Gå til innhold

Blizzard svarer på Warcraft III: Reforged-kritikken: – Vi beklager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha de nevener ikkje eingang den falske advertseringen deres, bare at dei vil beholde den gamle warcraft spiriten... Da burde dei kanskje holdt seg for god til å love 4 timer med nye cutscenes og ikkje gitt ut en av di i ein trailer.

Dette er blitt ganske standard, di strekker den så langt di kan og når di ser det går galt så dedikerer di enn liten ressurs til å fikse et par bugs. Di klarer ikkje å innrømme feilene di har gjort eingang. 

Sier meg ferdig med blizzard nå til eventuelt den dagen di får fingeren ut og lager StarCraft: Ghost.

Endret av Noiz
  • Liker 6
Lenke til kommentar

De nevner ikke de mest kritiske tingene i det hele tatt i "beklagelsen".

For min del er det to ting;

1. UI overhaling, ikke nødvendigvis ingame, men i menyer o.l. Spesielt customgames biten.

2. Verst av alt, EULAen rundt custom maps som effektivt dreper den dedikerte delen av mapmaking communitiet. Det kombinert med mye brutte løfter om mapeditoren gjør at halve poenget for min den forsvant med reforged.

Kommer ikke til å refunde, koser meg greit med kampanjen igjen, litt mimring med custommaps. Men er veldig synd at de tar eierskap til alt spillerskapt med mulighet til å selge det.

2,5. Det at custom kampanjer også ble drept blir for dumt.

Lenke til kommentar
Ping7 skrev (9 minutter siden):

Det er vel nettopp det de ikke har gjort. De har gitt en god gammeldags politikerunnskyldning (type unnskyld for at dere opplever det sånn)...

...Ingenting gikk på kompromiss med kvalitet i sluttproduktet.

De beklager jo nettopp dette, og sier det er dette de skal fikse.

De har også begrunnet "feilene" som oppsto, uten at det ser ut til å hjelpe enkelte.

Lenke til kommentar

Slikle utsagn tyder på at Blizzard i bestefall har missforstått hensikta med å polere opp ein gamal klassiker, og i verste fall blottlegger dei inkompetansen sin.

Sitat

– Kampanjene forteller en av de klassiske historiene i Warcraft-universet, og vi ønsket å bevare ånden til Warcraft III og la spillere gjenoppleve disse uforglemmelige øyeblikkene slik som de var (riktignok gjengitt med nye animasjoner og høyere kvalitet), lyder forklaringen.

Det er i all hovudsak tre grunnar til å oppdatere gamle spelklassikarar (utanom å profittere på svindel):
1) Gjere spelet tilgjengeleg for kjøp igjen dersom spelet ikkje lenger har vært til salgs.
2) Gjere spelet tilgjengeleg for folk flest som har moderne datamaskiner utan emolator.
3) Pusse opp spelet reint grafisk slik at også nye spelarar kan få oppleve spelet/historia utan å bli distrahert av tidleg 2000-talsgrafikk.

 

Dersom meininga var å la spelerane oppleve Warcraft 3 nøyaktig som på tidleg 2000-talet så hadde det vært nok med ein reklamebanner på Blizzard sine sider med direktelink til kjøpssida for orginalversjonen spelet og ei oppfordring om å nyte spelet med ei Mountain Dew som vell også kom til Norge ei kort periode rundt dei tider?

 

Til kontrast så kan ein sjå til LucasArt og Monkey Island spela som fekk oppdatert grafikk der ein kunne velge om ein ville oppleve nostalgi med grov pikselgrafikk eller om ein ville spele spelet med ny og skarpare grafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Iki said:

Skal mye til å gjøre "spillerne" glade ser jeg.

Selv når firma beklager og lover å fikse alt som de strengt tatt ikke hadde trengt, så skal man fortsatt være sinte.

Det er vel mer populært å være sint på spillene enn å spille dem nå for tiden?

Ord er ord. Eg trur dei når eg ser det. Blizzard er ikkje dei første som seie unnskyld, og dei ville ikkje vore dei første som så ikkje faktiskt gjer noko. Og kvifor skal folk ikkje vera sure? Uansett kva Blizzard seie så har dei levert eit skikkelig søppel-produkt, og det har dei jo ikkje gjort noko med per no. Det hadde ikkje vore verdens ende i eit vakuum, men dei har og sabotert det originale spelet i prosessen.

