Gå til innhold

får ikke jobbet grunnet lite relevant erfaring - har ikke relevant erfaring fordi jeg ikke får relevant jobb


Anbefalte innlegg

Regner med at flere er i den situasjonen jeg er i nå.

Fullførte studie som omhandler samfunnssikkerhet og beredskap og søker på jobber som faller innunder dette teamet,  jobber som ikke er like relevant og jobber som er relevant for kun noen av fagene jeg har hatt.

Men på alle disse jobbene jeg har søkt på, så får jeg avslag grunnet lite relevant erfaring. Jeg er fullstendig klar over at jeg mangler den relevante erfaringen, men hvordan skal jeg kunne få den relevante erfaringen uten jobb? Jobbet mange år i byggfag og er med i Røde kors hjelpekors på fritiden og har generelt stor interesse for sikkerhet og beredskap. 

Selv en jobb som oppfordret unge personer som var nylig utdannet innen relevant fagfelt med lite erfaring, fikk jeg avslag på grunnet lite erfaring. 

Så hva kan jeg gjøre for å få mer erfaring?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

samfunns sikkerhet og beredskap er en ganske vag beskrives i mine øyne , er du fink og spesifisere på cv hva du har studert og treffer du på rett jobber , du sier ikke noe om hvilke stillings titler du søker på. 

hvilken erfaring er det som etterspørres der du ikke får jobb ? 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

holder til i vestfold.

har gode referanser fra nåværende jobb.

studie har mange fag som skal gi et innblikk i samfunnssikkerhet og beredskap.

her er link til beskrivelse av studie: https://uit.no/utdanning/program/443852/internasjonal_beredskap_samlingsbasert_-_bachel

jobbene jeg har søkt på til nå er:

- sikkerhetsansvarlig på maxbo

- beredskapsrådgiver innen oljevern

- beredskap og logistikkmedarbeider hos sivilforsvaret

- øvelses og beredskapmedarbeider hos sivilforsvareret

- sikkerhetsmedarbeider på radison blue hotell 

samt noen flere og venter på svar fra tre søknader jeg har ute nå.

 

hvilke erfaring jeg mangler har jeg ikke fått tilbakemelding om, men heller ikke etterspurt.

Lenke til kommentar

regner med du og søker på QHSSE stillinger, dette er ganske lik jobb bare med et annet navn, hvist ikke så er det 42 stillinger innen dette på finn akkurat nå. 

Søkeord på typiske hms / beredskaps stillinger er 

QHSSE - Quality Health Safety Security Environment - typisk cordinater eller lead eller noe annet fany på slutten og noen ganger er det kun QHSE - Quality Health Safety Environment.

HMS er jo i samme gaten.  

 

 

det har jo nettopp vært en nedgangstid som akkurat er på hell og da har det jo vært mye kutt innen disse dype stillinger, så der er nok enda mye konkurranse om akkurat disse jobbene  ( tror jeg ) 

 

Lenke til kommentar

Kommer med en liten liste på arrangementer hvor du kan søke eller kontakte for å jobbe med sikkerhet. Jeg holder også til i Vestfold, noen av arrangementene har jeg jobbet med, andre ikke. Hadde det forresten vært en idé og jobbet som vekter? Uansett, her er min liste:

Spoiler
  • Tønsberg båtrace
  • Stavernfestivalen
  • Polar Party
  • Tønsberg middelalderfestival
  • Sandarcupen

Det var de jeg kom på nå. Jeg vil tro og tenker at det vil være verdt det til slutt å jobbe en del mer frivillig for å få jobb, og det er jo uansett veldig fin opplevelse (som du sikkert vet siden du er med i Røde Kors). Det skjer mye i Vestfold, så burde være mer en nok muligheter. Kan jo også sjekke hos frivilligsentralen. Lykke til, og oppdater oss gjerne!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...