Gå til innhold

Kjøp fra Amazon når frakt og vat er inkludert


Fiola

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en nettverkkomponent fra amazon.de og de oppgir at både frakt og vat er inkludert. Pris er 99€

Blir det da allikevel gebyr for tollbehandling? Noen som vet? ?

Jeg har også mulighet for å bestille det til en svensk adresse, men ønsker primært å få det sendt til Norge.

Supert om noen vet dette sikkert. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rajak skrev (3 minutter siden):

"For customers based in the EU, Iceland, Norway or Switzerland, Amazon will charge local VAT in line with local VAT legislation."

https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=201895820

 

Da ble jo det motsatt konklusjon - har du gjort tilsvarene kjøp? Og vet du evt om man da slipper gebyr fra f.eks UPC ? Jeg oppfatter dem som temmelig ivrige på gebyrer...

Supert hvis det finnes noen der ute som har egen erfaring. Sikkert flere enn meg som lurer. ?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Fiola said:

Da ble jo det motsatt konklusjon - har du gjort tilsvarene kjøp? Og vet du evt om man da slipper gebyr fra f.eks UPC ? Jeg oppfatter dem som temmelig ivrige på gebyrer...

Supert hvis det finnes noen der ute som har egen erfaring. Sikkert flere enn meg som lurer. ?

Har gjort en del kjøp hos amazon og har alltid betalt inn momsen til dem og aldri fått ekstra gebyr i etterkant.

Det er en grunn til at de krever inn moms ved betaling, de betaler den inn for deg.. så nei UPC kan ikke kreve fortolling gebyr når amazon allerede har betalt inn momsen.

Lenke til kommentar

Når jeg velger dyrere frakt alternativer så momser Amazon for meg, og slipper da gebyr i ettertid. Det pleier å komme opp i sluttsummen før man bekrefter. Står da import fees som egen linje.

Aldri fått det på billigste alternativ. Går nesten opp i opp med ekstra frakt mot fortollingsgebyr, slik at man får varene kjappere, men lik pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...