Gå til innhold

Aldri målt varmere i januar: Temperaturen ligger 8 grader over normalen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lånt fra et innlegg i BT: "Et mildt og vått vintervær er ventet de neste tre månedene. Forklaringen er et naturlig klimafenomen, som skjer uavhengig av global oppvarming i følge seniorforsker Nathalie Schaller ved CICERO.

Det milde været kommer på grunn av et klimafenomen kalt nord-atlantisk oscillasjon (NAO). Det beskriver svingningene i lufttrykk over havet mellom Island og Asorene."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, TUgjest said:

Lånt fra et innlegg i BT: "Et mildt og vått vintervær er ventet de neste tre månedene. Forklaringen er et naturlig klimafenomen, som skjer uavhengig av global oppvarming i følge seniorforsker Nathalie Schaller ved CICERO.

Det milde været kommer på grunn av et klimafenomen kalt nord-atlantisk oscillasjon (NAO). Det beskriver svingningene i lufttrykk over havet mellom Island og Asorene."

leste også denne ;)

Lenke til kommentar
24 minutes ago, The Very End said:

Kan ikke vente på at klimarealistene finner rapporter dem tar ut av kontekst, sannheter fra folk med doktorgrad fra livets dritharde skole, historier om svingninger fra før Jesus tid og den gangen bestemor Olga kunne gå i trusa i januar.

Dette er ikke gode nyheter, og allikevel klarer den jevne debatanten å være  så virkelighetsfjern at h*n ikke klarer å hverken forholde seg til faktaene eller enda bedre forstå konsekvensene av dette. 

Usynlige debatanter?

Lenke til kommentar

Stikk å troll et annet sted Theo. Du er allerede motsagt av artikkelen du/dere forsøkte å bygge deres påstand på. At du mener dette er bra betyr manglende forståelse for konsekvensene av hva varmere nordområder innebærer.

Ps: mener ikke det spydig eller for å rakke ned på deg, men sannheten er at det er viktig å forstå hvorfor dette ikke er en bra utvikling.

Ps2: original kommentaren var ment som en tilbakemelding til den jevne debatten om tematikken, samt litt i retning av hvordan dere misbrukte den ene rapporten for å underbygge deres påstand om at dette er bra.

 

Endret av The Very End
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Helt fantastisk :)

Ignorance is bliss

TUgjest skrev (1 time siden):

Lånt fra et innlegg i BT: "Et mildt og vått vintervær er ventet de neste tre månedene. Forklaringen er et naturlig klimafenomen, som skjer uavhengig av global oppvarming i følge seniorforsker Nathalie Schaller ved CICERO.

Det milde været kommer på grunn av et klimafenomen kalt nord-atlantisk oscillasjon (NAO). Det beskriver svingningene i lufttrykk over havet mellom Island og Asorene."

Vær er at det er varmt i Januar, klima er faktumet at dette blir stadig mindre sjokkerende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
4 minutes ago, The Very End said:

Stikk å troll et annet sted Theo. Du er allerede motsagt av artikkelen du/dere forsøkte å bygge deres påstand på. At du mener dette er bra betyr manglende forståelse for konsekvensene av hva varmere nordområder innebærer.

Ps: mener ikke det spydig eller for å rakke ned på deg, men sannheten er at det er viktig å forstå hvorfor dette ikke er en bra utvikling.

Ps2: original kommentaren var ment som en tilbakemelding til den jevne debatten om tematikken, samt litt i retning av hvordan dere misbrukte den ene rapporten for å underbygge deres påstand om at dette er bra.

 

Stikk å troll et annet sted? Våkna med barten i den ubrukte skivoksen i dag?

Quote

At du mener dette er bra betyr manglende forståelse for konsekvensene av hva varmere nordområder innebærer.

Full av antakelser bare fordi noen gir en lang beng i om dommedagsprofetien din har hold i virkeligheten eller ei? 


Man skal ikke ha gått mange dager i grunnskolen for å forstå hva en varmeutviklinkg i polområdene (ikke nordområdene spesifikt) kan bety.

Quote

Original kommentaren var ment som en tilbakemelding til den jevne debatten om tematikken, samt litt i retning av hvordan dere misbrukte den ene rapporten for å underbygge deres påstand om at dette er bra.

