbare er litt som fake news for meg. Høres bra ut, i virkeligheit er det stort spm kor mye miljø ein sparer.
Ladbar pluginn eller selvladning? Om du skal kjøre på autobahn frå Dortmund til Munchen, kor mye lavere utslipp ender du opp med ved å kjøre "selvladnings" hybrid vs vanleg eksos bil? Tatt i betraktning vekt av batteri...ingenting? Men hey, å si "vi solgte 30% ladbare biler" høres jo bra ut... liksom, sparer miljøet.
Pluginn er også avhendig at folk faktisk ladder den. Veit om 2 i Østerike som kjører slike. De blir aldri ladda. Få muligheita til å gjøre det, lite motivasjon. Men de kjører "ladbare", ja.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, aomt said:
21 hours ago, Sturle S said:

"Nede i?"  Høyrest ut som du trur det går nedover, men det er ingen grunn til å dikte opp tal.  I desember 2019 var 6,1% av alle nyregistrerte bilar i EU ladbare.  4,1% var utan eksosmotor.  For 2019 under eitt var 3,6% ladbare.  2,2% var utan eksosmotor.  I 2018 var berre 2,5% ladbare.  I 2020 kan so mykje som 10% av nybilsalet i EU vere ladbare bilar, og merk at ein stadig større del av dei ladbare bilane er reine elbilar, ikkje lade-hybridar.  Det er berre avhengig av kor mange elbilar produsentane klarer å produsere.

"Nede i" - "så lave som". Det går oppover, men meeeget sakte. Som du ser, kun 2.2% nye registrerte biler i EU var elbil.

4,1% i desember.  Som du ser er ein stadig større del av nyregistrerte bilar i EU elbil, og du kan rekne med at salet der òg tek seg vesentleg opp i 2020 pga trugsmål om bøter til bilprodusentar med for høgt gjennomsnittleg utslepp.

 

9 minutes ago, aomt said:

Ikkje mye å skryte av. De fleste eg snakket med har ingen planer å kjøpe elbil som koster 10-15.000euro meir enn vanleg bil. Interesse for elbiler i EU er så pass lav, av neste år blir det kanskje 3% elbiler. Året etter 4-5%. Kanskje. Ja, tall ER lave.

Har du snakka med over 50 personar i ulike EU-land om dette, sidan du på bakgrunn av kva "dei fleste du snakka med" trur at salet av elbilar i EU går kraftig ned i 2020 samanlikna med slutten av 2019?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, aomt said:
20 hours ago, Ketill Jacobsen said:

I Sverige var over 30% av alle nye biler i januar ladbare, litt over andelen i desember.

Ladbare er litt som fake news for meg. Høres bra ut, i virkeligheit er det stort spm kor mye miljø ein sparer.
Ladbar pluginn eller selvladning?

Ein ladbar hybrid kan ladast frå straumnettet og køyre minst fem mil berre på straum.

8 minutes ago, aomt said:

Om du skal kjøre på autobahn frå Dortmund til Munchen, kor mye lavere utslipp ender du opp med ved å kjøre "selvladnings" hybrid vs vanleg eksos bil?

Det er jo eit litt pussig vald døme.  For det fyrste er det snakk om ladbare hybridar, so det reklameutrykket som Toyota har fått smekk for av Forbrukartilsynet kan du berre gløyme å bruke.  For det andre er det neppe mange svenskar som køyrer på Autobahn frå Dortmund til München til dagleg.  Poenget er jo at bilen har mykje lågare utslepp til dagleg bruk.  Du kan alltid konstruere eit døme der han er dårlegare.  Kanskje du lada elbilen frå eit heimelagd olje-kraftverk med peltierelement som brenn 20 liter brukt motorolje pr kWh?

8 minutes ago, aomt said:

Tatt i betraktning vekt av batteri...ingenting? Men hey, å si "vi solgte 30% ladbare biler" høres jo bra ut... liksom, sparer miljøet.
Pluginn er også avhendig at folk faktisk ladder den. Veit om 2 i Østerike som kjører slike. De blir aldri ladda. Få muligheita til å gjøre det, lite motivasjon. Men de kjører "ladbare", ja.

