Gå til innhold

Xiaomi Mi 10/Mi 10 Pro


nor50

Anbefalte innlegg

Merko skrev (48 minutter siden):

Kanskje ikke sååå rart når problemet kun gjelder deg, og på mer eller mindre alle telefonene som lages til Android. ? 

Derfor kjører jeg helt stock nå bare for å se om det kunne være det, men neup. Samme skjer. Du har det nok du også, men du er så vandt til det at det ikke merkes engang lenger.

Edit':forøvrig svært lite konstruktivt. Hva skal jeg se over for å se om det er brukerfeil? Jeg har som sagt ikke endret noe på notifikasjoner eller batterisparing på denne siden det alltid sies å være brukerfeil når dette skjer. Klok av skade lot jeg da alt stå sånn at det ikke skal være noen tvil om det. Tidligere på andre merker har jeg deaktivert batteri sparing som et tiltak for å forbedre dette.

Endret av minim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det skjer her også. Forsøker nå stock android men det skjer likevel at enkelte varsler uteblir fra Snapchat. Når det gjelder feks. Vipps og andre er det ikke like påtrengende fordi jeg sjelden mottar penger (jeg bør øser ut i øst og vest), så kan ikke si om det er noen forbedring eller forverring her. Når det gjelder messenger fungerer det perfekt.

Min siste Samsung var dog så ille at jeg måtte returnere den, og messenger som pleier være stabil, var helt ute å kjøre. Min konklusjon er at det ER forskjell på hvordan de forskjellige merkene/produsentene takler varsler. Ja, jeg har tråklet alt av innstillinger flere ganger osv. og jeg har hatt Samsungtelefoner som har virket perfekt tidligere med nøyaktig samme innstillinger.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (44 minutter siden):

Det skjer her også. Forsøker nå stock android men det skjer likevel at enkelte varsler uteblir fra Snapchat. Når det gjelder feks. Vipps og andre er det ikke like påtrengende fordi jeg sjelden mottar penger (jeg bør øser ut i øst og vest), så kan ikke si om det er noen forbedring eller forverring her. Når det gjelder messenger fungerer det perfekt.

Min siste Samsung var dog så ille at jeg måtte returnere den, og messenger som pleier være stabil, var helt ute å kjøre. Min konklusjon er at det ER forskjell på hvordan de forskjellige merkene/produsentene takler varsler. Ja, jeg har tråklet alt av innstillinger flere ganger osv. og jeg har hatt Samsungtelefoner som har virket perfekt tidligere med nøyaktig samme innstillinger.

Det er dessverre gjennomgående her også..har hatt mange ulike merker og modeller de siste årene og som du har jeg prøvd stock, av med alt av batterisparing og mye annet uten at man får det stabilt. Jeg heller som nevnt tidligere mot at mange nok blir vandt med det eller ikke tenker like mye over det. En notifikasjon man ikke får er jo noe man gjerne ikke tenker så mye på nødvendigvis. 

 

Skulle ønske det var brukerfeil så jeg kunne fått ordnet det, men jeg kan bare ikke skjønne det heller. Ihvertfall ikke med stock oppsett når jeg ikke har gjort noe. 

Nå skal jeg forsøke å skru av batteri optimalisering å sjekke igjen. Jeg misset akkurat 3 varslinger fra Facebook igjen og ved sist tilfelle tidligere i dag startet jeg om telefonen så den var relativt fresht bootet også. 

Nå er ikke dette krise uansett siden det er Facebook, men igrunnen enda mer merkelig siden det er en app som jeg vil tro er relativt populær uansett merke. Google voice command som ikke virker er mye mer frustrerende, men tror ikke dette heller er Xiaomi sin feil.

Lenke til kommentar

Ikke hatt problemer knyttet til dette på hverken S8, S9, S10 eller nå S20.
Tidligere modeller husker jeg ikke da det er såpass lenge siden.

Var heller ikke noe problem knyttet til det på Huawei P40 Pro når jeg hadde den for test for Huawei Norge.

