Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Fnix skrev (7 minutter siden):

Men det jeg sier er at det blir uheldig som forbilde når alle andre nordmenn jages ned fra hyttene sine med sivilforsvaret og bøter. 

Ser den da, jeg gjør det. Hvorfor Kongen er på den hytta vet jeg ikke, men tenker meg det er en sikkerhets-relatert årsak.

Men ja, han kunne sittet et sted med mindre hyttepregede omgivelser rundt seg.

Endret av Delvis
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Kroat said:

Noe sier meg at 100 milliarder kroner ikke er nok ?

Det blir kostbart men det blir kostbart for alle land så norsk økonomi vil stå seg om lag like bra eller dårlig som andres. Disse tiltakspakkene er nyttige i seg selv men også for å roe folk i begynnelsen før man skifter perspektiv på hvilken ekstraordinær situasjon dette er. Verden stenger landegrensene og noen setter hele befolkningen i karantene. Om en uke eller to så er det langt færre som tenker på tiltakspakker for næringslivet. Forsøker ikke krisemaksimere, men at fokus vil endre seg radikalt utover.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Fnix said:

Joda, jeg skjønner viktigheten av kongen. Men det jeg sier er at det blir uheldig som forbilde når alle andre nordmenn jages ned fra hyttene sine med sivilforsvaret og bøter. 

Kongen hadde nok helt fint klart karantene i egen bolig, som folk flest. 

Edit: men jeg vet jo ikke om han er på hytta, bare dømte av videoen på nrk.

Den som ikke ser at kongen er i en laftehytte, er blind.

Lenke til kommentar

Kongen er i karantene på Kongseteren, og har vært det en stund, helt riktig, som er i Oslo.

Edit: For ordens skyld så er Kongseteren på Voksenkollen, og er Kongens bolig store deler av vinteren, og stedet de vanligvis feirer jul osv.

Det er omtrent 20 minutter fra Slottet, Ullevål m.m.

4112792.jpg?imageId=4112792&panow=100&pa

Endret av 0laf
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (24 minutter siden):

er det nå man evt. skal teste ut dagligvarer hjem på døra? (hvis man blir slått ut av viruset)

https://kolonial.no/

noen som vet om de er "corona-tilpasset" og evt. bare kan sette varer rett innenfor døren eller avtalt sted, eller må man fysisk ta imot og signere?

Er ikke i karantene men bestilte derfra selv idag, så slipper jeg å gå rundt på en potensiell butikksmittebombe (Smitte i lufta, folk som har tatt på varer, handlekurven osv). Du kan velge om varene settes igjen på døra, så sant det er mulighet til det rent fysisk. Første 3mnd gratis frakt.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
7 hours ago, Theo343 said:

En som ledet verden i SARS situasjonen og hva han har å si om dette.

"We have to prepare for the possibility there is a second wave"!

En må ikke glemme at flaggermus i Norge vel stort sett er insektsetere. At flaggermus i Norge muligens er på rødliste eller ihvertfall vernet. At dersom du får flaggermus i hus, så finnes det veldig ivrige folk som vil forsøke å hjelpe til for å få relokalisert dem. At det kan være tusenvis av flaggermus samlet på et lite loft og sånne tall. Det kan fort utvikle seg til avsky mot en dyreart også dette. Så kanskje like bra at de ikke har funnet ut om det faktisk garantert kommer i fra flaggermus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, kilik said:

Jeg tipper folk ikke er like medgjørlige etter noen måneder med dette regimet. Når det bli mai og varmt i været tipper jeg vi ser mange brudd på reglene, særlig blant ungdom.

Innen den tid har vi sett hvordan «experiment Sverige» gikk/går. Ligger det lik i gatene som spises på av løshunder i Gøteborg,  så holder nok nordmenn seg inne en stund til. Var det suksess å slippe smitten fri, så kan vi gjøre det og....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, xRun said:

Mørketallene vil være store når de nå kun tester syke personer med symptomer hos lege, og personer med samfunnskritiske jobber. Det foretas ikke lenger bred "screening" av befolkningen.

De tester ikke syke personer med symptomer hos lege. Det var restriksjoner ift. hvor man hadde reist osv.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...