Gå til innhold

Tenker å kjøpe ny forsterker


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg nytt enkelt og billig 5.1 forsterker som erstatning til min Sony forsterker som har klikket helt, lyden dropper og mye rart skjer igronn som er veldig irriterende. Høytallerene er mer enn god nok og har ikke råd til noe nytt anlegg for øyeblikket. Og derfor lurte jeg på om denne forsterkeren passer til mine høytalere. Høytalerene er egentligt standard til forsterkeren. Si ifra om dere trenger mer info eller bilder, ledingene fra høytallerene er faste og di grønne, blå, hvite og røde tilkoblingene.

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/receiver-og-forsterker/HTR2071BK/yamaha-5-1-surroundreceiver-htr-2071-sort

20200105_011049.jpg

20200105_011113.jpg

20200105_011421.jpg

20200105_010904.jpg

20200105_011011.jpg

20200105_011029.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
55 minutes ago, sedsberg said:

Du kan få problemer med impedansen. Den du linker til er oppgitt til minimum 6 ohm. Høyttalerne du har er halvparten av dette, 3 ohm.

Klarer ikke å finne noen forsterkere som har 3ohm i impedans... laveste jeg finner er 4ohm. Er dette lavt nok eller bør det absolutt være 3ohm? 

Eller kanskje det er en Idé og kjøpe en lydplanke med subwoofer for 2-4000? Ser det er mye planker med sub til den prisen. Brukes hovedsakelig til film og litt musikk. 

Endret av blackfish13
Lenke til kommentar

Bør ikke være noe problem å benytte høyttalerene du har på Yamahaen, du vil i verste fall få litt ustabilitet på veldig høyt volum.

Du må uansett kappe og avmantle høyttaler pluggene de passer ikke, og så vidt jeg kan se så er subwooferen også passiv, slik at du ikke får benyttet denne.

Yamahaen vil gi bedre lyd enn lydplanker i prisklassen opp til 4000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...