Gå til innhold

Utleier godkjente utvask, før hun ombestemte seg.


Matawa

Anbefalte innlegg

Flyttet nylig ut av en leilighet etter 6 år. Utleier kom for å se over før helga, godkjente da alt bortsett fra et par småting. De småtingene rettet vi opp i samme kveld. Huseier hadde ikke mulighet til å komme for ny sjekk før idag, i ny måned. Hun kikket over igjen, i tillegg til at ny leietaker kom innom. Begge godkjente vasken, nøkler ble overlevert og vi reise. 

Litt senere ringer hun og sier at hun ikke godkjenner vasken likevel. Da var det noe helt annet som ikke var i orden enn de tingene hun nevnte på første gjennomgang. Hun har altså hatt to muligheter til å se over og godkjent på det grunnlaget. Hva gjør vi? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått godkjennelse skriftlig?

Ja, en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, men i en rettssak må det kunne bevises at det ble sagt. Du skrev at det var en ny leietager der, kan kanskje brukes som vitne, men kanskje ikke, kanskje utleiren bestikker denne personen med 5000 kr. Da må du ta kontakt med den personen og spørre om h*n kan si seg villig til å si hva sannheten er i en rettssak og stole på at det blir overholdt.

Ellers blir vel spørsmål nøyaktig hva utleier sier er problemet da? Er det noe du skal kunne lastes for? Er det noe som er fastmontert og en del av huset som helthet, eller er det snakk om en ødelagt lyspære, et merke på en nymalt vegg eller lignende? Så spørs det hvor pirkete utleier er også da. Det er jo bare tull å kreve en hel vegg nymalt for et lite merke, når andre skal bo der enn dem selv osv. En utleieenhet er der for å brukes, folk kommer og går, litt slitasje må man regne med.

Jeg ville stått på mitt, skrevet at "du har godkjent dette to ganger nå, å gå tilbake på dette er ekstremt dårlig klasse og stil. Jeg har gjort min del av avtalen, nå må du gjøre jobben din. Ny utleier har også godkjent standen, så nå er mitt ansvarsområde ute av verden for alle parter." eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Godkjennelsen er dessverre ikke skriftlig. Har ett vitne, men det er min far. Har i tillegg tekstmeldinger. Problemet er dårlig rengjøring bak et dusjkabinettet som ikke kan flyttes grunnet vannrør, og "andre ting". Har bedt om liste over hva de andre tingene er men det har jeg ikke fått. Har skrevet at hun har hatt to muligheter og at det nå er en sak mellom henne og hennes nye leietager, da hun har godkjent det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men SMS teller vel som skriftlig avtale, gjør det ikke? 

Du har bedt om liste, og ikke fått det per nå slik at du kan gjøre opp for deg, samt noe av det utleieren mener er for dårlig vasket er noe som ikke er mulig å få vasket ordentlig(?). Og ny leietaker godkjente i tillegg utvasken i tillegg utleier da begge var innom..slik jeg ser virker det som du har flere punkter som taler i din favør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Matawa skrev (50 minutter siden):

Godkjennelsen er dessverre ikke skriftlig. Har ett vitne, men det er min far. Har i tillegg tekstmeldinger. Problemet er dårlig rengjøring bak et dusjkabinettet som ikke kan flyttes grunnet vannrør, og "andre ting". Har bedt om liste over hva de andre tingene er men det har jeg ikke fått. Har skrevet at hun har hatt to muligheter og at det nå er en sak mellom henne og hennes nye leietager, da hun har godkjent det. 

Samme f om det er julenissen som er vitne. Du har et vitne.

Er tekstmeldingene indikérende, eller utslagsgivende?

Lol jøss, kun bak et dusjkabinett? ^^ Hva forventer h*n at du skal gjøre? Skru av hovedvannkrana, vannkranene til dusjkabinettet , dra det frem og vaske bak?? Jeg ble lurt på nøyaktig samme måten som deg en gang: Jeg hadde vasket grundig og nøye, men som deg, så hadde jeg et bad med dusjkabinett som stod 1.6 meter dypt med 3 vegger tett inntil. Jeg lå på gølvet og vasket med armen innunder så langt jeg kom, og lyste under og så at det var så reint det kunne blitt. 2 uker etter jeg hadde flyttet, og etter jeg hadde fått "Ok, takk for leieforholdet" på sms, fikk jeg brev i postkassen med 1500 kr i vaskeregning. Spurte på sms, og de skrev at "det så ikke ut bak dusjkabinettet".

Det er ikke ditt problem at leiligheten er laget på den måten at det er umulig å gjøre rent på de stedene. Du skal ikke stå ansvarlig for de områdene.

Det er helt latterlig at utleier henger seg opp i disse tingene.

 

Jeg ville lagt ekstremt press på utleier i dette tilfellet. Skrevet at jeg kommer til å kjøre rettsinstansen helt ut, at jeg er under fattigdomsgrensen, har undersøkt at jeg har krav på fri rettshjelp og har fått svært høy sannsynlighetsgodkjennelse på at denne saken blir vunnet i rettssak hos advokatvakt.

Jeg gjorde det samme med forrige utleier, som prøvde å presse meg for en ekstra utleie dog for en annen sak. Jeg stod på mitt, h*n gav seg etter å ha prøvd seg med "kan med godvilje gå med på halv husleie". Mange sinssyke psykopater der ute som prøver å presse nettopp slike som deg for noen ekstra tusener/titusener. Husk: 5000 kr for deg er en måneds sydenferie for dem. Du skal ike gi deg så lett.

Endret av Taurean
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...