Gå til innhold

0,5 Bachelor i IT/Informasjonssystemer vs. 1 master i Informasjonssystemer


Frk.S

Anbefalte innlegg

Jeg har en helsefaglig utdanning fra før og går nå en bachelor i IT/Informasjonssystemer. Jeg har fullført minstekravet for å komme inn på Master i Informasjonssystemer som er 90 studiepoeng med IT/IS-emner fra høsten av. Vi har programmering og nettverk nå og jeg kjenner jeg synes dette er veldig vanskelig og teknisk. Begynner å tvile på om jeg kan bli "flink nok" på dette til å kunne jobbe med systemutvikling osv.. Tanken har da slått meg om jeg heller skulle hoppet over til master i Informasjonssystemer fra høsten av hvor det er teoretiske fag "igjen", i stedet for å satse på systemutvikling. 

Imidlertid mister jeg da databasefagene som vi enda ikke har hatt, og bachelorprosjektet. Jeg er redd for å fly rundt med en master og egentlig ikke kunne "brukes" fordi jeg ikke har hardcore-skills i det "tekniske", men har mest ledelse av prosjekter og et overordnet fokus. Det er verdt å nevne at den helsefaglige utdanningen har vært veldig interessant for bedrifter jeg har møtt, i kombinasjon med IT/IS-utdanningen. 

Jeg vil gjerne høre fra noen som har erfaring fra IT-bransjen om noen gode råd. Bør jeg bare peise på og jobbe livet av meg for å håpe jeg får til dette tekniske og fortsette på bachelor og kanskje bli en middels sys.utvikler og komme meg ut i jobb? Eller er det bedre å "hoppe over" til master? 
Er dessverre ikke mulig for meg økonomisk å fullføre bacheloren med alle 180 studiepoeng først, og deretter gå på master. Isåfall må masteren komme mange år frem i tid etter noen år i yrkeslivet. Så blir litt enten eller. Går litt i ring her :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det er enklere å finne jobb med en master i IT, uansett bachelor, enn en halv IT bachelor. En master i IT viser at du god evne til å tilegne deg kunnskap på fagfeltet og jeg ville vært sjokkert om du ikke hadde fått deg jobb veldig enkelt. 

Jeg har selv bachelor i fysikk og master i IT og har ingen problem med å få jobbtilbud. Med dedikasjon så vil du også mest sannsynlig klare å komme deg gjennom en master i IT også. Ikke bekymre deg for karakterene, arbeidsgivere vil ønske å ansette deg (nesten) uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...