Gå til innhold

Tur til Marbella - tips og råd


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og familien min (Fire personer, tre voksne og ett barn) har planer om å dra til Spania i sommer. Jeg har veldig lyst til å dra ved solkysten på ferie, og for meg blir dette første gang jeg besøker Spania. Marbella står derfor svært høyt på min ønskeliste.

Vi har planer om å reise lørdag den 13. juni og komme tilbake lørdag 20. juni (vi tar uka før sommerferien starter mtp. pris), og vi ønsker helst at det skal koste rundt 3000-5000 pr. person inkludert fly og hotell. Jeg prøvde å søke opp pakkereiser, men jeg er usikker på hva som er best. Vi vil jo helst ha strendene og attraksjonene nær oss, og vi ønsker ett hotell/en leilighet som har god kvalitet der man trives. For oss er det viktig med strender der man kan bade og slappe av, samt gjøre aktiviteter + at byattraksjonene ligger i nærheten.

Er det også ev. annet vi bør tenke på når vi skal til Marbella? Har dere tips til denne turen?

Takk på forhånd!
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ønskjer å reise til Spanias dyreste plass (ein av Europas dyreste?) på budsjett, samtidig vil du ha god kvalitet (fred, bading og sentralt beligenheit). Alt det midt i sesongen.
Skal du til Marbella, St Tropez, Aspen, Maldives - må du ha penger. I alle fall, om du ønskjer kvalitet.

 

Når alt det er sagt, so foretrekker eg heller Torremolinos, Fuengirola eller Velez Malaga, enn Marbella. Då har du ro og fred, samtidig som du kan utforske byen eller reise med toget til Malaga på 30min og besøke Picasso museum, Russisk Museum, gå langs promenade, mm.

Anbefaler å leie bil. Eg digger Goldcar, men les veldig nøye gjennon reglene! Det er "low cost" type leiebil. På det laveste betalte eg 5kr/dagen for ein splitter ny Fiat500 eller 30kr/dagen for ein Bmw 1/Audi A1. Da kjører du uten forsikring (kun ansvar).

Lenke til kommentar
aomt skrev (16 timer siden):

Du ønskjer å reise til Spanias dyreste plass (ein av Europas dyreste?) på budsjett, samtidig vil du ha god kvalitet (fred, bading og sentralt beligenheit). Alt det midt i sesongen.
Skal du til Marbella, St Tropez, Aspen, Maldives - må du ha penger. I alle fall, om du ønskjer kvalitet.

 

Når alt det er sagt, so foretrekker eg heller Torremolinos, Fuengirola eller Velez Malaga, enn Marbella. Då har du ro og fred, samtidig som du kan utforske byen eller reise med toget til Malaga på 30min og besøke Picasso museum, Russisk Museum, gå langs promenade, mm.

Anbefaler å leie bil. Eg digger Goldcar, men les veldig nøye gjennon reglene! Det er "low cost" type leiebil. På det laveste betalte eg 5kr/dagen for ein splitter ny Fiat500 eller 30kr/dagen for ein Bmw 1/Audi A1. Da kjører du uten forsikring (kun ansvar).

Aha, takk for synspunkt.

Lenke til kommentar
aomt skrev (På 1.2.2020 den 0.25):

Anbefaler å leie bil. Eg digger Goldcar, men les veldig nøye gjennon reglene! Det er "low cost" type leiebil. På det laveste betalte eg 5kr/dagen for ein splitter ny Fiat500 eller 30kr/dagen for ein Bmw 1/Audi A1. Da kjører du uten forsikring (kun ansvar).

Så hvis bilen blir stjålet da, så skylder du dem plutselig 150 000 kr?

Lenke til kommentar

Er ikke midt sommerstid en fryktelig varm tid å reise til reisemålet på da? Skal være mer balansert klima på kanariøyene, som kanskje passer en nordmann litt bedre. Ellers så må en gå ut i fra at Marbella og andre reisemål kan være nydelig på litt andre nøyere utvalgte tider på året for en nordmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...