Gå til innhold

Tips til mini projektor for mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Omnithunder skrev (4 minutter siden):

Det er fysisk oppløsning / native resolution som er viktig. 

Og den bør være minimum 720p? 

Hva betyr det når det står kun 720p? Nummer 1 eller 2 under?

720p = 1280 x 720 - is usually known as HD or "HD Ready" resolution

1080p = 1920 x 1080 - is usually known as FHD or "Full HD" resolution

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (15 minutter siden):

Og den bør være minimum 720p? 

Helst 720p eller høyere. 480p går helt greit. Jeg har denne som jeg er godt fornøyd med https://www.banggood.com/Vivibright-F10-LCD-Projector-2800-Lumens-1280720P-Resolution-100001-Contrast-Ratio-Support-23-Languages-Home-Theater-Projector-p-1476283.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

Edit:

Når det står 720p betyr det1280 x 720.

Endret av Omnithunder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (11 minutter siden):

Helst 720p eller høyere. 480p går helt greit. Jeg har denne som jeg er godt fornøyd med https://www.banggood.com/Vivibright-F10-LCD-Projector-2800-Lumens-1280720P-Resolution-100001-Contrast-Ratio-Support-23-Languages-Home-Theater-Projector-p-1476283.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

Edit:

Når det står 720p betyr det1280 x 720.

Hjertelig ?

Lenke til kommentar
vidor skrev (10 minutter siden):

Du får jo avslag med $ 18 5 med kupong om du er ny på Banggood, så det er en god deal. 720p er verdt det, men det blir moms på 25% og tollgebyr på vanligvis ca 140 kr også.

Kryss av for Tariff Insurance, så refunderer Banggod beløpet dersom pakken blir stoppet. Mot kvittering på betalt avgift, selvfølgelig. 

Lenke til kommentar

For rundt ett år siden fikk jeg min billige prosjektor fra banggood.

Betalte vel rundt 600kr med noen rabattkoder:
https://www.banggood.com/Cheerlux-C7-LCD-LED-Mini-Projector-1500-Lumens-800X480-Support-HD-1080P-Multimedia-Theater-p-1341492.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN

 

God lysstyrke og veldig bra bilde - men ubrukelig til f.eks Windows grunnet 800x480 oppløsning
Men til video (på avstand) og retrogaming er den fantastisk.

Ville nok kjøpt en med minst 720P om jeg skulle kjøpe igjen.

Dff4YmD.jpg

8MmmOOS.jpg

5HpBQ7U.jpg

Dette er altså nesten hele veggen på soverommet mitt. Man ser dobbeltsenga under.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å ha nevnt det, så er 320x240 det en ville ha kalt 240p, ikke 320p. 800x480 er 480p. 480p gir en oppløsning som er bedre enn en gammeldags "kasse-TV". Helt greit til film og retrogaming. 720p er nok det optimale for Kina-import. 1080p blir i dyreste laget i forhold til bruktkjøp. 

Vel så viktig som oppløsning, er lysstyrke. Der faller mange billige prosjektorer gjennom, og de er mer eller mindre ubrukelige med mindre en har et totalt mørkt rom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hva mener du med "mini"? Hvordan skal den brukes? Vivibright F10 UP får du for ca kr 1550 ink "shipping and tariff insurance" https://m.banggood.com/Vivibright-F10-UP-LCD-Projector-Android-version-720p-2800-Lumens-Mini-Led-Projector-For-Entertainment-Education-p-1546994.html?rmmds=search&act_poa=SKUD24185&cur_warehouse=CN

Nesten det dobbelte av hva jeg betalte for min "non UP", men jeg mener fortsatt det er et greit kjøp. 

Lenke til kommentar
staron skrev (26 minutter siden):

Mente bare en liten projector. Skal kun brukes til film titting på hybel. Ser at det står android version. Funker den til iphone/mac?

Den fungerer fra Mac og andre enheter via HDMI kabel. Kan kobles til en Apple TV / Chromecast / DVD / BluRay / spillkonsoll ++ via HDMI, eller bruke Android app'er direkte via WiFi. Kan også spille av en god del formater via USB minnepinne. Andre iTing som iPhone og iPad må andre svare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...