Statistikk frå bilprodusentane syner at slike er i stort mindretal, men eg kan trøyste deg med at det ikkje treng å vere so gale likevel.  Det er mange bratte bakkar i Austerrike, og ein ladbar hybrid med stort batteri kan regenerere veldig mykje energi på veg ned dei bakkane.  Energi som er nyttig på veg opp att.  Ein eksosbil slit berre på bremsene nedover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (2 minutter siden):

4,1% i desember.  Som du ser er ein stadig større del av nyregistrerte bilar i EU elbil, og du kan rekne med at salet der òg tek seg vesentleg opp i 2020 pga trugsmål om bøter til bilprodusentar med for høgt gjennomsnittleg utslepp.

 

Har du snakka med over 50 personar i ulike EU-land om dette, sidan du på bakgrunn av kva "dei fleste du snakka med" trur at salet av elbilar i EU går kraftig ned i 2020 samanlikna med slutten av 2019?

Vel, eg har budd i EU de siste 4 åra, 3 ulike land. Så ja, eg har snakket med laaang fleire enn 50 personer. Bil er spennande emnet.
Selvfølgelig går kkje salet ned, men veksten fortsetter å bli veldig lav. Å øke frå 1% til 2% er alt i frå "dobling" til "økning på 1% av totalen". Alt etter korleis du vinkla det.

Slik eg ser det, i EU kommer det til å øke 1-2% året. Det vil ta lang tid får salet er i nærheita av det som er i Noreg idag.

Eg kunne gjerne tenkt meg å kjøpe elbil selv. Men veldig begrensa lademuligheiter og prisen som er 20-30% høyre enn eksos gjør det uaktuelt i EU.

Lenke til kommentar
Sturle S skrev (1 minutt siden):

Ein ladbar hybrid kan ladast frå straumnettet og køyre minst fem mil berre på straum.

Det er jo eit litt pussig vald døme.  For det fyrste er det snakk om ladbare hybridar, so det reklameutrykket som Toyota har fått smekk for av Forbrukartilsynet kan du berre gløyme å bruke.  For det andre er det neppe mange svenskar som køyrer på Autobahn frå Dortmund til München til dagleg.  Poenget er jo at bilen har mykje lågare utslepp til dagleg bruk.  Du kan alltid konstruere eit døme der han er dårlegare.  Kanskje du lada elbilen frå eit heimelagd olje-kraftverk med peltierelement som brenn 20 liter brukt motorolje pr kWh?

Nettopp det er poenget mitt. Hybrid ER fake-news. Når selskapet kalkulerer utslipp så bruker de "best case scenario". At den er alltid ladda, du kjører korte strekninger i låg fart, osv. osv. Får å få ned utslipp på papiret. I RL så skjer ikkje det. Du kan tru akkuratt det du vil. Tru på julenissen. Men i RL er hybrid ikkje meir enn OK. Du kan også nevne kor mye det koster (co2+++) å lage betteri og kva skal vi gjøre med de når bilen skal vrakast? Kor mye må ein kjøre på hybrid for å nå klimamål? Ingen som bryr seg om det. Så lenge co2/100km ser bra ut, dritt i resten.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, aomt said:

Slik eg ser det, i EU kommer det til å øke 1-2% året. Det vil ta lang tid får salet er i nærheita av det som er i Noreg idag.

Salet i EU auka med 91% for elbilar og 81% for ladbare hybridar i 2019.  Det er omlag same vekst som vi hadde i Noreg for fem-seks år sidan.  Med dei nye bøtene for bilar med for store utslepp – i praksis er ei bilavgift på eksosbilar – og stadig billigare elbilar, er det vel lite truleg at veksten skal verte mindre?  Skal VW selje heile den planlagde produksjonen av elbilar utanfor EU?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...