Gå til innhold

Snu noe positivt til noe negativt


Scarvo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En slik invitasjon er ikke uten baktanke. Her er det noen som er ute etter noe du kan gi dem. Det er alltid en motivasjon bak, og dessverre er den alt for ofte basert på egoisme. Selv om handlingen er god, er ikke alltid baktanken det, ergo er du sannsynligvis bare en brikke i et kynisk konsekvensetisk og dårlig planlagt råttent spill. Redusert til en sosial muppet som må feie for andres dør. Og på grunn av at folk stort sett er godtroende, er det lett for slike narsissistiske jævler å skaffe seg ufortjente fordeler.

Jeg har snart avspasering på jobben, og får en uke fri.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg antar du brukte en del penger på den bilen, penger som gjør at du sannsynligvis må nedprioritere andre ting du måtte ha lyst på. I tillegg sitter du vel også med enda mer gjeld enn du eventuelt hadde fra før.

Jeg er fornøyd med profilen min på diskusjon.no slik den ser ut nå.

Lenke til kommentar

Det å ha en holdning som gjør deg fornøyd med tingenes tilstand er som å sette kjepper i hjulene for seg selv. Ingenting er statisk, ingenting er permanent. Alt er i bevegelse, og om vi stopper opp, så stopper verden opp. Skal vi forbedre oss, bli flinkere, lære mer, utvikle mer, finne ut av flere ting så må man være sulten, kritisk, perfeksjonistisk, søkende. Når man sier seg fornøyd så står man selv stille, mens verden rundt beveger seg fremover. Om menneskeheten hadde hatt den holdningen så hadde vi nok ikke kommet lengre i utviklingen enn "Lucy".

Jeg har ikke covid-19 viruset.

Lenke til kommentar

Det at en vurderer innlegg på et anonymt forum som bra, uten kildekritikk og uten å vite interesse, motivasjon eller hensikten til forfatteren er skummelt, da man ikke helt vet hva man leser. Sannsynligvis er det bare en random persons intetanende vissvass et sted mellom harde fakta og synsing på grensen til det helt abstrakte.

Jeg er i god form om dagen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For det første så bør man ikke spise for sent på dagen, for det andre så er ikke pizza sunt. Sannsynligvis lager du frossenpizza, og den er stappet full av mel, salt, sukker, stivelse, fett, muk og mye annet masseprodusert møkk som er bi/avfallsprodukter av i utgangspunktet sunne råvarer. Komposisjonen av bearbeidede produkter lag på lag på et nytt bearbeidet produkt, som gir kalorier i fantasisummer er mat for de som ofrer sin helse til fordel for matindustriens kyniske bakmenn sin fortjeneste.

Vi er heldige som bor i Norge.

Lenke til kommentar

Det at vi bor i verdens beste land kan fort gjøre oss uvitende og overlegne ovenfor andre folk i andre land. Her er det forventet å ha fulle butikkhyller, masse jobbtilbud, oppvarmede hjem osv. Ikke alle i verden er like heldige.

Jeg har fått en gjest på jobb til å le i dag.

Lenke til kommentar

Å forsake sine arbeidsoppgaver til fordel for å prøve å få en intetanende doofus til å le, som sikkert bare var en høflig gest for å ikke være awkward, bør modereres i stor grad. Hvis man tar sine arbeidsoppgaver på alvor, har man snart ikke jobb. Den selvtillitsboosten du i tillegg fikk, er bare en midlertidig dopamin-rush som ikke betyr så mye for din generelle selvtillit.

Jeg ble tidlig ferdig på jobb i dag.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (2 timer siden):

Å forsake sine arbeidsoppgaver til fordel for å prøve å få en intetanende doofus til å le, som sikkert bare var en høflig gest for å ikke være awkward, bør modereres i stor grad. Hvis man tar sine arbeidsoppgaver på alvor, har man snart ikke jobb. Den selvtillitsboosten du i tillegg fikk, er bare en midlertidig dopamin-rush som ikke betyr så mye for din generelle selvtillit.

Jeg ble tidlig ferdig på jobb i dag.

Siden det er lørdag og du var på jobb antar jeg ikke at du ikke hadde store planer for dagen uansett. Men når du plutselig ble ferdig tidligere enn først antatt kan du få utfordringer med å få resten av dagen til å bli interessant eller underholdende.

Jeg bor på Sørlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...