Gå til innhold

Stort EU-flertall for felles ladestandard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kabelstandarder har jo uansett ikke særlig lenger levetid enn telefoner. Jeg har enda aldri hatt to telefoner med samme ladeport.

Det som kunne ha hjulpet mer er krav til gripevennlige plugger. Mange ladekabler, spesielt fra Apple, men også andre, har jo så glatte plugger at de er håpløse å dra ut, og så ender mange med å dra i ledningen i stedet, noe som kraftig forkorter levetiden.

Lenke til kommentar
2 hours ago, stigmv said:

Kabelstandarder har jo uansett ikke særlig lenger levetid enn telefoner. Jeg har enda aldri hatt to telefoner med samme ladeport.

Det som kunne ha hjulpet mer er krav til gripevennlige plugger. Mange ladekabler, spesielt fra Apple, men også andre, har jo så glatte plugger at de er håpløse å dra ut, og så ender mange med å dra i ledningen i stedet, noe som kraftig forkorter levetiden.

Det er nettopp det de forsøker å gjøre noe med her. 

1 hour ago, bubba477 said:

Nei til EU! Jo mer regler de kommer med jo verre blir alt!

Hva mener du blir verre i denne sammenhengen? 

Jeg er sikker på at vi alle sammen har en kasse eller skuff med ubrukelige lade-dingser og kabler. Å faktisk kunne bruke samme laderen etter at man kjøper ny telefon er nesten revolusjonerende.  

Men: 

standards.png

Jevnlig blir det behov for enda mer strøm og/eller enda raskere data. Inntil videre er faktisk usb-C pluggen igjenbrukt til neste generasjon USB, men det kommer/har kommet en kabel med bedre ytelse - litt som vi ser med CAT5 & CAT6 kabler. 

..Så vi får se. Ikke sikkert at denne standardiseringen har helt den effekten de håper det vil ha. 

Lenke til kommentar

Litt søkt å gå etter Apple her. Apple har vært særs stabile i plugg-valg, noe som ikke kan sies om andre produsenter, som har hatt hver sin ladeplugg. Og selv om Android enheter ofte har brukt USB, så har de brukt 14 forskjellige versjoner av Micro USB. Jeg har tro på USB-C som felles fremover, men Apple har ikke vært noen versting. Tipper at Apple hopper bukk over hele USB-C for iPhone og isteden går for 100% trådløs, og fjerner SIM-kort porten med det samme :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...