Testet nettopp med samme kontoer på S20, P40 og iPhone 11 Pro.  S20 og P40 mottok ca. samtidig, mens iPhone var ca 5 sekunder tregere, men det er nok mer tilfeldig enn at iPhone er en generelt dårligere telefon.

minim skrev (7 minutter siden):

men tror ikke dette heller er Xiaomi sin feil.

Her er vi enige.

Lenke til kommentar

Vi snakker ikke om tregere vi snakker om at det ikke kommer i det hele tatt dessverre.

Jeg har hatt dette på Samsung Note 8, To ulike Note9, Huawei mate 20 pro, p30 pro og nå på Xiaomi mi 10 pro. 

Det er jo ikke slik at det skjer hver gang så å teste det på den måten går ikke. Dette er første gang på tre ukers bruk at jeg merker det på min. Det har dog skjedd to ganger i dag med samme app og kun med den. Men så kan det ha skjedd før også som jeg ikke har fanget opp siden det ikke er alltid en tenker over om noe man ikke skulle visst om. Hadde man kjørt to telefoner så hadde det vært en enklere å se. 

Det er sikkert og visst. Både jeg, Nidar og flere på forumet her har jo stadig problemer med dette. Man må være riiiiimelig fanboy for å ikke annet kjenne problemet også for dette går igjen overalt på Reddit/xda som en ting.

Fortell meg gjerne hva jeg gjør feil. Viste deg nettopp screenshot av at det lå notifikasjon for 13min siden og det var ingenting i loggen om det. Det skjedde en gang etterpå også og jeg kan laste opp screenshot igjen selv om det ikke gir mening..

 

Lenke til kommentar

Kult triks om man bruker gestures styring uten knapperekke. Dra opp fra bunn for å skifte app, trykk og hold på en app for å få opp en meny med fire valg. Nest øverste her lar deg bruke splitscreen. Har ikke funnet denne snarveien til Splitscreen siden jeg skrudde av knapperekken så tenkte å dele det selv om det nå er åpenbart :p

Lenke til kommentar
Merko skrev (27 minutter siden):

Velkommen til Android ;)

Tror Samsung har hatt dette veldig lenge. Aner ikke med andre produsenter, men tror ikke det er kjempenytt altså.

Neida denne har det også, men for noen uker siden spurte jeg hvordan en fikk aktivert det når en skrudde av den gammeldagse knapperekken. Ingen nyhet i splitscreen for det mener jeg note 8 hadde også, men på xiaomi kunne man binde snarvei knapp til Splitscreen når en hadde knapperekke. Når en skrudde på moderne telefon modus så rekka forsvant så forsvant mulighet til å dedikere en knapp til Splitscreen også. 

Lenke til kommentar
minim skrev (4 minutter siden):

Neida denne har det også, men for noen uker siden spurte jeg hvordan en fikk aktivert det når en skrudde av den gammeldagse knapperekken. Ingen nyhet i splitscreen for det mener jeg note 8 hadde også, men på xiaomi kunne man binde snarvei knapp til Splitscreen når en hadde knapperekke. Når en skrudde på moderne telefon modus så rekka forsvant så forsvant mulighet til å dedikere en knapp til Splitscreen også. 

Ok.

Dersom det er appe du bruker i split screen hele tiden, eller ofte, kan jeg anbefale "Split Screen Launcher". Bare en app hvor du velger 2 apper som skal split-screenes, så blir det lagret som en vanlig snarvei på homescreen, så åpner den begge appene i split screen når du måtte ønske, uten at selv må gjøre det manuelt hver gang. :) 

Lenke til kommentar
Impetus. skrev (På 13.9.2020 den 19.17):

Syntes det er rart ikke Xiaomi er mer populært, da du får utrolig mye for prisen. Jeg kjøpte en Redmi Note 7 for 2300 kr og nesten sjokkert over hvor bra den er til å koste så lite

Er ikke så veldig rart egentlig, jeg gikk fra Oneplus 6 til Xioami mi 9Tpro og ikke alt var positivt, lavere lyd i høyttaler under samtaler,  ble aldri helt vant med menyene og oppsettet på tlf, + at det er mye bloatware hos Xiaomi, kjøpte meg en Oneplus Nord og ble fornøyd igjen :) men selvfølgelig, Xiaomi er på vei opp og frem.