Spillere har ingen grunn til å vera letta av ord her. Om eg drite på dør-terskelen din gjer ikkje ein unnskyldning noko før eg faktiskt rydde etter meg. Så då gjenstår det å sjå at Blizzard gjer meir enn berre gje tomme løfter.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 time siden):

Og kvifor skal folk ikkje vera sure? Uansett kva Blizzard seie så har dei levert eit skikkelig søppel-produkt, og det har dei jo ikkje gjort noko med per no. Det hadde ikkje vore verdens ende i eit vakuum, men dei har og sabotert det originale spelet i prosessen.

Så då gjenstår det å sjå at Blizzard gjer meir enn berre gje tomme løfter.

Er det et søppelprodukt? Om du ikke sammenligner det med det gamle spillet?

Er det virkelig et 0.5 spill?

 

Det er helt greit at folk sier det ikke levde opp til det de hadde håpet på, men da får de levere konstruktiv kritikk, ikke hat.

 

Har Blizzard tidligere lovet å fikse noe, for så å ikke gjøre det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Iki said:

Skal mye til å gjøre "spillerne" glade ser jeg.

Selv når firma beklager og lover å fikse alt som de strengt tatt ikke hadde trengt, så skal man fortsatt være sinte.

Det er vel mer populært å være sint på spillene enn å spille dem nå for tiden?

Beklager er ein fin start ja, men blizzard har ikkje gjort det. At di skal fikse bugs er ein sellfølge, ein post er ikkje nødvendigt. Men setter pris på at di er ærlig her og sier rett ut at di har ingen planer om å lage dei 4 timene med nye cutscenes som blei brukt i trailere og lovet på nettsiden deres.

Ja, det er desverre blitt veldig populert og være sint på spillene, men det ofte ikkje spillerene sin feil. Trur nok di fleste her heller ville spilt spillet enn å klage, men får man servert rotten mat, så leverer man det tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (23 minutter siden):

Er det et søppelprodukt? Om du ikke sammenligner det med det gamle spillet?

Er det virkelig et 0.5 spill?

 

Det er helt greit at folk sier det ikke levde opp til det de hadde håpet på, men da får de levere konstruktiv kritikk, ikke hat.

 

Har Blizzard tidligere lovet å fikse noe, for så å ikke gjøre det?

Hva med den påståtte banningen av spillere som har delt informasjon om hvordan man kan få refundert kjøpet? 

Er det sant? Har ikke funnet noen gode kilder. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Iki said:

Er det et søppelprodukt? Om du ikke sammenligner det med det gamle spillet?

Er det virkelig et 0.5 spill?

 

Det er helt greit at folk sier det ikke levde opp til det de hadde håpet på, men da får de levere konstruktiv kritikk, ikke hat.

 

Har Blizzard tidligere lovet å fikse noe, for så å ikke gjøre det?

Ja. Uten gamle spelet er det ikkje eit spel ein gong. Om det skulle vore levert uten gamle spelet ville dette vore ein bokstavlig talt tom opplevelse. Når dem attpåtil overkjøre tidligere eigarar...

Ja. Sjå ovenfor.

Konstruktiv kritikk og hat trur eg ikkje du ser forskjell på her.

Skal me bry oss om Blizzard holder det dei love når dei seie "Me vil fiksa det," når dei lanserte spelet i denne tilstanden til å byrja me? Skal me akseptere "Me vil fiksa det" når dei leverte noko som rett og slett ikkje funka, og som dei etter alt vitende burde vite at ikkje funka?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (31 minutter siden):

Ja. Uten gamle spelet er det ikkje eit spel ein gong. Om det skulle vore levert uten gamle spelet ville dette vore ein bokstavlig talt tom opplevelse. Når dem attpåtil overkjøre tidligere eigarar...

Ja. Sjå ovenfor.

Konstruktiv kritikk og hat trur eg ikkje du ser forskjell på her.

Skal me bry oss om Blizzard holder det dei love når dei seie "Me vil fiksa det," når dei lanserte spelet i denne tilstanden til å byrja me? Skal me akseptere "Me vil fiksa det" når dei leverte noko som rett og slett ikkje funka, og som dei etter alt vitende burde vite at ikkje funka?

Så om du ikke hadde det gamle spillet fra før av så kan du altså ikke spille reforged?

 

Konstruktiv kritikk: "jeg liker ikke at dere har fjernet en funksjon, vennligst legg den til igjen"

Hat: "elendig spill, få pengene tilbake"

 

Fungerer det ikke?

Ser da flere personer som ikke har noe problem med spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...