Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Heve leiekontrakt


kalkulator8

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 1-års tidsbetinget kontrakt som jeg lurer litt på.

I hybelen jeg bor i har vi omtrent strømbrudd hver eneste dag i snitt (noen ganger går den heldigvis ikke èn dag, men i går feks så gikk den 4 ganger i løpet av dagen) hvis noen bruker komfyren, vaskemaskinen eller oppvaskmaskinen, dette grunnet for lite AMP til hybelen. Sa ifra til utleier om dette den 6. November, og nå er det 31. Januar og det har ikke blitt gjort en eneste ting. Jeg studerer på Universitet og bruker stasjonær PC for mitt skolearbeid, og når strømmer går så går også PC'n.

Utleier sa den 6.November at "skal få fortgang på dette" og det har jo åpenbart ikke skjedd. Har forhørt meg ca 7-8 ganger siden den gang og får da svar at ting skjer" neste uke", og så skjer det ingenting den uka, også spør jeg igjen og får en ny dato neste uke igjen med nye bortforklaringer som: "venter på ny boks fra el-verket" "må ha tillatelse fra el-verket", "venter på enda en ny boks" "venter på FAS-3 kabel". For 3 uker siden sa utleier at det skulle skje på Fredag. Så - den fredag fikk vi beskjed om at det skulle fikses neste mandag eller tirsdag, også uka etter fikk vi beskjed om fredag igjen, for så mandag eller tirsdag, også i går fikk jeg meldingen: "trolig tirsdag"

Så, 1 time etter meldingen mistet jeg nærmere 2 timer med skolearbeid da strømmen gikk (har auto-save på word men dette var nettoppgaver uten autosaving) og sendte utleier en rimelig lang melding, hvor jeg innledet med "trolig??" også jeg forklarte hvor håpløs situasjonen er pp.d og at han enter opphever kontrakten min eller gir meg meget redusert leie, fordi jeg er ikke villig eller interessert i å betale for dette tullet, strømmen har sikkert gått over 100 ganger siden November.

Fikk svar i dag, og da skrev han bare "det jeg mente er enten mandag eller tirsdag". Det var alt, han sa ikke et pip mer, ignorerte resten av meldingen, og jeg kjente da at begeret rant over.

Selv om strømmen blir fikset på tirsdag (skjer mest sannsynlig ikke), har jeg noen rett til å kreve at kontrakten blir opphevet? Jeg gidder ikke, og vil ikke være under kontrakt med en slik person.

Dette er ikke første gang han har sagt og gjort mye rart. Han sa i uke 35 at det skulle komme nye vinduer som skulle installeres i uke 37, og dette har ikke skjedd, og det skulle også bygges stue i uke 40, men det har heller ikke skjedd og det er mest sannsynlig en ulovlig bygd strømboks som står bak en vegg på kjøkkenet uten noe beskyttelse (man kan se kobberkabelen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...