Jump to content
Redaksjonen.

Audi har trøbbel med E-Tron-produksjonen

Recommended Posts

Annonse

ser da ut som en fin bil, det eneste er mono baklyset, hadde jeg hatt en sånn hadde jeg fått koblet ut baklyset i midten. Styggeste på lenge.

Edited by The Walking Dead
  • Like 3

Share this post


Link to post
The Walking Dead skrev (9 minutter siden):

ser da ut som en fin bil, det eneste er mono baklyset, hadde jeg hatt en sånn hadde jeg fått koblet ut baklyset i midten. Styggeste på lenge.

Tja eqc topper det vell med å slenge det i fronten? 

  • Like 3

Share this post


Link to post
The Walking Dead skrev (5 timer siden):

ser da ut som en fin bil, det eneste er mono baklyset, hadde jeg hatt en sånn hadde jeg fått koblet ut baklyset i midten. Styggeste på lenge.

Kjøp to teipruller hos biltema så har Du den «fressh-este» bilen i gata. Skall ikke mer til, så «polert» som bil-industrien er blitt i dag.

Men sørg for klarering hos norsk-biltilsyn først, og få det notert i vognkort ellers kan det vanke avskilting.

Edited by Halvor Sølvberg- the MOV
  • Like 1

Share this post


Link to post

Fra artikkelen:

*Audi varsler at de ikke vil fornye kontraktene til 145 midlertidig ansatte ved fabrikken.*

Vi må verne om de arbeidstager-rettighetene vi har her i landet. Det er nok av globalister i Høyre-regjeringen som helst vil se samme tilstander i arbeidslivet i Norge, med kun midlertidige ansettelser og innleid arbeidskraft.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Fra en som er rød/grønn og stemmer deretter: kan ikke skylde på høyre alene her. De fleste oppgående mennesker og partier ønsker å se verden under et. Landegrenser er kunstige konstruksjoner som i mange tilfeller har null logikk knyttet til seg. Vi er alle tjent med å se verden som et.

Når det er sagt, abeidsrettigheter må allikevel stå høyt, og fast ansettelse fremfor midlertidighet er noe vi bør arbeide for.

Fin bil, men dessverre en svært dårlig elbil mtp. effektivitet. Hjelper ikke bare lage en bil som før, slenge i et batteri og si "arbeidet vell utført". Man må faktisk tenke nytt, noe man fort oppdager om man sammenlikner med andre produsenter ikke er til stedet med denne bilen.

Edited by The Very End
  • Like 4

Share this post


Link to post

De klarer ikke å produsere på langt nær så mange som de ønsker, men har ikke problemer med å levere til de som vil ha bil? Med andre ord, den selger dårligere enn planlagt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
The Very End skrev (20 minutter siden):

Fra en som er rød/grønn og stemmer deretter: kan ikke skylde på høyre alene her. De fleste oppgående mennesker og partier ønsker å se verden under et. Landegrenser er kunstige konstruksjoner som i mange tilfeller har null logikk knyttet til seg. Vi er alle tjent med å se verden som et.

Ja jeg er i utgangspunktet enig med deg i det. Problemet er bare at internasjonale storkonsern har så stor makt i arbeidslivet i forhold til arbeidstagere at arbeidstagerne blir helt overkjørt og uten de rettighetene som vi tar for gitt i Norge.

 

The Very End skrev (22 minutter siden):

Når det er sagt, abeidsrettigheter må allikevel stå høyt, og fast ansettelse fremfor midlertidighet er noe vi bør arbeide for.

Riktig! Men internasjonalt så står de rettighetene svært svakt i forhold til Norge.

 

The Very End skrev (23 minutter siden):

Fin bil, men dessverre en svært dårlig elbil mtp. effektivitet. Hjelper ikke bare lage en bil som før, slenge i et batteri og si "arbeidet vell utført". Man må faktisk tenke nytt, noe man fort oppdager om man sammenlikner med andre produsenter ikke er til stedet med denne bilen.

Veldig enig med deg her! :thumbup:

  • Like 1

Share this post


Link to post
tow skrev (55 minutter siden):

De klarer ikke å produsere på langt nær så mange som de ønsker, men har ikke problemer med å levere til de som vil ha bil? Med andre ord, den selger dårligere enn planlagt.

Ut fra 'vi som venter på bilen vår'-tråden i Audi-delen av elbilforum så er leveringstiden i Norge betydelig lenger enn 2-3 måneder. Mulig etterspørselen er bedre her enn i utlandet. Eller så har ikke leveringstiden til norske kunder normalisert seg ennå etter den selvpålagte forsinkelsen for å utsette leveranser til etter 1/1-20.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Fra artikkelen:

*Audi varsler at de ikke vil fornye kontraktene til 145 midlertidig ansatte ved fabrikken.*

Vi må verne om de arbeidstager-rettighetene vi har her i landet. Det er nok av globalister i Høyre-regjeringen som helst vil se samme tilstander i arbeidslivet i Norge, med kun midlertidige ansettelser og innleid arbeidskraft.

Så når en bedrift ikke har arbeid til de ansatte, så skal de få full lønn for å sitte på rumpa og se i veggen. Ja, det er systemet vi kjenner fra Sovjetsamveldet; du bør flytte til Nord-Korea, der har de fremdeles det samfunnet du ønsker deg.

  • Like 5

Share this post


Link to post

Jfr Kjørtetøyforskriften, Kap 28, pkt 7: "Bil skal ha minst to lykter bak som gir rødt baklys". Men det er vel et EU-direktiv som overstyrer norske forskrifter her også, kanskje...

Share this post


Link to post
Per Magus skrev (5 timer siden):

Så når en bedrift ikke har arbeid til de ansatte, så skal de få full lønn for å sitte på rumpa og se i veggen. Ja, det er systemet vi kjenner fra Sovjetsamveldet; du bør flytte til Nord-Korea, der har de fremdeles det samfunnet du ønsker deg.

Ting er sjelden enten HELT svart eller hvitt, ,men som regel en mellomting.

I et stort konsern som VW AG så bør det vær mulig å omrokere arbeidsstokken til andre lokasjoner f.eks. i påvente av at produksjonen ved DENNE fabrikken tar seg opp igjen.

Det er lov å bruke hodet litt før du begynner å røle om kommunisme.

  • Like 1

Share this post


Link to post
2 hours ago, Sverre K. said:

Jfr Kjørtetøyforskriften, Kap 28, pkt 7: "Bil skal ha minst to lykter bak som gir rødt baklys". Men det er vel et EU-direktiv som overstyrer norske forskrifter her også, kanskje...

Det er vel hundrevis av lykter som den har. Og hvis 2 av dem skulle falle ut så vil de fleste ikke legge merke til det. Prøv det med 2 lykter.

Share this post


Link to post

Kjøretøyforskriften er et EU-direktiv, eller rettere sagt basert på de rundt 60 direktivene som ugjør europeisk typegodkjenning. De gamle norske "krav til kjøretøy" gjelder kun for biler registrert før 01.01.1994.

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...