Jeg tenker man bygger mye ut av ingenting når man mener man underbygger en påstand ved å si "Fantastisk!" ;)

 

 

Så til saken, personlig har jeg opplevd både varme og kalde vintre og jeg foretrekker de varme. På den andre siden så tror jeg at enkelte har mer arroganse enn kunnskap når det gjelder hva man tror man forstår om dagens utvikling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Arrogance is a curse ;)

Huh?

Theo343 skrev (1 minutt siden):

Så til saken, personlig har jeg opplevd både varme og kalde vintre og jeg foretrekker de varme. På den andre siden så tror jeg at enkelte har mer arroganse enn kunnskap når det gjelder hva man tror man forstår om dagens utvikling.

Jeg vet at varme vintrer er en ting, men det virker ut som ordet "aldri" i "Aldri målt varmere i januar" sitter litt dårlig fast.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gavekort said:

Huh?

Jeg vet at varme vintrer er en ting, men det virker ut som ordet "aldri" i "Aldri målt varmere i januar" sitter litt dårlig fast.

Sikker på det?

Mener du at det ikke er lov å være fornøyd med mindre kalde vintre i "nordområdene"? Real ignorance is thinking you understand it all.

"To know is to know you know nothing at all. That is the meaning of true knowledge."

Alt vi driver med nå er hypoteser basert på observasjoner, vi -vet- egentlig ikke så mye. Vi observerer, registrerer, sammenstiller og aggregerer. Basert på det trekker vi mer eller mindre "kvalifiserte" slutninger basert på dagens kunnskap på området. Når det vi mente vi visste i dag endrer seg om 10-20 år så har man en annen oppfatning av dagens kunnskap.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Sikker på det?
 

Hva betyr ordet "klimaendringer" for deg?

Sitat

Mener du at det ikke er lov å være fornøyd med mindre kalde vintre i "nordområdene"? Real ignorance is thinking you understand it all.

Jeg mener at det er ignorant å akseptere mildere vintrer uten å tenke på konsekvensene av det. Det er som om det er et filter mellom øynene/ørene og den rasjonelle del av hjernen, som hører rekordvarme vintrer uten å høre "været er på nok en ny ekstrem".

"Huset ditt brenner!" "Herlig! Finn frem marshmellows!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Quote

Hva betyr ordet "klimaendringer" for deg?

Spør du fordi du ikke vet eller fordi du legger mye mer i ordet? Endringer i klimaet er ikke noe nytt. Hva så? 

Quote

Jeg mener at det er ignorant å akseptere mildere vintrer uten å tenke på konsekvensene av det. Det er som om det er et filter mellom øynene/ørene og den rasjonelle del av hjernen, som hører rekordvarme vintrer uten å høre "været er på nok en ny ekstrem".

"Ignorant å akseptere mildere vintere"... tygg litt på den  uttalelsen og kom tilbake med hva du tror du egentlig sier.

Quote

Det er som om det er et filter mellom øynene/ørene og den rasjonelle del av hjernen, som hører rekordvarme vintrer uten å høre "været er på nok en ny ekstrem".

Her impliserer du at du tror du kan gjøre noe med det. Panikk for panikkens skyld er jo meningsløst eller? Jeg tenker det kan være lurt på skille på snørr og barter.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (10 minutter siden):

Spør du fordi du ikke vet eller fordi du legger mye mer i ordet? Endringer i klimaet er ikke noe nytt. Hva så? 

Ikke troll. Jeg sikter opplagt mot at det er endringer, og lurer på hvorfor du ikke ser endringer når klimaet blir varmere.

Sitat

"Ignorant å akseptere mildere vintere"... tygg litt på den  uttalelsen og kom tilbake med hva du tror du egentlig sier.

Det du siterer der er ikke en komplett setning. Ta med resten også og les det som en fullstendig setning.

Sitat

Her impliserer du at du tror du kan gjøre noe med det. Panikk for panikkens skyld er jo meningsløst eller? Jeg tenker det kan være lurt på skille på snørr og barter.

Jeg har ikke sagt noen ting om hva som kan eller bør gjøres.

Jeg snakker om å gjøre en empirisk observasjon og trekke en rasjonell konklusjon basert på induktiv og deduktiv logikk. Det var litt mange store ord her, men enkelt og greit så ser jeg hva som ligger foran meg og tenker meg frem til årsaken, samma om jeg skal sette meg på ræva i en bensinbil og kjøre hjem fra jobb om noen minutter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...