Lenke til kommentar

Er det normalt at "våken" er aktiv hele tiden? Mener at den ikke var det på huaweien min. Jeg hadde 8timer screen on og 10timer standby I går siden jeg satt mye å prøvde å få den :! $($! _*! %?  Assistenten til å virke. Hadde mer batteri igjen også så SOT er veldig bra likevel. Bare at den er "våken" 10timer når den er i standby også. 

 

Edit: ser ut som AOD holder den våken. Skal prøve å skru det av for å bekrefte min mistanke. 

 

Screenshot_2020-09-20-08-56-09-263_com_miui.securitycenter.thumb.jpg.5b8c2becbe0c1df3b7cee55df16bbe16.jpg

Endret av minim
Lenke til kommentar

Xiaomi sin backup løsning tar den ikke backup av alt? Min backup er bare på 1gb. Virker ikke som at f.eks apper er med. Har man ikke en fullverdig "i loud" løsning som bare virker i Android? Sist jeg prøvde å bruke google så mistet man alle produsent (xiaomi) spesifikke ting så nå tenkte jeg å bruke produsenten sin skyløsning. 

Lenke til kommentar

Da er assistent buggen min løst med å skifte til engelsk us språk på assistenten. Jeg hadde prøvd dette tidligere også, men jeg har oppgradert siden den gang så de har nok fikset noe i denne patchen som jeg ble anbefalt å laste ned. Norsk fungerer, men engelsk må altså stå på for min del for at det skal virke. Tenkte bare å poste det her i tilfelle flere sliter med det samme. 

IMG_20201001_214556.thumb.jpg.565f7480730d27bb9c49f55d64de5878.jpg

 

Er det forresten andre som har den issuen at Facebook chat bubbles ikke lukkes ved gesture sveip opp dersom man åpner de fra hjem skjermen? Jeg så ikke sammenhengen med en gang og trodde bare at det ikke virker helt sporadisk. Dersom jeg går til hjem skjermen, trykker på en chatteboble og prøver å sveipe opp for å gå til hjem skjermen så lukkes ikke boblen. Jeg ser at sveip bevegelses registreres for hjem skjermen "rister". Om jeg åpner chatteboblen fra en annen app så kan en sveipe opp for å gå til hjem skjermen som normalt.

Hvor melder man egentlig sånne bugs? Jeg har gjort det til xiaomi, men bør det gå rett til Google? Regner med at siden det er en gesture bug så er det xiaomi/Google og ikke Facebook. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
minim skrev (44 minutter siden):

Er det forresten andre som har den issuen at Facebook chat bubbles ikke lukkes ved gesture sveip opp dersom man åpner de fra hjem skjermen? Jeg så ikke sammenhengen med en gang og trodde bare at det ikke virker helt sporadisk. Dersom jeg går til hjem skjermen, trykker på en chatteboble og prøver å sveipe opp for å gå til hjem skjermen så lukkes ikke boblen. Jeg ser at sveip bevegelses registreres for hjem skjermen "rister". Om jeg åpner chatteboblen fra en annen app så kan en sveipe opp for å gå til hjem skjermen som normalt.

Hvor melder man egentlig sånne bugs? Jeg har gjort det til xiaomi, men bør det gå rett til Google? Regner med at siden det er en gesture bug så er det xiaomi/Google og ikke Facebook. 

 

Hele poenget med bubbles er at de ikke forsvinner, for effektiv bruk og multitasking. Man kan skru dem helt av eller bare sveipe dem ned så er de borte.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (27 minutter siden):

Hele poenget med bubbles er at de ikke forsvinner, for effektiv bruk og multitasking. Man kan skru dem helt av eller bare sveipe dem ned så er de borte.

Det er sånn de virker når man sveiper opp når en åpner dem via en app. Da minimeres de til boblen. Sveiper man opp når boblen åpnes fra hjem skjermen så minimeres ikke boblen.

