Gå til innhold

[LØST] Hvordan koble Philips HUE lamper til HUE Bridge?


Anbefalte innlegg

Jeg har ca. 30-40 Philips HUE pærer i huset som alle er koblet til Philips HUE Bridge. Dette fungerer perfekt.

Har nå kjøpt 3 Philips HUE taklamper. Disse hadde medfølgende Philips HUE Dimmer Switch, så jeg får styrt lampene siden de er ferdig paret rett ut av esken. MEN jeg får ikke koblet dem til HUE Bridge. Samme hva jeg gjør så dukker de ikke opp i app'en når jeg søker etter nye lys. Jeg lastet også ned HUE app'en som søker etter Bluetooth-pærer/lys, men den finner heller ingenting. Har googlet, men finner ingen svar.

Noen som har vært borti dette problemet? Står på nettsiden til Philips HUE at lampene lar seg koble til HUE Bridge for smart styring.

Edit: Lampene er montert i taket av elektriker, så jeg har ingen mulighet til å finne serienummeret som man kan bruke til å søke etter en "HUE-dings". Tok det som en selvfølge at jeg fant lampene i app'en, så noterte meg ikke dette nummeret.

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 hours ago, Moskus said:

Trodde alt måtte nullstilles og legges til Hub'en. Når det er der, kan du parre lampene med bryteren på nytt.

Men jeg er ingen Hue-ekspert...

Merkelig at jeg finner null om dette med googling.

Må jo være solgt en milliard Philips-lamper. At disse skal være vanskeligere å pare med bridge'n enn en vanlig Hue lyspære er jo bare helt fantastisk. Har kjøpt lamper for mange tusen kroner, men ingen av dem blir funnet av bridge'n. Mens de 30-40 lyspærene, 8 dimmerbryterne og 2 stikkontaktene jeg har fra Hue er null problem å sette opp.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Jeg har flere HUE-lamper som jeg har flyttet over til Deconz. For å parre dem holder du en dimmer helt inntil lampa, og holder inne både 0 og 1 samtidig i 10 sekunder. Lampen skal blafre litt for å bekrefte at de er klare til parring.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Fleskefjeset said:

Jeg har flere HUE-lamper som jeg har flyttet over til Deconz. For å parre dem holder du en dimmer helt inntil lampa, og holder inne både 0 og 1 samtidig i 10 sekunder. Lampen skal blafre litt for å bekrefte at de er klare til parring.

Det testet jeg for et par dager siden. Funka ikke. Den ble ikke oppdaget av bridge likevel.

Men den løsningen på videoen med å pare bryter først - og så pares lampa - det funka.

Så da er denne løst. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
lpf3 skrev (På 26.5.2020 den 21.17):

Har akkurat samme problem, men har kanskje gjort en alvorlig tabbe. Jeg tok en factory reset på bryteren og nå har heller ikke den kontakt med lampa. 

Samme her. Har en hue cher semi taklampe som er montert. Finner den ikke med Hue Bridge. Serienummeret finner jeg ikke. Denne var paret med en dimmerswitch. Fulgte instruksjonen i videoen over, og endte opp med at dimmeren ble frakoblet taklampen. Hva gjør man egentlig da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

 

voluz skrev (På 7.2.2020 den 21.02):

Det testet jeg for et par dager siden. Funka ikke. Den ble ikke oppdaget av bridge likevel.

Men den løsningen på videoen med å pare bryter først - og så pares lampa - det funka.

Så da er denne løst. :)

@voluz kan du dele løsningen? Får ikke sett videoen. Har det samme problemet som du hadde. Hvordan parret du med bryteren først?😊 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette er helt unødvendig, hold inne reset knappen til den blinker. Søk deretter opp bryteren på hue bridge (dette fungerer helt utmerket, har gjort det for x antall brytere). Funker det ikke, så reset bryteren med fysisk bryter på baksiden på nytt (binders fungerer utmerket for å resette; man kjenner når bryteren trykkes inn på baksiden, det skal være et klart fysisk klikk for at bryter er trykket inn, hold den inne i ca 5 sekunder til lyset for forsiden blinker).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...