Gå til innhold

Styring av ventilasjonsanlegg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva heter ventilasjonsanlegget?

Noen ventilasjonsanlegg kan integreres via MODBUS. Andre kan man integrere på en litt "dummere" måte ved hjelp av digitale signaler.

Hvis du har en tre trinns bryter kan du paralellkoble releer med hvert trinn på bryteren. ESP32 har jeg ingen erfaring med.

Hva heter ventilasjonsanlegget?

Noen ventilasjonsanlegg kan integreres via MODBUS. Andre kan man integrere på en litt "dummere" måte ved hjelp av digitale signaler.

Hvis du har en tre trinns bryter kan du paralellkoble releer med hvert trinn på bryteren. ESP32 har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar

Det er en Covent CMG 400. Det har ikke modbus og skal kunne integreres på "dum" måte. I prinsippet skal man kunne bruke styrbare releer istedenfor 3-trinnsbryteren.

Anlegget har noen feil som gjør at jeg ikke finner ut av hvordan det egentlig skal fungere (bl.a en av motorene oppfører seg ikke som den skal), derfor ser jeg nå på mulighetene å få til noe styring. Jeg heller til å kjøpe to nye motorer med innebygget potensiometer som styres med spenning 0-10V. Må bare finne en måte å gjøre det på. Alternativet er å finne feilen og bruke releer slik som jeg skrev om i første innlegg.

Hva finnes der ute som kan integreres og som kan gi 0-10V?

Endret av mobile999
Rettet skrivefeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...