Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til sykkelvalg


petros

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antar at trådstarter ønsker motorsykkel, da begge forslagene i åpningsinnlegget nettopp er det :)

On topic: Jeg går utifra at du har A2. Du burde sjekke ut Yamaha MT07 og KTM Duke i nakenkategorien. Prisen er ikke så ulik, men motorene har mer slagvolum.

To andre sykler du kan ta opp til vurdering er KTM SMC 690 og Husqvarna 701 Supermoto. Samme motorene i begge, bare fargene og navn som skiller. Motoren har et sylinder, så den er kvikk i bunn. Dette er lette og lekne motorsykler. Tenk BMX med motor ? Du sitter høyt og har god oversikt i bytrafikken. Kan bli vonde å sitte på hvis du skal kjøre langt.

Har ikke så mye å anbefale i racingkategorien. Men kjøper du japansk er du nok trygg uansett.

Lenke til kommentar

Ser nå at trådstarter spør "hvilken av forslagene mine ville dere valgt". 

Syklene har samme motor. Ville prøvesatt begge for å kjent hvilken som var best. CBF har mer oppreist sittestilling, og er garantert mest behagelig i moderate hastigheter av alternativene, men luftmotstanden på motorveiene kan kjennes masende.

Som sagt. Samme motor i begge. Kommer an på kjøperens preferanse. Jeg hadde gått for CBF.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte meg en Hornet 600 (tilnærmet en CB500F...) som førstesykkel og jeg kunne ikke være mer fornøyd. Kikka mye på KTM Duke men ville ha noe som kunne brukes på litt lengre turer også, da blir sittestillingen for oppreist. R-sykler har sine fordeler på langturer men er slitsomt i hverdagen i Oslo. 

Hvis det står mellom naked og r-sykkel så er det selvfølgelig smak og bruken som dikterer hva man vil ha, men til "normal" bruk rundt byer vil jeg anbefale en naked-sykkel.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...