Er det virkelig sånn det er ment å virke? Virker klønete å måtte skille på når man skal sveipe opp for å komme seg til hjem skjerm og når man skal trykke oppe på boblen for å komme til hjem skjermen. Jeg går jo ikke rundt å husker om jeg åpnet messenger fra hjem skjerm eller fra en app.. Jeg når ikke opp til boblen med en hånd heller så må ofte skifte grep om jeg har åpnet boblen fra hjem skjermen noe jeg slipper når den er åpnet via en app. 

Lenke til kommentar
minim skrev (20 timer siden):

Det er sånn de virker når man sveiper opp når en åpner dem via en app. Da minimeres de til boblen. Sveiper man opp når boblen åpnes fra hjem skjermen så minimeres ikke boblen.

Er det virkelig sånn det er ment å virke? Virker klønete å måtte skille på når man skal sveipe opp for å komme seg til hjem skjerm og når man skal trykke oppe på boblen for å komme til hjem skjermen. Jeg går jo ikke rundt å husker om jeg åpnet messenger fra hjem skjerm eller fra en app.. Jeg når ikke opp til boblen med en hånd heller så må ofte skifte grep om jeg har åpnet boblen fra hjem skjermen noe jeg slipper når den er åpnet via en app. 

Om jeg forstår deg rett så har du chattebobler oppe og etter du har skrevet en melding, så sveiper du opp for å lukke boblen og gå til hjemskjermen men du vil at boblen skal bli helt borte? Isåfall er det akkurat sånn det skal fungere, hvis ikke hadde det ikke vært noe poeng med disse boblene. Boblene skal ligge der som enkle snarveier. Dette har blitt utvidet i Android 11 der man får bobler for flere apper, feks sms. Faktisk er disse boblene noe av det jeg savner aller mest i iOS..

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (1 time siden):

Om jeg forstår deg rett så har du chattebobler oppe og etter du har skrevet en melding, så sveiper du opp for å lukke boblen og gå til hjemskjermen men du vil at boblen skal bli helt borte? Isåfall er det akkurat sånn det skal fungere, hvis ikke hadde det ikke vært noe poeng med disse boblene. Boblene skal ligge der som enkle snarveier. Dette har blitt utvidet i Android 11 der man får bobler for flere apper, feks sms. Faktisk er disse boblene noe av det jeg savner aller mest i iOS..

Nei jeg vil bare at den skal minimere boblen og gå til hjem skjerm (lik funksjon som når jeg åpner boblen oppå en app). Nå har sveip opp ulik funksjon om jeg åpner boblen inne i en app eller om jeg åpner den fra hjem skjerm (ingen funksjon). Jeg liker også at boblen blir liggende, men før jeg fant sammenhengen med når sveip opp fungerte og ikke fungerte var det litt irriterende å sveipe opp uten at noe skjedde. Nå kan jeg trykke i toppen for å minimere boblen om jeg har åpnet den via hjem skjermen. Bare synst det gir så lite mening at sveip opp ikke skal ha lik funksjon hele tiden. 

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Nei jeg vil bare at den skal minimere boblen og gå til hjem skjerm (lik funksjon som når jeg åpner boblen oppå en app). Nå har sveip opp ulik funksjon om jeg åpner boblen inne i en app eller om jeg åpner den fra hjem skjerm (ingen funksjon). Jeg liker også at boblen blir liggende, men før jeg fant sammenhengen med når sveip opp fungerte og ikke fungerte var det litt irriterende å sveipe opp uten at noe skjedde. Nå kan jeg trykke i toppen for å minimere boblen om jeg har åpnet den via hjem skjermen. Bare synst det gir så lite mening at sveip opp ikke skal ha lik funksjon hele tiden. 

Da forstår jeg. Dette beviser vel egentlig bare det jeg tidligere har sagt (og som vi har diskutert en haug av ganger :p) at det fort blir krøll når de forskjellige produsentene skal ha sitt skin oppå Android. Kjør stock så slipper du sånne frustrende dumme ting og du opplever kanskje at Android også «bare virker» :)

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...