Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Pop skrev (9 minutter siden):

Det kan ingen her svare på. Oppsøk kommunehelsetjenesten, legevakten, for å få tatt en test.

Husk at mange ubehageligheter i kroppen i en slik tid, kommer av stress, bekymringer og usikker fremtid. Symptomene er forskjellige på alle mennesker, noe melder om en lett forkjølelse, noen har beskrevet det verste de har opplevd. Så test, ingen andre svar er spesielt mye verdt.

Ikkje oppsøk noken uten avtale!!! Ilegg deg sjøl heimekarantene. Du blir uansett ikkje testa uten alvorlige symptomer, dersom du ikkje arbeider i helsevesenet 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VG:

Regjeringen går inn med 100 milliarder til næringslivet

Statsminister Erna Solberg (H) sier at regjeringen åpner to nye statlige garantiordninger for bedriftene, for å sikre minst 100 milliarder kroner i likviditet til norsk næringsliv.

Et av regjeringens nye krisetiltak søndag kveld, skal sikre likviditet til norske bedrifter slik at de ikke går tom for penger. Ifølge VGs opplysninger skal en statlig garantiordning nå sikre penger til norske bedrifter. (...)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGm2Pq/regjeringen-gaar-inn-med-100-milliarder-til-naeringslivet

Lenke til kommentar

Tror man kan måle litt når alt kommer til å begynne å gå bedre når en har sluttet å snakke om hva som skal skje med økonomien, og fokus i stedet er der det må være, dette er full krig.

Dette blir ikke økonomisk kollaps, det kommer ikke til å være noe særlig normal økonomi som kan kollapse så lenge dette pågår ! Eksport? Det er ingen å handle med. Alle andre land er i samme situasjon.

Man diskuterer vanligvis ikke så mye om aksjekurser på slagmarken. Her er det pri på å forhindre smitte, gi folk tak over hodet og nok mat til å leve av. Men uten hamstring !

Endret av tjavel
Lenke til kommentar
8 hours ago, failern said:

Hysteria uten sidestykke. Dette er resultatet av Internett-eksperter og populistisk regjering, som alltid må snu kappen etter vinden. 

Om 1 uke vil alle være så lei dette at tiltakene har motsatt effekt. 

Er det WHO du kaller internett-eksperter? Nå tar jeg fram popcornet :roll:

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Fnix said:

Ser jaggu ut som kongen sitter på hytta ??

Jeg håper jeg tar utrolig feil her, men det blir rart å se på kongen prate om et tillitssamfunn og tillit til myndighetene om han skulle selv bryte restriksjoner og sitte på hytta. Det er ikke noe godt forbilde, men det ville vært erkenorsk og norge i et nøtteskall. 

 

Screenshot_2020-03-15-19-08-01-437_com.android.chrome.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tjavel skrev (33 minutter siden):

Mørketallene er ikke så viktig om de holder seg stort sett i ro hjemme og holder bra distanse til alle selv om de ikke føler symptomer. Et stort mørketall blir ferdig med smitten like fort som et lite mørketall,  så da gjelder det at flest mulig holder seg isolert uansett symptomer, tester eller ikke.

 

Det er del av strategien fra Kina, hold folk unna hverandre. De fikk en kraftig økning og så plustelig en kraftig nedgang, det som er vanskelig er at en ser ikke dette før senere på grunn av tiden det tar før symptomer. Så da må en gjøre en innsats uten umiddelbar belønning.

Vi har et langt og spredtbebygd land her med 5 mill innbyggere, der det er lett å isolere regioner av landet, smittede og usmittede. Kina er tettbebygd med 1.6 milliarder. De har nå bare noen 10 talls per dag, mest tilreisende.

Om de hadde lest her og sett hvordan mange ser på det som umulig å stagge så tror jeg de bare hadde måpt og rista på hodet.

Akkurat. Mitt innlegg, som det over ble postet som et svar til, var mitt svar på et spørsmål vedr. mørketall fra en annen bruker. Ikke ment som en indikasjon på mitt forhold til viktigheten av mørketallene.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Simkin said:

Her bør vel den som kommer først fram med en fungerende og greit uttestet vaksiner vel kunne dele know-how ved å lisensiere det til andre legemiddelselskaper vel? Alternativt at regjeringen i det landet vaksinen kommer i fra sponser litt så det selskapet kan få etablert produksjonsenheter i mange land, og så høste skatt av overskuddet til selskapet etterpå.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, xRun said:

Akkurat. Mitt innlegg, som det over ble postet som et svar til, var mitt svar på et spørsmål vedr. mørketall fra en annen bruker. Ikke ment som en indikasjon på mitt forhold til viktigheten av mørketallene.

Jeg beklager, tok det ut av kontekst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, bas said:

Det er vesens forskjell på førsterett og enerett, hva tror du Trump ønsker? Hva hvis forsøket til Trump fører til hurtigere utvikling av vaksine som kommer alle til gode etter hvert?

Kina burde jo være den nasjonen som potensiellt kan kommer først i mål, dersom de kjører litt uetisk og får inn mange prøvemennesker.

Lenke til kommentar
Fnix skrev (2 minutter siden):

Man skal jo ikke ta karantene på hytta. 

Hvis kongen og dronningen blir syke, kan de vel kjøres tilbake av en privatsjåfør. Meget mulig at en privatsjåfør også kjørte dem til hytta. Men hvis privatsjåføren er der sammen med dem og også blir syk, har de noe som ligner på et problem. Men kan selvsagt tilkalle en annen da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Snikpellik said:

VG:

Regjeringen går inn med 100 milliarder til næringslivet

Statsminister Erna Solberg (H) sier at regjeringen åpner to nye statlige garantiordninger for bedriftene, for å sikre minst 100 milliarder kroner i likviditet til norsk næringsliv.

Et av regjeringens nye krisetiltak søndag kveld, skal sikre likviditet til norske bedrifter slik at de ikke går tom for penger. Ifølge VGs opplysninger skal en statlig garantiordning nå sikre penger til norske bedrifter. (...)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGm2Pq/regjeringen-gaar-inn-med-100-milliarder-til-naeringslivet

Noe sier meg at 100 milliarder kroner ikke er nok ?

Endret av Kroat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Budeia said:

Hvis kongen og dronningen blir syke, kan de vel kjøres tilbake av en privatsjåfør. Meget mulig at en privatsjåfør også kjørte dem til hytta. Men hvis privatsjåføren er der sammen med dem og også blir syk, har de noe som ligner på et problem. Men kan selvsagt tilkalle en annen da. 

Joda, jeg skjønner viktigheten av kongen. Men det jeg sier er at det blir uheldig som forbilde når alle andre nordmenn jages ned fra hyttene sine med sivilforsvaret og bøter. 

Kongen hadde nok helt fint klart karantene i egen bolig, som folk flest. 

Edit: men jeg vet jo ikke om han er på hytta, bare dømte av videoen på nrk.

Endret av Fnix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...