Gå til innhold

Hva bør en RPA-utvikler i Oslo tjene?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å avslutte et doktorgradsløp for å gjøre det jeg egentlig brenner for: RPA-utvikling. Jeg har:

  • 3 års erfaring fra doktorgradsløp som ikke er direkte relevant for RPA (men som jeg altså ikke tenker å fullføre)
  • Mange års erfaring med programmering, statistikk, automatisering og kunstig intelligens (inkl. teoretisk kompetanse på maskinlæring)
  • Ingen studiepoeng i informatikk eller realfag (men en del anvendt statistikk, datasimulering og analyse av stordata)
  • Relevante prosjekter å vise til (eksempelvis et nettbasert automatisert statistikkprogram)
  • Svært gode sosiale og mellommenneskelige evner

Jeg skal nå gå inn i forhandlinger med flere konsulentselskaper i Oslo som har sagt at de ønsker å ansette meg. Da vil lønn bli et tema. Men som doktorgradsstipendiat er jeg godt vant med å være underbetalt. Jeg har heller ingen formening om hva en RPA-utvikler tjener i konsulentbransjen. Noen som har et (velbegrunnet) estimat på hva tiden min er verdt i kroner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle vel bli i krattet omtrent det samme som en hvilken som helst med en teknologisk orientert mastergrad

 

ellers;

om du har investert omlag 3 år i en phd så er det vel knappast milevis til ferdigstillelse,

med mindre de 3 årene har gått med til rør

 

vil være ditt livs tabbe å ikke fullføre phd løpet

salgsverdien av de tre bokstavene phd overstiger langt praktisk erfaring, nærmest uansett fag,

arbeidslivet er litt teit på det området

 

Lenke til kommentar

Jeg holder på med en doktorgrad i statsvitenskap, noe som er svært lite relevant for den karrieren jeg ser for meg (robotisering, automatisering, RPA-utvikling). Jeg utelukker ikke at jeg kommer til å ta en doktorgrad senere, enten gjennom jobb eller ved å søke en ordinær stipendiatstilling. Etter å ha snakket med diverse konsulentselskaper er beskjeden at en doktorgrad i statsvitenskap er en spennende kuriositet, men at det trolig ikke vil bety så mye i IT-bransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...