Gå til innhold

Bygge eller kjøpe kontor / gaming pc fra power


Anbefalte innlegg

Skal ta opp gaming igjen og vil ha en skikkelig pc pakke med «alt». Har ingen problem med å bygge selv, men må vite at delene passer sammen. Power har dnb kampanje ved jevne mellomrom og kombinasjonen av dette og mva fradrag er at alt man kjøper der blir «halv pris». Derfor vil jeg kjøpe mest mulig på power.

hvordan ser en drømme pc fra power ut? Budsjett ca 30000kr med 2 skjermer (27 tommer eller større). Siden dette også er en pc som skal brukes til å jobbe på må den være så stille som mulig.

tenker det her skal være mulig å få til det «beste»

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt bedriftsgreier ligger trygt på ekstern server så er ikke bekymret for det. Når jeg forsøker å lese meg opp så ser det ut som det skal være 2080ti skjermkort og ryzen 3900x prosessor som liksom «gjelder» idag. Men da ser det ut som jeg må bygge uten at det skal bli for dyrt. Men hva med de andre delene? Får jeg kjøpt det grommeste på power? Eller er det bare å handle prosessor og hovedkort der og testen på komplett til 25%dyrere pris?

Lenke til kommentar

Har nå funnet ut at det finnes glimrende steder for å finne ut hva som er bang for bucks på internett.

1. https://www.videocardbenchmark.net/ her kan man se de "raskeste" av skjermkort, prosessor, minne, ssd og se hva som gir mest for pengene

2. https://no.pcpartpicker.com/ her kan man "bygge" pc og se at alle delene passer med hverandre

Har laget en liste hvor jeg fant alt på Power. Etter mva og DnB kampanjerabatt blir det ca. 20000kr. Mangler da Hovedkort og minne 32GB. Noen som har en anbefaling fra Power på dette? Eller noen andre nettbutikker som passer sammen med følgende specs:

https://no.pcpartpicker.com/list/BXMJmg

Er åpen for andre kommentarer til listen også, her for dem som ikke gidder å trykke på linken

 

pc.JPG

Lenke til kommentar
Volvoracingteam skrev (29 minutter siden):

Litt for mye tekst, men står at jeg trenger anbefaling på det...

Beklager, det ble for mye tekst ja:P

Jeg følger litt med på tråden din da jeg er på jakt etter en oppgradering selv, men da med intel. Eneste jeg har fundert på er egentlig RAM. Tenkte å kjøpe 3600 Mhz ram, men det virker som at det er mer eller mindre bortkastede penger ifølge det jeg har lest på nettet i forhold til det å kjøpe 3000/3200 Mhz. Kan være at AMD er mer glad i kjapp RAM enn Intel da.

 

Lenke til kommentar

Man merker stor forskjell fra 3200mhz og oppover på intel også. Er en myte at det kun er Ryzen som drar nytte av raskt minne ?

I benchmark på CPU-intensive spill slik som GTA V, BF V fikk jeg i snitt omlag 10% mer fps med 4000mhz på minne kontra 3200mhz.

Og forskjellen var ennå større om jeg klokket minnet lengre ned til stock som er 2133mhz.

Rent vås at man må ha ryzen for å utnytte raskt minne, ingen grunn til å gå for 3200mhz når man kan få raskere minne til nesten samme prisen :) 

I tillegg, 32GB er totalt bortkastet til gaming per i dag, får vel DDR5 minne før det i det heletatt blir nødvendig med mer enn 16. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt 16GB med raskt minne, enn 32GB med «tregere» minne ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...