Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Håndleddoperasjon - Når er jeg tilbake i arbeid?


Gjest 08fff...e11

Anbefalte innlegg

Gjest 08fff...e11

Sklei på isen i begynnelsen av desember og og knakk håndleddet. Måtte operere håndleddet hvor det ble satt inn plate og skruer.

Nå er det gått 2 måneder siden operasjonen og jeg har bare kanskje 40% bevegelighet i forhold til hva jeg hadde før. Smertene er på tur å gi seg helt og fremgangen er OK+.

Jeg jobber som tømrer og gjør flere tunge løft iløpet av en arbeidsdag, i tillegg til å bruke verktøy i ugunstige posisjoner i høyden hvor jeg nesten må ha full kraft og bøyelighet i håndleddet.

 

Hvor lenge er det normalt å være sykemeldt etter en slik operasjon, når man har et fysisk arbeid? Tro det eller ei, men svarene jeg har fått fra 2 av ortopedene som har operert og behandlet meg har vært svært diffust. De sier det kan ta opptil 1 år før jeg får full funksjon eller tilnærmet full funksjon i håndleddet. Men så er spørsmålet hvor lenge fastlegen vil sykemelde meg. Er det slik at om jeg har 60% bevelighet og ingen smerter, at han kan nekte å sykemelde meg siden jeg ikke har smerter? Det er jo litt vanskelig siden arbeidet krever at man har bra funksjon i håndleddet, for hvis ikke kan man være en fare for seg selv og andre. Tenker da spesielt på håndtering av vinkelslipere, betongsager, klatering i stiger, løfting osv.

 

Er veldig nervøs for å bli sendt ut i arbeid før bevegeligheten i håndleddet mitt er minst 90%, og kraften i hånden min er tilbake. Har bare møtt fastlegen min 1 gang før så er redd han bare avfeier unnskyldningene mine som syting.

Anonymous poster hash: 08fff...e11

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, du kommer ikke til å bli satt i arbeid som gjør vondt verre, og dette vet legen. Selv om du skulle ha arbeidsangst og hånden din er 100% ok så trenger du ikke være nervøs for det. Mange oppgaver du kan gjøre selv om du ikke har en hånd som fungerer, dette kan du velge selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...