Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pollen startet allerede på Østlandet


Laserbeam

Anbefalte innlegg

Merker at pollen har startet allerede, og vi er bare i Februar..

Er snufsete, trøtt og øynene klør. Har ikke vært bortpå noen pelskledde dyr (forrige gang var på nyttårsaften), så kan ikke være det. Ser på pollenvarselet at det er or som er nå. Men jeg har kun påvist gress og bjørkepollenallergi (15 år siden eller noe sånt jeg sjekket sist). Kan det hende at jeg har begynt å også reagere på andre typer pollen etterhvert som jeg har blitt eldre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var d ikke snakk om at januar var uvanlig varm, at dette kan ha ført til at moder natur har begynt tidligere? Mener jeg så nyhetsinnslag på tv der en frustrert bringebærbonde opplevde at de begynte å spire flere mnd for tidlig pga varm januar mnd som fremskyndet prosessen

Lenke til kommentar
Kuhn Singhto skrev (På 2.2.2020 den 11.21):

slik jeg oppfatter det så endrer dette med allergi seg en del over tid

allergi kan forsvinne

allrgi knyttet til nye stoff kan komme

 

graden av symptomer endrer seg også

(sier leger til meg)

 

Leste litt på astma og allergiforbundet sine hjemmesiden angående pollenallergi, og der sto det også at allergi kan endre seg over tid, noen allergier kan man "vokse seg av", mens andre allergier kan du etterhvert få.

nacario skrev (På 3.2.2020 den 6.34):

Var d ikke snakk om at januar var uvanlig varm, at dette kan ha ført til at moder natur har begynt tidligere? Mener jeg så nyhetsinnslag på tv der en frustrert bringebærbonde opplevde at de begynte å spire flere mnd for tidlig pga varm januar mnd som fremskyndet prosessen

Har lest det samme.

På veien mot Tjøme (Nøtterøy), så har faktisk noen kornsorter startet å gro allerede.

Og så har pollenvarslinga også begynt å tikke inn på e-posten min nå, og idag så skal det tydeligvis være mild spredning av både or og hassel.

Lenke til kommentar
On 2/3/2020 at 6:34 AM, nacario said:

Var d ikke snakk om at januar var uvanlig varm, at dette kan ha ført til at moder natur har begynt tidligere? Mener jeg så nyhetsinnslag på tv der en frustrert bringebærbonde opplevde at de begynte å spire flere mnd for tidlig pga varm januar mnd som fremskyndet prosessen

Kanskje bonden burde "drivhusifisere" bringebærplantene, med forsøk på plasttelt over dem allerede nå da? Aner ikke hvor dyrt det måtte bli, men det er jo en tanke det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...